Wednesday, January 23, 2013

ပါေဂ်ာင္လူသတ္ကုန္းမွ ပဲ့တင္သံမ်ား (အပိုင္း - ၂)


by Maw Kun Magazine on Monday, January 21, 2013 at 9:17pm ·

ထြန္းဦးခိုင္(ေ႐ႊဘို) ေရးသည္



အေမေမွ်ာ္တဲ့သား

          စစ္ေၾကာင္းထိုးလို႔ တိုက္ပြဲျဖစ္လွ်င္ ေနရာေျပာင္းၿပီး စစ္ေၾကာင္းလိုက္ေနရ ပါသည္။ တစ္ခါေသာ္ ေျမနီေတာင္ဘက္ တြင္ စစ္ေၾကာင္း ေျပာင္းေရႊ႕ေနၾကရပါ သည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ ကိုေအာင္ေက်ာ္ (ေသာင္းၫြန္႔ - ေတာင္သာ)၊ သိန္းႏိုင္ခ်ဳိ၊ ကိုထိန္လင္း (ပန္းခ်ီ)၊ ထြန္းထြန္းစိုး (မံုရြာ)၊ကၽြန္ေတာ္တို႔စုစုေပါင္း ငါးေယာက္သည္ ေျမနီေတာင္၏ အေရွ႕ဘက္ ထိပ္ဂန္ ဂြယ္ရန္ရြာကိုျဖတ္ၿပီး ေတာင္ ေအာက္သို႔ ဆင္းရပါသည္။ မိုးဒါးေလး၊ မိုးဒါးႀကီးဘက္ကိုမသြားဘဲ မိုးညႇင္းပို႔စ္ ဘက္သို႔ သြားပါသည္။

          ထိုေနရာတြင္ အရင္ရွိေနေသာ ေကအိုင္ေအစစ္ေၾကာင္းႏွင့္ ေပါင္းေနပါ သည္။ ထိုစစ္ေၾကာင္းသြားရာေနာက္ကို ေျပာင္းေရႊ႕ေနၾကရပါသည္။ ေနာက္ထပ္ ေက်ာင္းသား စစ္ေၾကာင္းလည္း လာ ေရာက္ေပါင္းဆံုေနၾကပါသည္။ မိုးတြင္း ခရီး သြားလွ်င္ အလြန္ဒုကၡေရာက္ပါသည္။ စစ္ ေၾကာင္းနားလွ်င္ အိပ္ဖို႔ေနရာရွင္းရပါ သည္။ မိုးကာတစ္ထည္ကို အေပၚမွမိုး၍ တစ္ထည္ကို သစ္ကိုင္းမ်ားေပၚခင္းကာ ေက်ာပိုးအိတ္ကို ေခါင္းအံုးရပါသည္။ ထမင္းခ်က္လွ်င္ ထင္းစိုေန၍ မီးမေတာက္ပါ။ ထမင္းမွာ ေပ်ာ့၊ တူး၊ မနပ္ျဖစ္တာ မ်ားပါသည္။ ကိုယ့္တပ္စိတ္ႏွင့္ကိုယ္ ထမင္းစားရပါသည္။ ႏွစ္ေပေလာက္ ရွိ ေသာ မိုးကာကိုခင္းၿပီး ထမင္းကိုပံုၿပီး စား ရပါသည္။ မိုးတြင္းေရာက္လွ်င္ ယားနာ ေပါက္ပါသည္။ လက္ဖမိုးမွာ ျမင္မေကာင္း ေအာင္ ေရာင္ကိုင္းေနပါသည္။ သို႔ေသာ္ သူငယ္ခ်င္းေတြသည္ မရြံမရွာဘဲ အတူတူ ၀ိုင္းဖြဲ႕စားေသာက္ၾကပါသည္။ ရွိအတူတူ၊ မရွိအတူတူ သူငယ္ခ်င္းေကာင္းပီသေသာ သူငယ္ခ်င္းမ်ားပင္။ မိုးရာသီ ေရာက္လွ်င္ ရင္ဆိုင္ႀကံဳေတြ႕ရေသာ ေနာက္အခက္အခဲ တစ္ခုမွာ ကၽြတ္ဟုေခၚေသာ ေက်ာ႐ိုးမဲ့ သတၱ၀ါပင္ျဖစ္သည္။

          လူသံၾကားလွ်င္ တေထာင္ေထာင္ လုပ္ေနၿပီး ေျခသလံုးတြင္ တြယ္ကပ္ ၿပီးပါလာပါသည္။ ခြာခ်၍လည္းမရပါ။ ေသြးစုပ္ၿပီး ေသြး၀သြားမွ သူ႕အလိုလို ျပဳတ္က်သြားပါသည္။ တစ္ေကာင္တေလ ဆိုလွ်င္ ကိစၥမရွိ၊ မိုးေရတစြတ္စြတ္နဲ႔ဆို ေတာ့ တစ္ေတာလံုးတြင္ ႁပတ္သိပ္ေနပါ သည္။ စစ္ဖိနပ္ႏွင့္ ေျခအိတ္ေတြၾကားတြင္ အတင္းတိုး၀င္ၾကပါသည္။ စစ္ေၾကာင္းနား ခ်ိန္တြင္ ေခ်ာင္းစပ္ေက်ာက္တံုးေပၚတြင္ထိုင္ကာ ဖိနပ္ခၽြတ္လိုက္လွ်င္ ေျခေခ်ာင္း ငယ္ေလးမ်ားၾကားတြင္ ေသြးစုပ္ေနတာ ကို ေတြ႕ရပါသည္။ ေျခေထာက္တစ္ဖက္ လွ်င္ အနည္းဆံုး ငါးေကာင္ေလာက္ ေသြး စုပ္ေနတာကို ေတြ႕ရသည္။ ေပါင္ၾကား ေတြထိဆက္ၿပီး ေသြးစုပ္ၾကပါသည္။ ေအာက္ခံေဘာင္းဘီမ်ားအတြင္းအထိ ၀င္ ၿပီး ေသြးစုပ္ၾကပါသည္။ သန္႔ရွင္းေရးလုပ္ရင္း ေဘာင္းဘီခၽြတ္၍ ရွာလိုက္လွ်င္ အနည္းဆံုး ငါးေကာင္၊ ေျခာက္ေကာင္အထိ ေတြ႕ရပါသည္။  

