Tuesday, January 22, 2013

ABSDF ေက်ာင္းသားရဲေဘာ္ေဟာင္း တိုးၾကည္ရဲ႕ အေရွ႕ပိုင္းနဲ႕ ေျမာက္ပိုင္းခရီး(၁)


by May Thingyan Hein on Wednesday, January 16, 2013 at 6:25am ·

ေမသၾကၤန္ဟိန္(ျမစ္မခ)
ဇန္န၀ါရီလ ၁၆၊ ၂၀၁၃၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕။

ကိုတိုးၾကည္က ေျမာက္ပိုင္း ပါေဂ်ာင္စခန္းကေန ထြက္ေျပးလာတဲ႕ ၅၅ ဦးထဲက တဦးပါ။

ကိုတုိးၾကည္ရဲ႕ အမည္ကိုေတာ႕ မနန္းေအာင္ေထြးၾကည္ေျပာတဲ႕ ထဲမွာပါသလို၊ ကိုရဲလင္းတုိ႕ ကိုဘိုဘိုတို႕ ေျပာခဲ႕တဲ႕ ထဲမွာလည္း ပါ၀င္ခဲ႕တဲ႕အတြက္ စိတ္ထဲမွာ မွတ္မွတ္ရရ ရွိေနခဲ႕ပါတယ္။

လူကိုယ္တိုင္ကိုေတာ႕ ေျမာက္ပိုင္းျပန္ေက်ာင္းသားအဖြဲ႕(ABSDF- NB)ရဲ႕ မီဒီယာ ေတြ႕ဆံုပြဲမွာ စၿပီး ေတြ႕ဖူးခဲ႕တာပါ။  မ်က္ႏွာ ၀ိုင္း၀ိုင္းနဲ႕စကားကို ေျဖးေျဖးနဲ႕ ေအးေအးေျပာတတ္ၿပီး စကားအသံခပ္တိုးတိုး ေျပာတတ္ပါတယ္။

ကိုတိုးၾကည္နဲ႕ ေတြ႕ဆံုၿပီး က်မ ေမးျမန္းထားသမွ်ကို သူေျဖေပးခဲ႕ေသာ သူ႕စကားလံုးမ်ားအတိုင္းသာ ျပန္လည္ ေဖာ္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ေဖာ္ျပထားသမွ်မွာ ကိုတိုးၾကည္ ေျပာဆိုျခင္းသာ ျဖစ္ၿပီး ၊ က်မရဲ႕ ထင္ျမင္ယူဆခ်က္မ်ား၊ သေဘာထားမ်ား လံုး၀ မပါ၀င္ေၾကာင္း ၾကိဳတင္ အသိေပးအပ္ပါတယ္။

အပို္င္း(၁)

က်ေနာ္က ေဒါပံုသား။

 ၁၉၆၆ ေဖေေဖာ္၀ါရီလ ၁၉ ရက္ေန႕မွာ ေဒါပံုမွာ ေမြးပါတယ္။ အေဖနာမည္က ဦးစိန္ထြန္း၊ အေမနာမည္က ေဒၚလွၾကည္၊ ေမြးခ်င္း ၄ေယာက္မွာ က်ေနာ္က တတိယေျမာက္ပါ။ က်ေနာ္က မူလတန္းတုန္းကေတာ႕ေဒါပံုကေက်ာင္းမွာပဲ တက္ခဲ႕တယ္။ ၈ တန္းကေန ၁၀ တန္းထိကေတာ႕ ဗိုလ္တေထာင္ ၃ မွာ တက္ခဲ႕တယ္။

၁၉၈၂-၈၃ မွာ ဆယ္တန္းေအာင္တယ္၊ ၿပီးေတာ႕ စီးပြားေရး တကၠသိုလ္တက္ပါတယ္။ စီးပြားေရး တကၠသိုလ္တက္တဲ႕ ကာလကေတာ႕ သိတဲ႕ အတိုင္းပဲေလ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းကေတာ႕ အရမ္း ေပ်ာ္ဖို႕ ေကာင္းတယ္။ တကယ္ကို လြတ္လြတ္လပ္လပ္နဲ႕ ေပ်ာ္ခဲ႕ၾကတယ္။ တကယ္ကို စီးပြားေရး တကၠသိုလ္ရဲ႕ လူငယ္လႈပ္ရွားမႈ မွန္သမွ် က်ေနာ္ အကုန္ပါတယ္။

