Tuesday, January 22, 2013

ABSDF ေက်ာင္းသူရဲေမေဟာင္း နန္းေအာင္ေထြးၾကည္ရဲ႕ ေျမာက္ပိုင္းခရီး(၂၄)


by May Thingyan Hein on Monday, January 7, 2013 at 8:40am ·

ေမသၾကၤန္ဟိန္(ျမစ္မခ)
ဇန္န၀ါရီလ ၇၊ ၂၀၁၃၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕။

အပို္္င္း(၂၄)
က်မ ဘန္ေကာက္ေရာက္ေတာ႕ ABSDF ရံုးခန္းကို ေရာက္သြားတယ္။ သူတုိ႕ေတြကေတာ႕ စိုင္းထြန္းရဲ႕ ညီမေပါ႕ ဆိုၿပီးေတာ႕ ျပဴးၾကည္႔ေၾကာင္ၾကည္႔ေတာ႕ ၾကည္႔ၾကတာေပါ႕။ေနာက္ နန္းေအာင္ေထြးၾကည္ဆိုတာ ေရာက္လာတယ္ေပါ႕ ၊က်မလည္း ခပ္တည္တည္ပဲ။အဲဒါ ေဒါက္တာ ႏိုင္ေအာင္တုိ႕ ရံုးေပါ႕။  

အဲဒီတုန္းကေတာ႕ ေထာက္လွမ္းေရး ဘာညာဆိုတာေတြေတာ႕ မေျပာၾကေတာ႕ဘူး၊ ဒါေပမဲ႕ အဲဒီမွာ လွေ႒းရွိေနတယ္။ ဦးစီးလွေ႒းေပါ႕။ ဘန္ေကာက္ကရံုးမွာ က်မနဲ႕ သူနဲ႕ ေတြ႕တယ္။ သူက အသားမည္းမည္းနဲ႕ေပါ႕။ ထားလိုက္ေတာ႕ ။

ေနာက္ က်မ မိုးသီးတို႕ရဲ႕ ABSDF ရံုးဘက္ကိုလည္း ေရာက္သြားတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းကလည္း သူတုိ႕က ကြဲေနတာ။ အဲဒီတုန္းက အဲဒီရံုးမွာ ဘယ္သူေတြ ရွိေနလဲဆိုတာေတာ႕က်မ ေသခ်ာ မမွတ္မိေတာ႕ဘူး။

ABSDF ေတာင္ပိုင္းဗဟိုကိုမိုးသီးဇြန္ဘက္က ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ကိုကိုဦး၊ ကိုဘတိုးတို႕သာပီစိုင္းထြန္းခြင့္ျပဳခ်က္နဲ႕က်မထံလာေရာက္ေတြ႕ဆံုခြင္႔ရခဲ႕တာ။ သူတို႕က ကိုမိုးသီးဇြန္ေစလႊတ္ထားတဲ့ သိုက္ထြန္းဦးကို ေတာင္ပိုင္းျပန္လည္ေခၚယူလိုတဲ့အတြက္ က်မျဖတ္သန္းလာတဲ့လမ္းေၾကာင္းခရီးစဥ္ကိုသိခ်င္တယ္ေျပာလို႕  ႕က်မရဲ႕ဒီခရီးစဥ္ကို ကိုကိုဦး ကိုေပးခဲ့ပါတယ္။

ေနာက္ အဲဒီတုန္းက်မ အျမဲတမ္းသြားျဖစ္တာက ေခတ္ျပိဳင္ဂ်ာနယ္တိုက္ပဲ။ ဦးတင္ေမာင္၀င္းတို႕၊ ေနာက္ ကိုေမာင္ေမာင္ထြန္းတို႕ ေမာင္ေအာင္တို႕နဲ႕လည္း ခင္သြားတယ္။ ေတာ္ေတာ္ခင္သြားတယ္။ က်မက ေမာင္ေမာင္ထြန္းနဲ႕ ပိုခင္သြားတယ္။ သူက ခင္ဖို႕ေကာင္းတယ္။  သူက လုပ္သားမ်ား ေကာလိပ္က။ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းကသူကလည္း ေတာင္ပိုင္းမွာ ေထာက္လွမ္းေရးလို႕ စြတ္စြဲၿပီး အဖမ္းခံထားရတဲ႕ ဆရာေန၀င္းေအာင္ကိစၥနဲ႕ပတ္သက္ၿပီး ေတာ္ေတာ္ကို မေက်မနပ္ျဖစ္ေနတဲ႕ အခ်ိန္ေပါ႕။