          စစ္ေၾကာင္းနား၍ ညအိပ္ရၿပီဆို လွ်င္လည္း တုတ္ေခ်ာင္းႏွင့္ သစ္ရြက္ေတြ  ကိုဖယ္ရွားရပါသည္။ ထို႔ေနာက္ မိုးကာ ခင္း၍ အေပၚမွလည္း မိုးကာကို တစ္ဖက္ ေလွ်ာလုပ္ၿပီး ျခင္ေထာင္ေထာင္ၿပီး အိပ္ရ ပါသည္။ မိုးတြင္းကာလတြင္ ျဖဳတ္အလြန္ ကိုက္၍ ျခင္ေထာင္ေထာင္ရပါသည္။ ကၽြတ္မလာေအာင္ကား လုပ္၍မရပါ။ ည အိပ္ၿပီဆိုလွ်င္ ခဏခဏထၿပီး ေက်ာပိုး အိတ္တြင္ ကၽြတ္ရွိ၊ မရွိ ၾကည့္ပါသည္။      

          ေရွ႕တန္းစစ္ေျမျပင္အသီးသီးတြင္ သြားလာလႈပ္ရွားေနၾကရေသာ သူငယ္ ခ်င္းေတြသည္ တိုက္ပြဲမျဖစ္ေသာ္လည္း သဘာ၀ဒုကၡအမ်ဳိးမ်ဳိးကို ရင္ဆိုင္ေက်ာ္ လႊားၾကရပါသည္။ တိုက္ပြဲပါျဖစ္ၿပီဆိုလွ်င္ ေတာ့ ေျပာစရာမရွိေတာ့ပါ။ အသက္ရွင္ သန္ဖို႔အေရး အလြန္အားထုတ္ရပါသည္။ ဤေနရာတြင္ နမၼားသား ကိုေမာင္ေအးကို သြားသတိရမိသည္။ တဇြတ္ထိုးလူ၊ ဒါေပမဲ့ စိတ္ရင္းအလြန္ေကာင္းသည္။ တစ္ခါတြင္ သူႏွင့္အတူအိပ္ရသည္။ မိုးကာ ခင္းတာ၊ မိုးကာကို အေပၚမွာမိုးတာ၊ ျခင္ေထာင္ ေထာင္တာ စသည့္ ကိစၥမ်ား အားလံုးကို သူတစ္ေယာက္တည္း အကုန္ လုပ္ သြားသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ကို ဘာမွမလုပ္ တတ္ေသာ ညီငယ္တစ္ေယာက္လို သေဘာထားသည္။

          ညအိပ္ေတာ့ ျခင္ေထာင္မၿပီး ေခါင္းရင္းဘက္မွာ ကၽြန္ေတာ္က တံေတြး ေထြး လိုက္သည္။ ေနာက္မေထြးဖို႔ သူက ေျပာသည္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ေခါင္း ရင္းဘက္မွာ တံေတြးေထြးလွ်င္ မိမိ ကိုယ္ေစာင့္နတ္က သမုဒၵရာဆီကို သြားၿပီး ေခါင္းေလွ်ာ္ရသည္တဲ့။ အဲဒီလို ကိုယ္ ေစာင့္နတ္က ပင္လယ္သမုဒၵရာဆီကို သြားသည့္အခါ မိမိအနားမွာ မရွိသည့္ အခ်ိန္မွာ မေကာင္းဆိုး၀ါးေတြ ေႏွာင့္ ယွက္တတ္သည္ဟု သူငယ္ငယ္တုန္းက တည္းက သူ႕အေမကေျပာဖူးသည္တဲ့။     “ေနာက္ မေထြးနဲ႔ေနာ္” ဟု ကၽြန္ေတာ့္ကို ေျပာရွာသည္။

          သူ႕အေမက သူျပန္အလာကို ေမွ်ာ္ ေနတာတဲ့၊ လူႀကံဳ ခဏခဏေမး သည္တဲ့။ သူတို႔ဘ၀က သားအမိႏွစ္ေယာက္ပဲ ရွိတာ။ ကိုေမာင္ေအးက ပန္းတိမ္ဆရာ။ ပန္းတိမ္ဖိုမွာ အလုပ္လုပ္ရင္း မိခင္အိုကို လုပ္ေကၽြးျပဳစုေနတာ၊ ႐ိုး႐ိုး သားသားနဲ႔ သမိုင္းတာ ၀န္ကို၀င္ၿပီးထမ္းတာ၊ အေမ ကို ဖားကန္႔သြားၿပီး အလုပ္သြားလုပ္မယ္ ဆိုၿပီးထြက္လာတာ။ အေမကေတာ့ သား ေျပာတာကိုယံုၿပီး အဟုတ္မွတ္ေနတာ ေပါ့။ သတင္းတေမးေမးနဲ႔ သားျပန္အလာ ကိုေမွ်ာ္ေနရွာတာ။ ညအိပ္ရာ၀င္ခါနီး ေျပာျပေသာ သူ႕ ဘ၀ ဇာတ္ေၾကာင္းျဖစ္ ပါသည္။

          သူႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ အဲဒီညက အတူ အိပ္ၿပီး ေနာက္တစ္ေန႔မနက္တြင္ သူ ခရီး ထြက္ သြားပါသည္။ အဲဒီေနာက္ သူႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ မေတြ႕ရေတာ့။ ေနာက္ ေရွ႕တန္း တစ္ေနရာ တိုက္ပြဲတစ္ခုတြင္ ကိုေမာင္ေအး က်ဆံုးသြားသည္ဟု အေတာ္ၾကာမွ ကၽြန္ေတာ္ သိရပါသည္။ ေသခ်ာစံုစမ္း ၾကည့္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ စတင္ေရာက္သည့္ ေနရာျဖစ္ေသာ နမၼားပို႔စ္တြင္ တိုက္ပြဲက် သြားျခင္း ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္၏ရင္ထဲသို႔ ဆူးတစ္ေခ်ာင္း စူး၀င္သြားပါသည္။ အေမ အိုက သားေျပာစကားကိုယံုၿပီး သားျပန္ အလာကို ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနရွာမည့္ သံေယာ ဇဥ္ဆူးပဲျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မသိလိုက္ရသည့္ အညတရ ရဲေဘာ္မ်ား၏ ဘ၀ဇာတ္ေၾကာင္းမ်ား ဘယ္ေလာက္ ေတာင္ရွိေနလိုက္မလဲ။ ဒီလိုဇာတ္ ေၾကာင္းေတြ ေနာက္ေနာင္ မေပၚေပါက္ ေစခ်င္၊ မရွိေစခ်င္ေတာ့ပါ။

တိုက္ပြဲမ်ားႏွင့္ သံသယ

          ကၽြန္ေတာ္တို႔ စစ္ေၾကာင္းသည္ တပ္ရင္း-၅ ၀န္းက်င္တြင္ သြားလာလႈပ္ရွား ေနပါသည္။ စခန္းေဟာင္းတြင္ကား မထိုင္ ျဖစ္ေတာ့ပါ။ တစ္ေန႔တြင္ ကိုေအာင္ေဆြဦး ေခါင္းေဆာင္ေသာ စစ္ေၾကာင္းႏွင့္ ေပါင္း မိပါသည္။ ကိုေအာင္ေဆြဦးက ၇၀၂ တပ္ ရင္းအသစ္ ထပ္ဖြဲ႕ေသာအခါ တပ္ရင္းမွဴး တာ၀န္ျဖင့္ တပ္ရင္း-၆ ေဒသ ဖားကန္႔သို႔ တာ၀န္က်ပါသည္။ ၇၀၂ တပ္ရင္း၏ ႐ံုး အဖြဲ႕တာ၀န္ခံမွာ ကိုညီညီလြင္၊ ၀န္းသိုသား ျဖစ္ပါသည္။ သူက ေရႊဘိုေကာလိပ္တြင္ ေက်ာင္းတက္ဖူးပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေရႊဘိုသား ကၽြန္ေတာ့္ကို ခင္ေနပါသည္။ သူတို႔ ႏွစ္ေယာက္က ကၽြန္ေတာ့္ကို ၇၀၂ တပ္ရင္းသို႔ ေခၚသြားပါသည္။ အဲဒီအခ်ိန္ ကတည္းက ကိုေအာင္ေက်ာ္ (ေသာင္း ၫြန္႔-ေတာင္သာ-ေရဆင္းတကၠသိုလ္)ႏွင့္ ကြဲသြားပါသည္။ ယေန႔အခ်ိန္ထိ သတင္း အတိအက် စံုစမ္းမရေသးပါ။ ကိုညီေက်ာ္ (မႏၲေလး)ကေတာ့ ကိုေအာင္ေက်ာ္ က်ဆံုးသြားၿပီဟု ေျပာပါသည္။

          ကၽြန္ေတာ္တို႔စစ္ေၾကာင္းသည္ ဆားေမွာ္ႏွင့္ ေန႔တစ္၀က္ေလွ်ာက္ ခရီး အကြာအေ၀း ေတာထဲတြင္ ေနရာယူ ထားပါသည္။ တျခား ေကအိုင္ေအစစ္ ေၾကာင္းမ်ားလည္း လာေရာက္ ေပါင္းဆံု ၾကပါသည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ သိန္းထြန္း (ဇီးကုန္း)ကို ေကအိုင္ေအမွ တိုက္ခိုက္ေရး (Point)တပ္စိတ္ႏွင့္ ေတာထဲတစ္ေနရာ တြင္ သီးျခားတစ္ေယာက္တည္းေတြ႕၍ ျပန္ေခၚလာပါသည္။ အမွန္ကေတာ့ ႀကိဳး ခ်ည္၍ ဖမ္းလာျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ေကအိုင္ ေအမွ ေက်ာင္းသားတပ္ဖြဲ႕ သို႔ ျပန္အပ္ပါ သည္။ ေက်ာင္းသားအဖြဲ႕မွ တာ၀န္ရွိသူ အခ်ဳိ႕က သူ႕ကို စစ္ေမးေနတာကို ျဖတ္ သြားရင္း ကၽြန္ေတာ္ျမင္ေတြ႕ရပါသည္။ စိတ္မေကာင္းေတာ့ျဖစ္မိပါသည္။ ကၽြန္ ေတာ္တို႔အဖြဲ႕ကလည္း သံလမ္းကို ျဖတ္ ကူးခါစအခ်ိန္ဆိုေတာ့ အဆင္သင့္ အေန အထားျဖင့္ ကိုယ့္တပ္စိတ္ႏွင့္ကိုယ္ ေန ၾကရပါသည္။ အဲဒီ စစ္ေမးေနေသာ အခ်ိန္ ညမွာပင္ သိန္းထြန္း (ဇီးကုန္း)ကို သတ္ ပစ္လိုက္ပါသည္။ တကယ္ေတာ့ သူ ျပန္ သြားတာလား၊ ျပန္မသြားဘူးလား၊ လူကြဲ သြားတာလားဆိုတာကိုေတာ့ သူကိုယ္ တိုင္ႏွင့္ ေမးသည့္သူမ်ားပဲ သိပါလိမ့္မည္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ တိုက္ပြဲေတြျဖစ္ၿပီး ႐ႈပ္ေထြး ေနေသာအခ်ိန္၊ ေရွာင္တိမ္းေသာ စစ္ ေၾကာင္းက ေရွာင္တိမ္းဆိုေတာ့ သတင္း ေပါက္ၾကားလို႔ေတာ့ မရပါ။