ၾကက္ေျခနီ၊ လမ္းစဥ္လူငယ္၊ အျခား ဘာသာေရး လူမႈေရး အဖြဲ႕အစည္း အကုန္လုပ္ဖူးတယ္။ မပါဘူးတာ မရွိသေလာက္ပဲ၊ အဲဒီတုန္းကလည္း စီးပြားေရးတကၠသုိလ္မွာ အဲဒီႏွစ္အပို္င္းျခားလိုက္ဆိုရင္ မသိတဲ႕ သူ မရွိဘူး။ က်ေနာ္နဲ႕ က်ေနာ္႕သူငယ္ခ်င္းအုပ္စုေတြ မသိတဲ႕ သူ မရွိၾကဘူး အကိုသိၾကတယ္။

အဲလိုေနေနရင္းနဲ႕ ၁၉၈၈ မွာ အေရးခင္းျဖစ္တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ထိ က်ေနာ္႕စိတ္ထဲမွာ သိတာကေတာ႕ သာမန္ပါပဲ။ ႏိုင္ငံေရးနဲ႕ပတ္သက္ၿပီးေတာ႕ ၾကီးၾကီးမားမား ဘာမွ မသိခဲ႕ဘူး၊ တခုေတာ႕ရွိတယ္။ တခုေတာ႕ရွိတယ္ ငယ္ငယ္ကတည္းက မခံခ်င္စိတ္ေတာ႕ ရွိခဲ႕တယ္။ဘာေလးျဖစ္ျဖစ္ မွန္တဲ႕ဘက္ကပဲ ေနတတ္တယ္။

၈၈ အေရးအခင္းျဖစ္ေတာ႕ ျဖစ္ျဖစ္ျခင္းမွာ သိလည္း မသိဘူး၊ပါလည္း မပါခဲ႕ဘူး။တေန႕က်ေတာ႕ က်ေနာ္႕အကိုလို႕လည္း ေျပာလုိ႕ရတယ္၊ က်ေနာ္႕ သူငယ္ခ်င္းရဲ႕ အကိုေပါ႕။ သူကေတာ႕ လက္ရွိ ကေနဒါမွာ ေရာက္ေနတယ္။ ABSDF စဖြဲ႕တုန္းကသူပါခဲ႕တယ္လို႕ ေျပာတယ္။ သူ႕နာမည္က ကိုေအာင္ၾကည္ဦးတဲ႕ လက္ရွိေတာ႕သူက ကေနဒါမွာ ေရာက္ေနတယ္။

တရက္သူက က်ေနာ္႕ကို ညီေလးမင္းငါနဲ႕လုိုက္ခဲ႕ဆိုၿပီး ေခၚသြားတယ္။ ေဒါပံုထဲမွာပဲ။ လက္ရွိ Capital ရွိတဲ႕ နားမွာေပါ႕ အဲဒီနားမွာ စစ္တပ္ခ်ထားတယ္။ စစ္သားေတြ တန္းစီၿပီး ခ်ထားတယ္။

က်ေနာ္တုိ႕ကေတာ႕ ဘာမွ မသိဘူး၊ ပါလည္း မပါခဲ႕ဘူး၊ဒီအတိုင္းပဲ ၾကည္႔ေနတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ဆႏၵ့ျပတဲ႕ သူေတြကို မတက္လာနဲ႕လို႕ေျပာတယ္၊ စစ္တပ္က မတက္နဲ႕ တက္ရင္ ပစ္မယ္လို႕ ေျပာတယ္၊ ဒါေပမဲ႕ တက္သြားၾကတယ္။ တက္ေတာ႕ပစ္တာ။ ပစ္ေတာ႕ ကိုယ္႕ေရွ႕မွာပဲ အတံုးအရုန္းေသတာပဲ။ ကိုယ္လည္းပဲ အဲဒီနားမွာ ရွိတဲ႕ လယ္ကြင္းထဲကို ဆင္းေျပးၿပီးေတာ႕ လယ္ကြင္းထဲမွာပဲ ဆင္းေနခဲ႕ရတယ္။ အဲဒါ ပထမဆံုး အေတြ႕အၾကံဳပဲ။