ဆရာေန၀င္းေအာင္တို႕ စိုးလင္းတုိ႕က အဲဒီအခ်ိန္ထိ အဖမ္းခံေနရတုန္းပဲတဲ႕ ေမာင္ေမာင္ထြန္းေျပာျပေတာ႕ ဟာကနဲ စိတ္မေကာင္းျဖစ္သြားတယ္။ က်မက လြတ္ေျမာက္ေပမဲ႕ အဖမ္းခံထားရတဲ႕ သူေတြ ရွိေသးတယ္လို႕ ၾကားရတိုင္း စိတ္မေကာင္းျဖစ္တယ္။ ဒါေပမဲ႕ ဘာလုပ္ေပးႏိုင္မလဲ ဘာမွလည္း လုပ္မေပးႏိုင္ဘူး။ အဲလို ဘာမွလည္း လုပ္မေပးႏိုင္ေလ ပိုၿပီး ခံစားရေလပဲ။

အဲဒီမွာ ပီထြန္းကလည္း ေျပာတယ္၊ မင္း သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲ လုပ္ခ်င္သလား ဘာေတးလင္တာ သူေခၚေပးမယ္၊ ၿပီးေတာ႕ ယင္ဒီးလည္း လာထားတာ သူတုိ႕ကိုလည္း ေခၚေပးမယ္ လုပ္မလားေပါ႕။ လတ္လတ္ဆတ္ဆတ္အခ်ိန္ေပါ႕ေလ။ အဲဒီမွာ က်မ စဥ္းစားတယ္။

မလုပ္သင္႕ေသးဘူးလို႕ ထင္တယ္။ ဘာေၾကာင္႕လဲ ဆိုေတာ႕ က်မ ဒီမွာလုပ္ေနတုန္းမွာ ဟိုမွာ က်န္တဲ႕ သူေတြကလည္း က်န္ေနေသးတယ္။ ၿပီးေတာ႕က်မမွာ အခ်က္အလက္ေတြ လိုတယ္၊ ဒီအတိုင္း ခံစားရတဲ႕အတိုင္း ေလွ်ာက္ေျပာလို႕မရဘူး ဆိုတာ က်မ သိတယ္။ တခုခု က်မမွာ ရွိဖို႕လိုတယ္။ ဒီအတိုင္း ပါးစပ္ကေန ေလွ်ာက္ေျပာေနလို႕မရဘူး။ က်မ ေသခ်ာတဲ႕ အခ်က္အလက္ေတြ စုရဦးမယ္။

အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက ၅၅ ဦးထြက္ေျပးတဲ႕ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲကလည္း ျပည္တြင္းထဲမွာ လုပ္ၿပီးသြားၿပီ၊ဒါေပမဲ႕ လူေတြက အဲဒါကို လက္မခံဘူး၊ ေက်ာင္းသား ၅၅ ဦး ထြက္ေျပးလာတယ္ဆိုတာကို အစိုးရက အကြက္ဆင္တာလို႕ ထင္ၾကတယ္၊ ေက်ာင္းသားတပ္က  ဒီလိုလုပ္မွာ မဟုတ္ဘူး၊ ေက်ာင္းသားတပ္က ဒီလိုလုပ္တယ္ဆိုတာကို လက္မခံႏိုင္ၾကဘူးေလ။