          စစ္ဆင္ေရးကာလမဟုတ္သည့္ အခ်ိန္တို႔၊ ေနာက္တန္းဗဟိုတို႔လိုေနရာမ်ဳိး ေတြမွာဆိုလွ်င္ေတာ့ ဒီလုိျပႆနာေလာက္ ေတာ့ ေျဖရွင္း၍ရမည္ထင္ပါသည္။  ယခု ေနရာက ေရွ႕တန္းစစ္ေျမျပင္ေနရာ စစ္ဆင္ေရးအခ်ိန္ဆိုေတာ့ ေနရာကို အတည္တက်မေနဘဲ ေျပာင္းေရႊ႕ၿပီးသိုသို သိပ္သိပ္ေနရသည့္အေနအထားဆိုေတာ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြက မတူညီေတာ့ပါ။ ည ေနေစာင္းအခ်ိန္တြင္ ထြန္းသိန္း (မိႈႈ္င္းေ၀ အစ္ကို)၊ သိန္းထြန္း (ဘူးသီး)၊ ထြန္းသိန္း (ေဆးဆရာ)ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေလးေယာက္ ကို တပ္ရင္း-၆ ဖားကန္႔ဘက္သို႔ကူးမည့္ ေကအိုင္ေအစစ္ေၾကာင္းႏွင့္ ထည့္ေပး လိုက္ပါသည္။ ခရီးျပင္း ေလွ်ာက္ရပါသည္။ ညဘက္ေရာက္ေတာ့ လယ္ကြင္းေတြ ထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔စစ္ေၾကာင္းအားလံုး ၀ပ္ေန ၾကရပါသည္။

          ဆားေမွာ္ဘူတာ႐ံုကို မီးေရာင္ ေၾကာင့္ လွမ္းျမင္ေနရပါသည္။ ရပ္ကြက္ လား၊ ရြာလား ကၽြန္ေတာ္တို႔မသိပါ။ ဗီဒီ ယို႐ံုမွ ေကာ္နီ၏ ကိုကိုလို႔မေခၚေတာ့ဘူး ဆိုသည့္သီခ်င္းသံကို ကၽြန္ေတာ္တို႔တစ္ ေတြ ၾကားေနရပါသည္။ လယ္ကြင္းျပင္ထဲ တြင္ အၾကာႀကီး ၿငိမ္ေနၾကရပါသည္။ ေတာ္ေတာ္ႀကီးမိုးခ်ဳပ္လို႔ ဘာသံမွမၾကား ရေတာ့မွ ေကအိုင္ေအစစ္ေၾကာင္းမွဴးက သံလမ္းကို ျဖတ္မယ္၊ ေျခေထာက္နဲ႔ သံလမ္း မတိုက္မိေစနဲ႔ဟု သတိေပးစကား ေျပာပါသည္။ ဆားေမွာ္ဘူတာ႐ံုမွ ၇၅ မီတာ အကြာအေ၀းေလာက္ ရွိမည္ထင္ ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ စစ္ေၾကာင္းသည္ သံလမ္းကိုျဖတ္ကူးၿပီး မိုးေကာင္း၊ ဖားကန္႔၊ ကာမိုင္းကားလမ္းကို ျဖတ္ကာ ေတာ လမ္းခရီးအတိုင္း မနားေတာ့ဘဲ အျပင္းသြားၾကရပါသည္။ ထို႔ေနာက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေလးေယာက္ကို ၂၅၁ တပ္ႏွင့္ ေျပာင္းၿပီးထည့္ေပး၍ အတူသြား ရပါသည္။ ဒူကၻာလွဆိုင္းက ဦးေဆာင္ပါ သည္။ ေတာလမ္းအတိုင္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ေခၚ သြားၿပီး ဆိုင္းေတာင္ရြာေဟာင္းသို႔ သြားသည့္လမ္းကိုေရာက္ေသာအခါ လမ္းခြဲၿပီး ကၽြန္ေတာ္တို႔ေလးေယာက္ သည္ ဖားကန္႔သို႔ ညတြင္းခ်င္းအေရာက္ သြားၾကပါသည္။ အရင္ေရာက္ေနေသာ သူငယ္ခ်င္းမ်ားလည္း ေတြ႕ရပါသည္။ ေနာက္ရက္တြင္ ဖားကန္႔မွ ဆိုင္းေတာင္ ရြာသစ္သို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေျပာင္းေရႊ႕ရ ပါသည္။ ဆိုင္းေတာင္ရြာသစ္က အိမ္ တစ္အိမ္မွာ ရက္ ၂၀ခန္႔ ေနၾကရပါသည္။

          ထို႔ေနာက္ အဲဒီကမွတစ္ဆင့္ ဖား ျပင္ဆိုေသာ ရြာေလး တစ္ရြာမွာ ကိုညီညီ လြင္ (၀န္းသို)၊ အန္တီေအး (ရန္ကုန္)၊ ဆန္းဆန္း (ျမစ္ႀကီးနား)၊ ေက်ာ္ေက်ာ္ဦး (ကသာ)၊ တပ္စိတ္တစ္စိတ္တည္း ေနရ ပါသည္။ တစ္ခါ တစ္ရံ ညေတြမွာ ေတာင္ ေပၚ ရွိ ေမွာ္ေတြထဲတြင္ လွည့္ေန ရပါသည္။  ေအာင္ေက်ာ္၀င္း (အင္းေတာ္)က ဖားကန္႔မွာ ကၽြန္ေတာ့္အရင္ေရာက္ေနၿပီး ဂ်က္ေကာ့ခါးပတ္ကို ကၽြန္ေတာ္က ေတာင္း၍ လက္ေဆာင္အျဖစ္ ခၽြတ္ေပးပါ သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေနေသာ ဖားျပင္ရြာမွ ဖားကန္႔သို႔ အလည္သြားရန္ ကိုညီညီ လြင္က ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ေက်ာ္ေက်ာ္ဦးကို မုန္႔ဖိုးႏွစ္ရာစီ  ေပးပါသည္။

          ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ လက္ဖက္ရည္ ဆိုင္ထိုင္ၿပီး ႏွစ္ခြက္ ေသာက္ပစ္လိုက္ပါ သည္။ မေသာက္ရတာ ၾကာေတာ့ လက္ဖက္ရည္က ေတာ္ေတာ္ အရသာရွိ ပါသည္။ ေက်ာင္းဆရာ ကိုပီတာ (မႏၲ ေလး)၊ ကိုရန္ရွင္း (ေရဆင္းတကၠ သိုလ္) တို႔ကိုလည္းေတြ႕ရပါသည္။ ဖားကန္႔ေဒသ တြင္ နယ္ေပါင္းစံုမွ အရင္း အႏွီးရွိ ေသာ လူမ်ား၊ အရင္းအႏွီးမရွိေသာလူမ်ား အားလံုးအလုပ္လာလုပ္ၾကပါသည္။ ေက်ာက္တူးသူမ်ားသည္လည္း ကိုယ္ အလုပ္လုပ္သည့္ေမွာ္တြင္ ကိုယ့္ေလာပန္း ႏွင့္ ကိုယ့္အဖြဲ႕လိုက္ သစၥာရွိရွိ ပူးေပါင္း အလုပ္လုပ္ၾကပါသည္။ ေက်ာက္ေအာင္ လွ်င္ေတာ့ ေက်ာက္တူးအလုပ္သမားမ်ား သည္လည္း ေလာပန္းျဖစ္ႏိုင္ခြင့္ အိပ္ မက္ကိုယ္စီရွိၾကပါသည္။ အရက္ ဆိုင္ကလည္း ေပါမွေပါ။ ဆိုင္ႀကီး၊ ဆိုင္ေသး ပံုသဏၭာန္အမ်ဳိးမ်ဳိး၊ ေလာင္းကစား၀ိုင္း ေတြကလည္း ေပါမွေပါ။ ေလာင္းကစား နည္းေပါင္းစံုလင္ပါ သည္။ ကိုယ္မသိေသာ ကိုယ္ မၾကားဖူးေသာ ကစားနည္းေတြ မ်ဳိးစံုရွိပါသည္။

          ကၽြန္ေတာ္က ဖားကန္႔တြင္ ေန႔၀က္ ေလာက္ေနၿပီး ညေနေစာင္းတြင္ ဆိုင္း ေတာင္သို႔ ျပန္လာပါသည္။ ထိုမွတစ္ဆင့္ ဖားျပင္သို႔ ျပန္လာပါသည္။ ေက်ာက္စိမ္း ထြက္ေသာ ေဒသတြင္ ငါးလ၀န္းက်င္ ေလာက္ေနရၿပီး ဗဟိုသို႔ ျပန္လာၾကပါ သည္။ ယခုအျပန္ခရီးတြင္ ေကအိုင္ေအ စစ္ေၾကာင္းမပါဘဲ ကိုေအာင္ေဆြဦး ေခါင္းေဆာင္ေသာ ေက်ာင္းသားစစ္ ေၾကာင္း သက္သက္ျဖင့္ ျပန္လာပါသည္။ ဆားေမွာ္အနီး၀န္းက်င္တြင္ သံလမ္းကို ျဖတ္မကူးႏိုင္ေတာ့ဘဲ ပိတ္မိေနပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔စစ္ေၾကာင္းသည္ ေတာင္ ေပၚသို႔တက္ခဲ့ၾကၿပီးေနာက္ တိုက္ပြဲျဖစ္ ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေက်ာင္းသား စစ္ေၾကာင္းသည္ နားမေနဘဲ အျပင္းအထန္ ခရီးျပင္းႏွင္ၾကရပါသည္။ ထမင္း စားခ်ိန္မွလြဲၿပီး ေန႔မနား ညမနား ခရီးျပင္း ေလွ်ာက္ၾကရပါသည္။ လမ္းတြင္ ရိကၡာ ႏွင့္လဲရန္၊ လိုအပ္ပါက ေဆးအျဖစ္သံုးရန္ ဘိန္းမည္းတစ္ပိႆာႏွစ္ထုပ္ကို ကၽြန္ေတာ္၏ ေက်ာပိုးအိတ္တြင္ထည့္ၿပီး သယ္ရသည္ မွာ မေခ်ာင္လွေပ။ ေရရွည္ခရီးသြားသည့္ အခါ ေရခြက္ကေလးတစ္ခြက္ကပင္ သူ႕ အေလးခ်ိန္ႏွင့္သူ သိသာလွပါသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ကို ယံုၾကည္စိတ္ခ်သျဖင့္ သယ္ ခိုင္းျခင္းျဖစ္ပါသည္။ မိႈင္းခံစကၠဴျဖင့္ ပတ္ထားၿပီး ဂုန္နီႀကိဳးျဖင့္ ပတ္ပတ္လည္ ခ်ည္ထားပါသည္။ ျမစ္ႀကီးနားအထက္ ခ်ီေဗြ-ေလာေခါင္လမ္းအထိ ေဖာက္ထြက္ ၾကရပါသည္။

တစ္ခါတစ္ရံ ေတာလမ္းထဲက ေလွ်ာက္လိုက္၊ လမ္းမႀကီးက ေလွ်ာက္ လိုက္ႏွင့္ ပူတာအိုက ေရခဲေတာင္ေဖြးေဖြး ကို ေနေရာင္ေအာက္တြင္ လွမ္းျမင္ေတြ႕ရ ပါသည္။ ျမန္မာျပည္၏ ေျမာက္ဘက္ဖ်ား ႏွင့္ အေနာက္ေျမာက္ဘက္ဖ်ား တို႔တြင္ ေတာင္တန္းျမင့္ႀကီးမ်ား အလြန္ထူထပ္ လွပါသည္။  ေျမျပန္႔ကို မေတြ႕သေလာက္ ပင္။ ေတာင္မတ္မတ္ေတြခ်ည္းပဲ တက္ ေနရပါသည္။