အဲဒီကေန ျပန္လာေရာ တျခားေတာ႕ဘာမွ မလုပ္ေသးဘူး။  ရပ္ကြက္ထဲမွာပဲ ေနတယ္၊ ရပ္ကြက္လံုျခံဳေရးကိုပဲ လုပ္တယ္။ အဓိက က်ေနာ္လုပ္ခ်င္တာက ကိုယ္႕ရပ္ကြက္အႏၱရာယ္မျဖစ္ေရးပဲ။ က်ေနာ္ရပ္ကြက္က လူငယ္ေတြနဲ႕ ေပါင္းၿပီးေတာ႕လုပ္တယ္။ လုပ္ၿပီးတဲ႕အခါမွာ တရက္က်ေတာ႕ သူငယ္ခ်င္းေတြက လာေျပာတယ္။ ရပ္ကြက္ထဲက ရံုးတရံုးထဲမွာ ဓါတ္ဆီေတြ ရွိတယ္။ အဲဒါေတြကို အကို စီစဥ္ေပးပါလုိ႕ လာေျပာတယ္။

အဲဒါနဲ႕ အဲဒီရံုးထဲဓါတ္ဆီေတြကို အျပင္ေရာက္ေအာင္ ထုတ္ေပးလုိက္တယ္။ ဒါ က်ေနာ္႕အေနနဲ႕ ပထမဆံုး စလုပ္ဖူးတာပဲ။အဲဒီမွာ သူငယ္ခ်င္းေတြကလည္း လာေခၚၾကတယ္၊ က်ေနာ္တို႕ျမိဳ႕နယ္မွာ မရွိဘူးတဲ႕။ အဲလုိဆိုေတာ႕ ငါ သိလည္း မသိဘူး၊ လုပ္လည္း မလုပ္တတ္ဘူး၊ ငါ႕မွာ မခံခ်င္စိတ္ပဲ ရွိတယ္လို႕ ေျပာမိတယ္။

သူတို႕က မဟုတ္ဘူး အကိုတဲ႕ က်ေနာ္တို႕ျမိဳ႕နယ္မွာ ရွိတဲ႕ သယၤာေတြနဲ႕ ေက်ာင္းသားေတြၾကားထဲမွာ အကို၀င္ေပးပါတဲ႕။ အဲဒါဆို ငါလုပ္ေပးမယ္လို႕ ေျပာလိုက္တယ္။ အဲဒါနဲ႕ပဲ ေဒါပံုျမိဳ႕နယ္မွာ ရွိတဲ႕ ျပည္သူေတြနဲ႕ သံယၤာေတြနဲ႕ ေက်ာင္းသားေတြနဲ႕ စုစုစည္းစည္းျဖစ္ေအာင္ လုံျခံဳေရးေကာ္မတီဆိုၿပီး ဖြဲ႕တယ္။ လိုအပ္တာေတြကိုလုပ္ေပးတယ္။ ၿမိဳ႕နယ္ထဲမွာ ဂိုေထာင္ေဖာက္တာတုိ႕ ရပ္ကြက္ေတြမွာ ဆူပူေသာင္းက်န္းတာတို႕ အဲဒါေတြမျဖစ္ေအာင္ အဆင္ေျပေအာင္က်ေနာ္လုပ္ေပးတယ္။ ျမိဳ႕နယ္ထဲမွာ ျပည္သူက ရဲနဲ႕လည္း ျပႆနာ မျဖစ္ေအာင္၊ ရဲေတြကိုလည္း ျပည္သူေတြက အႏၱရာယ္မေပးေစရဘူး၊ရဲကလည္း ျပည္သူေတြကို အႏၱရာယ္မေပးေစရဘူး။  သပိတ္ကာလမွာလည္း တစံုတခု ျပႆနာျဖစ္လို႕ လာတိုင္။ က်ေနာ္တုိ႕ လုပ္ေပးတယ္။ အကုန္လံုးကို ေျဖရွင္းေပးတယ္။ တကယ္ေျဖရွင္းေပးခဲ႕တယ္။