 ၿပီးေတာ႕ က်မ ခံစားခ်က္ကလည္း ျပင္းထန္ေနတုန္းကို အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက ဒီကိစၥေတြကိုလည္း လံုး၀ ျပန္မေျပာခ်င္ဘူး၊ က်မ ခံစားခ်က္ကေလ တက္လိုက္က်လိုက္ျဖစ္ေနတာ၊ အခုလို ျပန္ေျပာတိုင္းလည္း ျပန္ခံစားရတယ္ဆိုေပမဲ႕ အဲဒီတုန္းကလိုိေတာ႕မဟုတ္ေတာ႕။ ေနာက္ၿပီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေဇာ္မိုင္ေျပာခဲ႕တယ္။ အခ်ိန္ယူရမယ္ဆိုတာေလ ေသခ်ာေခါင္းေအးေအးနဲ႕ စဥ္းစား မိငယ္ဆိုတာေတြ က်မ နားေထာင္တယ္။ နားေထာင္ခဲ႕တယ္။

ပီးထြန္းလို႕ က်ေနာ္႕ကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေဇာ္မိုင္ ေျပာခဲ႕တယ္လို႕ အခ်ိန္ေလး တခုကို ေစာင္႕လို႕ ေျပာခဲ႕တယ္လို႕ အဲဒါကို  က်ေနာ္ နားေထာင္မယ္လုိ႕ ပီထြန္းကို အဲလို ျပန္ေျပာခဲ႕တယ္။ပီထြန္းကလည္း ေအးတဲ႕။ ေစာင္႕တဲ႕။ ငါလည္း ေစာင္႕ေစခ်င္တယ္တဲ႕ မင္းကို အခ်ိန္တခု ေစာင္႕ပါတဲ႕ ေဟာေဟာဒိုင္းဒိုင္းမလုပ္ေစခ်င္ဘူးတဲ႕ ေနာက္ေတာ႕ မင္းဟာမင္း ဆံုးျဖတ္တဲ႕ ပီထြန္းကလည္း အဲလို ျပန္ေျပာတယ္။

အဲဒီတုန္းက ေခတျပိဳင္က ကိုတင္ေမာင္၀င္းကလည္း ရိုက္ထားခ်င္တယ္ဆိုတာကို ပီထြန္းက ကိုတင္ေမာင္၀င္းတဲ႕ ခဏေလာက္ေစာင္႔ပါတဲ႕။ က်ေနာ္႕ညီမ သူ႕ကို အခ်ိန္နည္းနည္းေပးလိုက္ပါတဲ႕။ပီထြန္းက အဲလုိ ေျပာေပးခဲ႕တယ္။

အဲဒီအခ်ိန္ကတည္းဒီကိစၥကို က်မ ဘယ္သူကိုမွ မေျပာေတာ႕ဘူး။ ဒါေပမဲ႕ တရက္မွေတာ႕ မေမ႕ဘူး။ မိခ်ိဳကိုလည္း အိပ္မက္မက္တယ္။ မိခ်ိဳက စကားမေျပာဘူး ငို ေနတယ္။ ၿပီးေတာ႕ ကိုထြန္းေအာင္ေက်ာ္ေပါ႕ သူက စကားမေျပာဘဲနဲ႕ ၾကည္႔ေနတယ္။ အဲဒီ အိပ္မက္ကိုပဲ ခဏခဏ မက္ခဲ႕တယ္။ မက္ၿပီးရင္ ျပန္အိပ္လို႕မရေတာ႕ဘူး။ က်မက သူတုိ႕အတြက္ ဘာမွ လုပ္မေပးႏုိင္လို႕လား ေတာ႕ မသိဘူး။ ခဏ ခဏမက္တယ္။ ေမ႕လို႕လည္း မရဘူး။

အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက ေမာင္ေမာင္ထြန္းတို႕ကေတာ႕ ဆရာေန၀င္းေအာင္လြတ္ေျမာက္ေရးတို႕ ဘာတို႕လုပ္ၾကတာေတြ ရွိတယ္။
အဲဒီအခ်ိန္မွာ က်မ ဘန္ေကာက္မွာပဲ ရွိေနေသးတယ္၊  က်မက ေအးေအးေဆးေဆးေနရပါတယ္။ တျခားေက်ာင္းသားေတြလိုေတာ႕ ေျပးေျပးလႊားလႊားမဟုတ္ဘူးေပါ႕။ တကယ္ေတာ႕ ABေက်ာင္းသားေတြက အရမ္း သနားဖို႕ေကာင္းတယ္ ထိုင္းမွာ ေနရတဲ႕ အေနအထားကေလ၊ ပလိတ္ေတြက ပိုက္ဆံလိုခ်င္ရင္ ျမန္မာ ေက်ာင္းသားေတြကိုပဲ လာလာၿပီး ဖမ္းတာ။ ေက်ာင္းသားေတြက ေပးရတယ္၊ အဲဒါေတြ ဒုကၡအရမ္းေရာက္တာ။ AB ေက်ာင္းသားေတြ တကယ္ သနားဖို႕ေကာင္းတယ္။ ေခါင္းေဆာင္ပိုင္းေတြကသာ မဟုတ္ၾကလို႕ ABက ေက်ာင္းသားရဲေဘာ္ေတြရဲ႕ ဘ၀က သနားဖို႕ ေကာင္းတယ္။
ယိုးဒယားၾကြက္(ပလိတ္)ေတြက ေငြလိုတိုင္း လာလာဖမ္းၾကတယ္။ က်မမွာေတာ႕ အဲဒီလို ဒုကၡမရွိဘူး။ ပီထြန္းတို႕လည္းရွိတယ္။တျခား အမ်ိဳးေတြလည္း ရွိေတာ႕ ေအးေဆး ေနရပါတယ္။

အဲလိုပဲ ဘန္ေကာက္မွာ ေနေနတုန္း အေဖ ဆံုးသြားတယ္။ ဟာ…သြားၿပီလို႕လည္း ခံစားရတယ္။ က်မ အေဖကို က်မ ဘယ္ေတာ႕မွ ျပန္မေတြ႕ႏိုင္ေတာ႕ဘူး။ က်မက ေတာခိုဖို႕ ထြက္လာကတည္းက အေဖနဲ႕ မေတြ႕လိုက္ရေတာ႕ဘူး။ အေဖဆံုးသြားၿပီ။

 ေနာက္အေဖဆံုးၿပီးေတာ႕မွ အေမေရာက္လာတယ္ က်မ ဆီကို ေမေမက ေဖေဖ ဆံုးတုန္းက ရိုက္ခဲ႕တဲ႕ ဓါတ္ပံုေတြသျ၈ိဳလ္တုန္းက ပံုေတြ ယူလာေပးတယ္။ အဲဒီဓါတ္ပံုေတြမွာ ဘိုဘိုတို႕ကိုရဲလင္းတုိ႕ ပံုေတြကို ေတြ႕ရေတာ႕ …ဟာ ဒါ ငါ႕ေျမာက္ပိုင္းက ေက်ာင္းသားေတြပါလား ဆိုၿပီး ၀မ္းသာ သြားတယ္။ သိတယ္မဟုတ္လား ဘိုဘ္ို႕ကို သူ႕အေမက ဒုတိယအၾကိမ္သြားျပန္ေခၚေတာ႕  ျပန္ခြင္႔ရသြားတယ္။ ကိုရဲလင္းကေတာ႕ သူ႕အင္တာဗ်ဴးထဲမွာလည္း ေျပာထားတယ္၊ သူက ထြက္ေျပးလာခဲ႕တာေလ။ ဒါေပမဲ႕ က်မက အဲဒီဓါတ္ပံုေတြထဲမွာသူတုိ႕ကို ေတြ႕မွ သူတုိ႕ လြတ္ၿပီဆိုတာကို သိရၿပီး ၀မ္းသာသြားတယ္။

အဲဒီလိုနဲ႕ဘန္ေကာက္ကေန Australia က ေရွ႕ေနျဖစ္သူ ဖီးလစ္စမိုက္ က က်မကိုတရားဝင္ေနထိုင္ခြင့္ျဖင့္ ေခၚယူတဲ့အတြက္ UNHCR မွာ လုပ္စရာရွိတာေတြ လုပ္ရတယ္။ အဲဒါေတြကိုလည္း ေခတ္ျပိဳင္ဂ်ာနယ္တိုက္က  ေမာင္ေမာင္ထြန္း တို႕ေန ကူညီေပးခဲကလို႕ ၁၉၉၄ ခုႏွစ္ ဇြန္လေလာက္မွာ က်မ Sydney ကိုထြက္ခြာလာခဲ့တယ္။