          မွတ္မိေနပါေသးသည္။ ျမစ္ႀကီးနား အထက္နားတြင္ ထင္း႐ွဴးေတာင္ တစ္ ေတာင္ရွိပါသည္။ ေတာင္တစ္ခုလံုး ထင္း႐ွဴး ပင္ေတြခ်ည္းပဲ ေပါက္ပါသည္။ ၀ါး႐ံုပင္ လည္းရွိပါသည္။ အဲဒီေတာင္ေပၚတြင္ ကၽြန္ ေတာ္တို႔စစ္ေၾကာင္းသည္ ရိကၡာဆန္ ျပတ္သြားပါသည္။ ဆန္ျပဳတ္စရာပင္ မရွိပါ။ ၀ါးပင္မွထြက္ေသာ မွ်စ္မ်ားကို လိုက္ခ်ဳိးရပါသည္။ မွ်စ္မ်ားကို မီးေသြးခဲ ထည့္ၿပီး အဆိပ္အေတာက္ေပ်ာက္ ေစရန္ျပဳတ္ၾကရပါသည္။ ေရသံုးခါ ေလာက္ငွဲ႔ၿပီး ဆားျဖင့္နယ္ၿပီး စားၾကရပါ သည္။ ေလးနပ္ေလာက္ မွ်စ္ျပဳတ္ စားခဲ့ရ ပါသည္။ မငတ္တာကိုပင္ ေက်းဇူးတင္ ရမည္။

          ေနာက္မွ ရြာဆက္ ျပန္ေတြ႕ၿပီး ထမင္း စားရပါေတာ့သည္။ ကၽြန္ေတာ့္ဆီ မွာပါလာေသာ ဘိန္းမည္းျဖင့္ ဟင္းလဲစား ရပါေတာ့သည္။ ပိုက္ဆံျဖင့္ ၀ယ္၍မရပါ။ ဘိန္းမည္းျဖင့္ လဲမွသာ ရပါေတာ့ သည္။ ေမချမစ္ႏွင့္ မလိချမစ္ ႏွစ္ခုစလံုးကို ၀ါးေဖာင္ငယ္ ေသးေသးျဖင့္ ကူးျဖတ္ရပါ သည္။ တစ္ေခါက္ကူးမွ သံုး ေယာက္သာ လိုက္ပါရပါ သည္။ ျမစ္ကိုမကူးခင္မွာ ေရခ်ဳိးၾကပါသည္။ ျမစ္က နက္ေသာ ေၾကာင့္ ေရက စိမ္းၾကည္ေနပါသည္။ ေက်ာက္တံုး ေက်ာက္ေဆာင္ ေတြလည္း ေပါမ်ားပါသည္။ ေရက ေရခဲကဲ့သို႔ ေအးေသာေၾကာင့္ အၾကာ ႀကီးမခ်ဳိးႏိုင္ၾကပါ။ ခဏခ်ဳိးၿပီး ျပန္တက္ ၾကရသည္။ ေကအိုင္ေအ၏ တပ္ မဟာ-၁၊ တပ္မဟာ-၂ ႏွစ္တပ္စလံုးကို ျဖတ္သြား ၾကရပါသည္။

ေတာင္ေပၚအယူအဆႏွင့္ ဓေလ့

          လမ္းတြင္ လီဆူးရြာမ်ားကိုလည္း ေတြ႕ၾကရပါသည္။ နတ္ေၾကာ့ရြာဟုေခၚ ေသာ နတ္ကိုးကြယ္သည့္ရြာမ်ားကိုလည္း ေတြ႕ရပါသည္။ ကၽြဲေခါင္းႀကီးမ်ား အိမ္တိုင္ မွာ ကပ္ခ်ည္ထားၿပီဆိုလွ်င္ နတ္ေၾကာ့ အိမ္ျဖစ္ပါသည္။ အဲဒီလိုအိမ္မ်ဳိးမွာ တည္း လွ်င္ အလြန္သတိထားရပါသည္။ သူတို႔ မေပးဘဲ ဘာမွမယူရပါ။ သူတို႔ ၾကည္ၾကည္ ျဖဴျဖဴ ေပးမွသာယူၿပီးစားၾကရပါသည္။ ေတာႀကီးေတာင္ႀကီးထဲတြင္ဆိုေတာ့ လြဲ ေခ်ာ္သြားမွာကို အလြန္ စိုးရိမ္ၾကပါသည္။ တခ်ဳိ႕ ရြာေတြဆိုလွ်င္ သူတို႔ရြာထဲ၀င္ေတာ့ မည္ဆိုလွ်င္ ၎င္းတို႔ရြာထိပ္တြင္ရွိေသာ ေက်ာက္တံုးႀကီး တစ္တံုးေပၚသို႔ ေျမႀကီး ေပၚရွိ ေႂကက်ေနေသာ သစ္ရြက္ကို ေကာက္တင္ၿပီးမွ၀င္ရပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ တို႔လည္း ေသခ်ာနားမလည္ပါ။ ေရွ႕ကလူ က ေကာက္တင္ေသာေၾကာင့္ ေနာက္မွ လိုက္ၿပီး လုပ္ေဆာင္ရပါသည္။

          ထိုေနရာတြင္ မွားသည္၊ မွန္သည္ဟု အယူအဆ ျငင္းခုံေန၍မျဖစ္ပါ။ သူ႕ဓေလ့၊ သူ႕ေဒသအလိုက္အ႐ိုအေသေပးလုပ္ ေဆာင္ရပါသည္။ တစ္ရြာလံုးမွ နတ္ေၾကာ့ ဟုေခၚေသာ နတ္ကိုးကြယ္သည့္အိမ္ဆို၍ သံုး၊ ေလးအိမ္သာရွိပါသည္။ ရံဖန္ရံခါတြင္ ေတာ့ တစ္ရြာလံုးနီးပါး နတ္ကိုးကြယ္ပါ သည္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ ေတာင္ေပၚေဒသ ကခ်င္တိုင္းရင္းသား၊ လီဆူး၊ ရ၀မ္၊ ရွမ္း လူမ်ဳိးမ်ားသည္ လူမ်ဳိးသာကြဲေနၾကေသာ္ လည္း ကိုးကြယ္မႈအမ်ားဆံုးမွာ ခရစ္ ယာန္ဘာသာကို ယံုၾကည္ကိုးကြယ္မႈက မ်ားသည္။