ေနာက္ ျမိဳ႕နယ္ထဲမွာ ဆန္ေတြ အရမ္းရွားတယ္၊ ဆန္ေတြရဖို႕အတြက္ ဆန္ဂိုေထာင္ေတြနဲ႕ ညွိဳေပးတယ္၊ က်ေနာ္တို႕ကို ဘယ္လို ေပးႏိုင္မလဲ။ ေရာင္းေပးႏိုင္မလဲ။ ဆန္စက္ေတြနဲ႕ ညွိဳေပးတယ္။ ဆန္စက္ေတြကို ေရာင္းခိုင္းေပးတယ္။ ဒါေပမဲ႕ ဆႏၵ့ျပတဲ႕ ထဲမွေတာ႕ မပါခဲ႕ဘူး၊ ေနာက္ကြယ္ကေန ၿပီးေတာ႕ အကုန္လုပ္ေပးခဲ႕တယ္။စီစဥ္စရာရွိတာ စီစဥ္ေပးလိုက္တယ္။ အဲဒါမ်ိဳးပဲ က်ေနာ္ ေနခဲ႕တယ္။

သူငယ္ခ်င္းေတြဆိုတာကလည္း က်ေနာ္နဲ႕အတူ ရပ္ကြက္ထဲမွာ ေနခဲ႕ၾကတဲ႕ ငယ္သူငယ္ခ်င္းေတြ၊ သူတုိ႕ကလည္း က်ေနာ္ ေတာခိုေတာ႕ အကုန္ပါခဲ႕ၾကတယ္။ ထြန္း၀င္း၊ ေအာင္ေက်ာ္ျမင္႕၊ ၾကည္စိုး၊ မင္းသူဟန္၊ တင္ေမာင္ဦးတို႕ေပါ႕။ လက္ရွိလည္း ရွိပါတယ္။ အဲဒီ သူငယ္ခ်င္းေတြအျပင္တျခားလည္း ရွိပါတယ္။ ဒီသူငယ္ခ်င္းေတြကေတာ႕ က်ေနာ္နဲ႕အတူ ေတာက္ေလွ်ာက္ပါလာခဲဲ႕တဲ႕ သူငယ္ခ်င္းေတြေပါ႕။

က်ေနာ္တုိ႕က ျမိဳ႕နယ္ ပါတီရံုးမွာ စတည္းခ်ခဲ႕ၾကတယ္။ ပါတီယူနစ္ရံုးကလည္း ဘာေျပာလဲ ဆိုေတာ႕ မင္းတို႕ ေနမယ္ဆိုရင္လည္း ေနပါတယ္၊ ဒါေပမဲ႕ မပ်က္ဆီးေအာင္လုပ္ပါတဲ႕။ က်ေနာ္တုိ႕ကလည္း စိတ္ခ်ပါ၊ ဘာမွ မပ်က္ဆီးေစရဘူး၊ က်ေနာ္တုိ႕ တာ၀န္ယူတယ္၊ အဲဒါနဲ႕ သူတုိ႕က ဖယ္ေပးပါတယ္။ က်ေနာ္တို႕ ၀င္ၿပီး တာ၀န္ယူလုိက္တယ္။