Australia ကို ေရာက္ေတာ႕ ဖီးလစ္စမိုက္က ေျပာတယ္ အစိုးရရဲ႕ ေထာက္ပံ႕ေၾကးရေအာင္ အျမန္ဆံုးလုပ္ေပးမယ္တဲ႕…။ မလုပ္ေပးနဲ႕လို႕ က်မ ရရာအလုပ္တခုခုကို လုပ္မွာလို႕။ အစိုးရ ဆီက ငါးျပားတေစ႕ဘာေထာက္ပံ႕ေၾကးမွ က်မ မလိုခ်င္ဘူးလုိ႕၊ အဲဒီအတုိင္းေျပာခဲ႕တာ၊ အဲဒီအတိုင္းပဲ Australia အစိုးရဆီက ဘာေထာက္ပံ႕ေၾကးမွ ယေန႕အခ်ိန္ထိ မယူခဲ႕ဘူး။

က်မ သူမ်ားႏိုင္ငံက အစိုးရရဲ႕ ေထာက္ပံ႕ေၾကးကို မလိုခ်င္ဘူး။ က်မ ကိုယ္႕ေျခေထာက္ေပၚပဲ ကိုယ္ရပ္တည္ခ်င္တယ္ေလ။ ရွင္းရွင္းေျပာမယ္ အိမ္သာေဆးတဲ႕ အလုပ္ပဲျဖစ္ျဖစ္ လမ္းေဘးမွာ အမိႈက္သိမ္းရတဲ႕ အလုပ္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ လုပ္မယ္ဆုိၿပီး ရွာခဲ႕တယ္၊ ဘာေၾကာင္႕လဲဆိုေတာ႕ တိုင္းျပည္နဲ႕ လူမ်ိဳးကို ကယ္တင္မယ္ဆိုၿပီးေတာ႕ လက္မ ေထာင္ခဲ႕တာေလ က်မက။

ျပီးေတာ႕ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းကလည္း ကို္ယ္႔ဘ၀ကိုယ္နားလည္ေနၿပီ။ ေနာက္ အဲဒီတုန္းကလည္းျမန္မာျပည္ကို ကယ္တင္ခ်င္တယ္ေတြ ဘာေတြၾကီးၾကီးက်ယ္က်ယ္ေတြ ေျပာေနတဲ႕သူေတြကေတာ႕ သူတုိ႕သည္ အလုပ္ရွာလို႕မရလို႕ဘဲလား၊ ဘာေၾကာင္႕လဲေတာ႕ မသိဘူးAustralia အစိုးရရဲ႕ ေထာက္ပ႕ံေၾကးနဲ႕ ေနေနၾကတာေတြလည္း ရွိတာေပါ႕ေနာ္။လူအမ်ိဳးမ်ိဳး စိတ္အေထြေထြေပါ႕ေလ။

က်မကေတာ႕ အဲလိုမ်ိဳး အျဖစ္ကို မခံခ်င္ဘူး။ အစိုးရဆီကေန လက္၀ါးျဖန္႕ၿပီး ေနေနတဲ႕ သူက ကိုယ္႕တိုင္းျပည္နဲ႕ လူမ်ိဳးကို ဘယ္လို ကယ္တင္ႏိုင္မလဲ။ ကိုယ္႕ေျခေထာက္ႏွစ္ေခ်ာင္းေပၚေတာင္ ကိုယ္မရပ္တည္ႏိုင္ဘူးေလ။

အဲဒါနဲ႕ ေရာက္ေရာက္ျခင္း ရရာအလုပ္တခုကို ရွာတယ္။ ကိုယ္ကလည္း ပညာတတ္ၾကီး တေယာက္မဟုတ္ဘူး။ ၿပီးေတာ႕ ကိုယ္႕ကိုယ္ကိုလည္း ႏွိမ္႔ခ်ထားၿပီးသား။ သိလား တကယ္႕ကို အေျခခံအလုပ္ဆိုရင္လည္း လုပ္မွာပဲ။ ကိုယ္႕ဘ၀မွာ ဒါမ်ိဳး အလုပ္ဆိုတာ တခါမွ မလုပ္ထားဖူးဘူး။ မိဘလက္ထက္မွာ မိဘက ကိုယ္႕ကို ျပည္႔စံုေအာင္ထားေပးခဲ႕တယ္ ေကာင္းေကာင္း ထားေပးခဲ႕တယ္ေလ။