          ကၽြန္ေတာ္တို႔ စစ္ေၾကာင္းသည္ ျမန္ မာျပည္၏ ေျမာက္ဖ်ားပိုင္းသို႔ ေရာက္လာ ေလေလ ေတာင္တန္းေတြက ျမင့္သထက္ ျမင့္လာေလ ျဖစ္ေနပါ သည္။ ေျမျပန္႔ကို မေတြ႕ရေတာ့ပါ။ တက္ၿပီးရင္းတက္ရင္း ျဖစ္ေနပါေတာ့သည္။ မနက္မိုးလင္းလို႔စစ္ ေၾကာင္း စထြက္ၿပီဆိုကတည္းက ေတာင္ ကို စၿပီးတက္ရပါေတာ့သည္။ ရြာေတြကလည္း ေတာင္ကမ္းပါး ယံ၊ ေတာင္ထိပ္ေတြမွာ ရြာတည္ထားပါ သည္။ ေလကလည္း ေအးလွပါ သည္။ တ ခ်ဳိ႕ ရြာမ်ားဆိုလွ်င္  တိမ္ေတြက ေခါင္းေပၚ ေရာက္ေနၾကပါသည္။ နံနက္ေစာေစာဆိုလွ်င္ ျမဴေတြက ေတာင္ေတြၾကားတြင္ ပတ္ကာ ၀ိုင္းေနၾကပါသည္။ အလင္းအား မေကာင္းေသးေသာအခ်ိန္ဆိုလွ်င္ ျမစ္ေရ ျပင္ႀကီးဟု မွတ္ထင္ေနရပါသည္။

          ေတာင္မ်ားထူထပ္ေသာေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔စစ္ေၾကာင္းသည္ နားနားေန ေန သြားၾကပါသည္။ တခ်ဳိ႕ ရြာႀကီးဆိုလွ်င္ ႏွစ္ညေလာက္ အိပ္ၾကရပါသည္။ စား စရာရိကၡာ၀ယ္လို႔ရလွ်င္ ညအိပ္ၾက ပါသည္။ ေရွာက္ပန္းသီး အခ်ဳိပင္ နိမ့္နိမ့္ ကေလးေတြ အလြန္ေပါမ်ားပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ ေရွာက္ပန္းသီးကို ခူးၿပီး ဆားႏွင့္တို႔ၿပီး စားၾကပါသည္။ ရြာ သားေတြက မစားၾကပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေက်ာင္းသားစစ္ေၾကာင္းကေတာ့ မစား ရတာၾကာၿပီဆိုေတာ့ ေျပာင္ေနေအာင္ ခူးၿပီး စားၾကပါသည္။

          တစ္ခါတုန္းက ေတာင္ယာတစ္ခုကို အမွတ္ရမိပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ တို႔ တပ္စိတ္ ေနေသာ ယာတဲတြင္ ပိန္းဥကို ၀က္စာ ေကၽြးရန္အတြက္ ေျခတံအျမင့္ ေတာင္ ယာတဲတြင္ တစ္ႏွစ္စာ ေလွာင္ထားပါ သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ၎ေနရာတြင္ ေလးရက္ခန္႔ နားေနၾကရပါသည္။ အဲသည့္ အခ်ိန္တြင္ ပိန္းဥကို ျပဳတ္လိုက္၊ ျပာပံု ေအာက္ထဲထည့္ၿပီး မီးအံုးလိုက္ႏွင့္ ေန႔ ေရာ ညေရာ စားၾကပါသည္။ ထမင္း မစား ၾကပါ။ ေတာင္ယာရွင္က ပလိုင္းကို လြယ္၍ ၀က္ေကၽြးရန္ ပိန္းဥကိုလာသယ္ပါသည္။ ထိုအခါ သူမ၏ ပိန္းဥ ေတာ္ေတာ္ႀကီး နည္း သြားသည္ကို ေတြ႕ရၿပီး  ၀က္ေကၽြးရန္ သူမ ၏ပိန္းဥ မေလာက္ေတာ့ေၾကာင္း ရြာလူ ႀကီးမွတစ္ဆင့္ ေျပာျပပါသည္။

          ထိုမွသာ ပိန္းဥကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ မစားၾကေတာ့ပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ပိန္းဥ ကိုအလြယ္ရၿပီး အပိုေလွာင္ထားသည္ဟု ယူဆေနၾကပါသည္။ တကယ္ေတာ့ ပိန္းဥ ရာသီတြင္ စိုက္ပ်ဳိးၿပီးေနာက္ တစ္ႏွစ္စာ ၀က္စာအတြက္ သိုေလွာင္ထားသည္ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ အမွန္တကယ္မသိပါ။ ေတာင္ ယာပိုင္ရွင္သည္ လင္ေယာက္်ား ေသဆံုးၿပီး မုဆိုးမကိုယ္တိုင္ ကေလးငယ္ေတြကို ဦးေဆာင္ၿပီး စိုက္ပ်ဳိးထားသည္ဟု ေနာင္ မွသိရသည့္အတြက္ ပိုၿပီး စိတ္မေကာင္း ျဖစ္ရပါသည္။ ထိုအျဖစ္အပ်က္ကို ယေန႔ အခ်ိန္ထိ သတိရေနမိ ပါသည္။