အဲဒီေနာက္ေတာ႕ အာဏာသိမ္းတယ္။ အာဏာသိမ္းေတာ႕စစ္တပ္က အဲဒီရံုးကို ေရာက္လာတယ္။ ဗိုလ္မွဴးတေယာက္ပဲ က်ေနာ္ နာမည္ေတာ႕ မမွတ္မိဘူး။ သူလာၿပီးေတာ႕ ညီေလးတုိ႕တဲ႕ ညီေလးတုိ႕ ဘာလုပ္သလဲတဲ႕။ က်ေနာ္တုိ႕ကလည္း ဟုတ္ကဲ႕ အကိုေပါ႕၊ က်ေနာ္တုိ႕ လုပ္တာေတာ႕ျမင္တဲ႕အတိုင္းေပါ႕ က်ေနာ္တုိ႕က ေဒါပံုျမ္ိဳ႕နယ္လံုး ဆိုင္ရာ လံုျခံဳေရးနဲ႕ ကာကြယ္ေရး ဆပ္ေကာ္မတီဆိုၿပီး လုပ္ထားတယ္၊ ေက်ာင္းသားနဲ႕ သံယၤာနဲ႕ေပါင္းၿပီး လုပ္ထားတယ္အကိုလို႕ သူ႕ကို ေျပာျပတယ္။ သူက ဟုတ္ၿပီ၊ ညီေလးတို႕ ဘာေတြလုပ္သလဲတဲ႕။ က်ေနာ္တုိ႕က ျမိဳ႕နယ္ လံုျခံဳေရးအတြက္ ဦးစားေပးၿပီး လုပ္တယ္လို႕။က်န္တာေတာ႕ က်ေနာ္တို႕ မလုပ္ဘူးလို႕။ ဒါဆိုသူက ဟုတ္ၿပီတဲ႕။ အဲဒီမွာသူတုိ႕က ရံုးကို ၀င္ယူတယ္၊ က်ေနာ္တို႕ ဖယ္ေပးတယ္ ကိုယ္႕အိမ္ကိုျပန္ၾကတယ္။


အေရးအခင္းကာလမွာေတာ႕ ဒီေလာက္ပဲ အေရးအခင္းၿပီးေတာ႕ေက်ာင္းေနဖက္ သူငယ္ခ်င္းေတြက လာေခၚတယ္။ တိုးၾကည္ေရတဲ႕ …ငါတို႕ ပါတီေထာင္ရေအာင္တဲ႕။ ပါတီေထာင္ၾကမယ္တဲ႕။

ေရွ႕ဆက္ေဖာ္ျပေပးပါမည္။

ေမသၾကၤန္ဟိ္န္(ျမစ္မခ)
46Unlike ·  · 
  • San Dar အားလံုးရဲ႔အေတြ႔အၾကံဳေတြကိုဖတ္ခ်င္ပါတယ္ မမ.. အျမန္ေရးေပးပါေနာ္
  • Mg Mg ျမန္ျမန္ေမး ျမန္ျမန္ေရး စာအုပ္ထုတ္ပီးေရာ

    လႊတ္ေတာ္လုိ မပီးႏုိင္မဆီးႏုိင္နဲ႕
  • မိုး စဲ အဲ့ဒီေခတ္က တက္တက္ၾကြၾကြလႈပ္ရွားခဲ့ၾကတဲ့ လူငယ္ေတြ ရဲ့ တဦးျခင္းစီ ျဖတ္သန္းမႈ႔ေတြ ဖတ္ရတာ မ်က္စိထဲမွာ ရုပ္ရွင္ျပကြက္ေတြကို ျပန္ၾကည့္ေနရသလိုပဲ..ဘာလို႔ ဘာေၾကာင့္ ဘယ္လိုစြန္႔လႊတ္မႈ႔ေတြနဲ႔ လက္နက္ကိုင္တိုက္ပြဲထဲ ေရာက္သြားသလဲဆိုတာ စိတ္၀င္စားဖို႔ ေကင္းပါတယ္.. .ေစာင့္ဖတ္ေနပါတယ္.ဗ်ား.
  • October Zawwin Waiting for comming new ones .
  • Star Emerald we would to read everyone of ex-ABSDF-NB member.Would you please to carry on.

No comments:

Post a Comment