အဲဒါနဲ႕ကုမၸဏီတခုမွာ သာမန္အလုပ္ကေလးတခု ရခဲ႕တယ္။ သာမန္အလုပ္သမေလး ဘ၀နဲ႕ ေနခဲ႕တယ္။ အဲဒီလိုေနတုန္းက ၀မ္းေတာ႕ နည္းတယ္ သိလား။ ဘာကိုသြားသတိရလဲဆိုေတာ႕ က်မတို႕ ငယ္ငယ္တုန္းကေလ က်မက စာမက်က္ခ်င္ေတာ႕ အေမက အျမဲတမ္းေျပာတယ္ အေျခခံ လူတန္းစား အလုပ္သမေလးေတြ ထမင္းခ်ိဳင္႔ေလးေတြနဲ႕ အလုပ္သြားေနၾကတာကို ေတြ႕ရင္ အေမက ေတြ႕လား ပညာမတတ္ရင္ ဒါမ်ိဳးလုပ္ရမယ္လို႕ အေမက ေျပာခဲ႕တယ္။ အဲဒီတုန္းကေတာ႕ ကားေပၚကေန အေမ ဘယ္ေလာက္ေျပာေျပာ ဂရုကိုမစိုက္တာ အေမတို႕ ခ်မ္းသာတာလည္း သိတာကိုး။

ခုေတာ႕ကိုယ္တိုင္ သာမန္အလုပ္သမေလး ဘ၀နဲ႕ စရေတာ႕ အဲဒါကိုသြားသတိရတယ္။ ငါ အေမဟိုတုန္းက ေျပာခဲ႕တဲ႕ ဘ၀ေရာက္ေနတာပဲလို႕ ဒီႏိုင္ငံမွာေလ။ တကယ္႕စက္ရံုအလုပ္သမားေလးတေယာက္။ ဒါေပမဲ႕ အလုပ္ဟူသမွ် ဂုဏ္ရွိစြေပါ႕။ ဘာပဲေျပာေျပာ လမ္းေဘးမွာ တံျမက္စည္းလွဲေနရတာထက္စာရင္ေတာ႕ စက္ရံုေလးတခုက အလုပ္ကေလးကေတာ႕ မဆိုးဘူးေပါ႕။ ၿပီးေတာ႕ ဒါက်မရဲ႕ လုပ္အားနဲ႕က်မ ရပ္တည္တာေပါ႕။အဲလုိေလး ကိုယ္႕ကိုယ္ကိုလည္း ကိုယ္ျပန္ၿပီး အားေပးခဲ႕ရတယ္။အဲဒီအလုပ္ကေလးနဲ႕ စၿပီးရပ္တည္ခဲ႕တယ္ အဲဒီ႒ာနေလးမွာ တႏွစ္ေလာက္လုပ္ခဲ႕ရတယ္။

ေရွ႕ဆက္ေဖာ္ျပေပးပါမည္။

မိတ္ေဆြမ်ားအားလံုးကို ေလးစားခင္မင္လ်က္ပါ။

ေမသၾကၤန္ဟိန္(ျမစ္မခ)



ကခ်င္လွေဌး၊ ကိုေဌးတင့္၊ ဦးတင္ဦး (၁၉၈၉ေအဘီမဲေဆာက္ရံုး)
42Unlike ·  · 
  • Min Thit တေန႔လံုးေဖ့ဘြတ္ထိုင္ အမနာပေျပာၿပီး ဘာမွမယ္မယ္ရရ အလုပ္အကိုင္မရွိ သူမ်ားေပးစာကမ္းစာစားၿပီး ျပည္တြင္းျပန္ဝင္ ကူညီခ်င္လွပါတယ္ဆိုတဲ႔လူေတြ
    ဖတ္ၾက ဖတ္ၾက ဖတ္ၾက

    က်မ သူမ်ားႏိုင္ငံက အစိုးရရဲ႕ ေထာက္ပံ႕ေၾကးကို မလိုခ်င္ဘူး။ က်မ ကိုယ္႕ေျခေထာက္ေပၚပဲ ကိုယ္ရပ္တည္ခ်င္တယ္
    ေလ။ ရွင္းရွင္းေျပာမယ္ အိမ္သာေဆးတဲ႕ အလုပ္ပဲျဖစ္ျဖစ္ လမ္းေဘးမွာ အမိႈက္သိမ္းရတဲ႕ အလုပ္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ လုပ္မယ္ဆုိၿပီး ရွာခဲ႕တယ္၊ ဘာေၾကာင္႕လဲဆိုေတာ႕ တိုင္းျပည္နဲ႕ လူမ်ိဳးကို ကယ္တင္မယ္ဆိုၿပီးေတာ႕ လက္မ ေထာင္ခဲ႕တာေလ က်မက။

    အဲဒီတုန္းကလည္းျမန္မာျပည္ကို ကယ္တင္ခ်င္တယ္ေတြ ဘာေတြၾကီးၾကီးက်ယ္က်ယ္ေတြ ေျပာေနတဲ႕သူေတြကေတာ႕ သူတုိ႕သည္ အလုပ္ရွာလို႕မရလို႕ဘဲလား၊ ဘာေၾကာင္႕လဲေတာ႕ မသိဘူးAustralia အစိုးရရဲ႕ ေထာက္ပ႕ံေၾကးနဲ႕ ေနေနၾကတာေတြလည္း ရွိတာေပါ႕ေနာ္။

    မနန္းေအာင္ေတြးၾကည္ေရ အရင္တံုးကေတာ့ က်ေနာ္က တဘက္သတ္စြတ္စြဲႏွိပ္စက္ၿပီး သမိုင္းအသတ္ခံခဲ႔ရလို႔ သနားတာတခုဘဲ
    အခုေတာ့ အေပၚအေတြးအေခၚေတြကိုၾကည့္ၿပီး က်ေနာ္ေတာ္ေတာ္ေလးစားသြားမိပါတယ္ဗ်ာ
    ဒီေန႔အထိမိုးတလံုးေလတလံုးနဲ႔ေလလံုးထြားၿပီး သူမ်ားေပးစာကမ္းစာစားေနတဲ႔လူေတြရွိတံုးဘဲ
    အင္းးးးးးး ဒါေၾကာင့္လဲဒီေလာက္အထိၾကာခဲ့ရတာဘဲ
    တေန႔လံုးေဖ့ဘြတ္ထိုင္ အမနာပေျပာၿပီး ဘာမွမယ္မယ္ရရ အလုပ္အကိုင္မရွိ သူမ်ားေပးစာကမ္းစာစားၿပီး ျပည္တြင္းျပန္ဝင္ ကူညီခ်င္လွပါတယ္ဆိုတဲ႔လူေတြ
    ဖတ္ၾက ဖတ္ၾက ဖတ္ၾက
  • Ko Lay ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ အေမရိကန္အစိုးရရဲ့ ေထာက္ပံ့ေၾကးကို ၃ လေလာက္စားခဲ့ဖူးတာဆိုေတာ့ မနန္းေအာင္ေထြးၾကည္ရဲ့ ခံယူခ်က္ကိုသိရတာ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ လိပ္ျပာမလံုသလို ခံစားမိတယ္။
  • Ni Lar မငယ္..ပိုလို ့ပို လို ့..ေလးစားမိေနတယ္
  • Kyawthet Lu ေလးစားမိေနတယ္
  • Na HNa ေလးစားပါတယ္မငယ္
  • Koku Indaw အဲဒီတုန္းကလည္းျမန္မာျပည္ကို ကယ္တင္ခ်င္တယ္ေတြ ဘာေတြၾကီးၾကီးက်ယ္က်ယ္ေတြ ေျပာေနတဲ႕သူေတြကေတာ႕ သူတုိ႕သည္ အလုပ္ရွာလို႕မရလို႕ဘဲလား၊ ဘာေၾကာင္႕လဲေတာ႕ မသိဘူးAustralia အစိုးရရဲ႕ ေထာက္ပ႕ံေၾကးနဲ႕ ေနေနၾကတာေတြလည္း ရွိတာေပါ႕ေနာ္
  • Robert Hla Tun က်မ သူမ်ားႏိုင္ငံက အစိုးရရဲ႕ ေထာက္ပံ႕ေၾကးကို မလိုခ်င္ဘူး။ က်မ ကိုယ္႕ေျခေထာက္ေပၚပဲ ကိုယ္ရပ္တည္ခ်င္တယ္ေလ။ ရွင္းရွင္းေျပာမယ္ အိမ္သာေဆးတဲ႕ အလုပ္ပဲျဖစ္ျဖစ္ လမ္းေဘးမွာ အမိႈက္သိမ္းရတဲ႕ အလုပ္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ လုပ္မယ္ဆုိၿပီး ရွာခဲ႕တယ္၊ ဘာေၾကာင္႕လဲဆိုေတာ႕ တိုင္းျပည္နဲ႕ လူမ်ိဳးကို ကယ္တင္မယ္ဆိုၿပီးေတာ႕ လက္မ ေထာင္ခဲ႕တာေလ က်မက။..........ေလးစားပါတယ္...............
  • Rita Lwin ေလးစားမိပါတယ္ ... က်မၾကံဳရတာကေတာ့ Orientation စတာနဲ ့ဘယ္မွာလဲ ငါ ့ပိုက္ဆံဆိုျပီး နားမလည္ဘဲနဲ ့ေျပာင္ေတာင္းေနတဲ့သူေတြကို ဖတ္ေစခ်င္တယ္ သိေစခ်င္တယ္ ....
  • Aay Aay Naing Congratulation for your status.
    January 8 at 6:32pm via mobile · Like · 1
  • Myint Myat Oo အမွန္အတိုင္း အရွိအတိုင္း ေျပာရဲတာေလးစားတယ္ဗ်ာ။အခုေခတ္မွာ သူမ်ားဆီကလက္ျဖန့္ေတာင္းျပီး ဒီမိုကေရစီသူရဲေကာင္းဆိုသူေတြ..ျမန္မာနိူင္ငံႀကီးကသူတို့လုပ္မွပဲေအးခ်မ္းေတာ့မလိုေျပာေနသူေတြ ရွက္တတ္ရင္ရွက္စရာပါ
  • Kyaw Minthant မငယ္ေရ...ျဖစ္ႏိုင္ရင္ကုိေမာင္ေမာင္(ေရႊကရ၀ိတ္)လုိစာအုပ္ေလးတစ္အုပ္ေလာက္ျဖစ္ေအာင္လုပ္လိုက္ပါလားက်ေတာ္တုိ႔လုိ႔မသိေသးတဲ႔လူေတြသိနားလည္သြားေအာင္လုိ႔ပါ
  • Thiha Oo "က်မ သူမ်ားႏိုင္ငံက အစိုးရရဲ႕ ေထာက္ပံ႕ေၾကးကို မလိုခ်င္ဘူး။ က်မ ကိုယ္႕ေျခေထာက္ေပၚပဲ ကိုယ္ရပ္တည္ခ်င္တယ္ေလ။ ရွင္းရွင္းေျပာမယ္ အိမ္သာေဆးတဲ႕ အလုပ္ပဲျဖစ္ျဖစ္ လမ္းေဘးမွာ အမိႈက္သိမ္းရတဲ႕ အလုပ္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ လုပ္မယ္ဆုိၿပီး ရွာခဲ႕တယ္၊"
    အစ္မ Nang Aung Htwe Kyi ကို ဒီအခ်က္ကိုေတာ့ အရမ္းကိုေလးစားတယ္ဗ်ာ... ျပည္ပကေန တုိငး္ျပည္ကို သပုတ္ေလလြင့္ ေအာ္ေနျပီး ေထာက္ပံ့ေၾကးထိုင္စားေနတဲ့ သူေတြနဲ႔မ်ား ကြာပါ...

No comments:

Post a Comment