          ကၽြန္ေတာ္တို႔စစ္ေၾကာင္းသည္ ေတာင္ေပၚေဒသရွိ တိုင္းရင္းသားရြာမ်ဳိး စံုကို ျဖတ္သြားၾကပါသည္။ ၀ိုင္းေမာ္ၿမိဳ႕ ၀န္းက်င္ရွိ ဆမား၊ ဆတုန္းရြာေတြဆိုလွ်င္ အလြန္ဆင္းရဲ ပင္ပန္းၾကပါသည္။ စားစရာ အတြက္ အလြန္ခက္ခဲၿပီး ႐ုန္းကန္ေနၾက သည္ကို ေတြ႕ ျမင္ရ ပါသည္။

          ကၽြန္ေတာ္တို႔စစ္ေၾကာင္းသည္ ျမန္မာျပည္ ေျမာက္ဖ်ားပိုင္း ေတာင္ထူ ထပ္ေသာေနရာေဒသတြင္ တစ္ရြာမွတစ္ ရြာ ကူးၿပီးသြားၾကပါသည္။ ထိုသို႔ ခရီးသြား ရာလမ္းတစ္ေလွ်ာက္တြင္ လမ္းျပရြာသား မ်ားကို အကူအညီေတာင္းၿပီး သြားၾကရ ပါသည္။ လမ္းျပမပါလွ်င္ေတာ့ မ်က္စိ လည္ သြားႏိုင္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျဖတ္သန္းသြားလာေနထိုင္ေသာ ကခ်င္ ျပည္နယ္၏ ေတာေတာင္ထူ ထပ္ေသာ ေနရာမ်ားတြင္ ေနထိုင္ေသာ ရြာသားမ်ား သည္ ေတာင္ယာခုတ္၍ စိုက္ပ်ဳိးျခင္းျဖင့္ အသက္ေမြးပါသည္။ မိုးရာသီတြင္စိုက္ပ်ဳိး ၍ရေသာ သီးႏွံပင္မ်ားေပၚတြင္သာ အေျချပဳ၍ ဘ၀ရပ္တည္ ရွင္သန္ေနထိုင္ ၾကရပါသည္။ အလြန္ ပင္ပန္းဆင္းရဲၾကပါသည္။

          ေတာင္ယာကလည္း အၾကာႀကီးစိုက္ပ်ဳိး၍ မရပါ။ ေလး၊ ငါးႏွစ္ေလာက္ ရွိၿပီဆိုလွ်င္ ေနာက္ထပ္တစ္ေနရာကို ခုတ္ထြင္ ရွင္းလင္းၾကရပါသည္။ ထိုသို႔ ခုတ္ထြင္ရာတြင္လည္း မသက္သာလွပါ။ သစ္ပင္မ်ားကို ဓားျဖင့္ ခုတ္လွဲရပါသည္။ ေပါက္ဆိန္ (ရဲတင္း) မရွိၾကပါ။ ဓား ႏွစ္လက္ သို႔မဟုတ္ သံုးလက္ေလာက္ျဖင့္ သာ သစ္ပင္မ်ားကို ပင္ပင္ပန္းပန္း ခုတ္လွဲ ရပါသည္။ သစ္ပင္မ်ားကို အေျခာက္ထား ၿပီး မီး႐ိႈ႕ၾကပါသည္။ သို႔မွသာ မိုးရာသီတြင္ စိုက္ပ်ဳိးႏိုင္ပါမည္။ ေတာင္ယာခုတ္ရာတြင္ အမ်ဳိးသမီးမ်ားက ေယာက္်ားမ်ားထက္ပင္ ပိုၿပီး အလုပ္လုပ္ႏိုင္ၾကပါသည္။ ရြာသား မ်ားသည္ မိုးလင္း သည္ႏွင့္ ေတာင္ယာသို႔ သြားၾကပါသည္။

          ေတာင္ယာတြင္ ေျခတံရွည္ ၀ါးၾကမ္းခင္း၊ ထရံကာျဖင့္ တဲတစ္လံုး ေဆာက္ထားပါသည္။ ေန႔လယ္ခင္းအခ်ိန္ မ်ားတြင္ နားေနရန္အတြက္ ျဖစ္ပါသည္။ တစ္ခါတစ္ရံတြင္ ေတာင္ယာတဲတြင္ အိပ္ၾကပါသည္။ ေတာင္ယာတြင္ တစ္ေန႔ လံုး အလုပ္လုပ္ၿပီး ညေနေစာင္းေတာ့မွ ရြာသို႔ ျပန္လာၾကပါသည္။  အဲဒီေတာ့မွ အမ်ဳိးသမီးမ်ားက ညေနစာအတြက္ ခ်က္ျပဳတ္ၾကပါေတာ့သည္။ အမ်ဳိးသား မ်ားကေတာ့ အလုပ္မလုပ္ေတာ့ဘဲ အိမ္ဦးခန္းတြင္ရွိေသာ မီးလင္းဖိုေဘး တြင္ ငွက္ေပ်ာရြက္အႏုစိမ္းစိမ္းကေလး ကို ဓားႏွင့္ ႏုတ္ႏုတ္စင္းၿပီး ဘိန္းမည္းျဖင့္ ေရာနယ္ၿပီးလွ်င္ ေလထြက္ေပါက္ျပဳလုပ္ ထားေသာ ၀ါးဆစ္ပိုင္းကို ေရသင့္ေအာင္ ထည့္ကာ ဘိန္းမည္းနယ္ထားေသာ ငွက္ေပ်ာရြက္ အလံုးကေလးကို ၀ါးဆစ္ အတက္ ထိပ္၀တြင္မီး႐ိႈ႕၍ ဘိန္းမဲ႐ွဴကာ မွိန္း ၾကပါေတာ့သည္။

          အရြယ္ေရာက္ၿပီး ရြာသားတိုင္း ဘိန္းမည္း႐ွဴတာကို ေတြ႕ျမင္ရပါသည္။ ကခ်င္အမ်ဳိးသမီးမ်ားသည္ မိမိ၏လင္ေယာက်္ားကိုအိမ္ဦးခန္းတြင္ ထားပါ သည္။ အမ်ဳိးသားမ်ားထိုင္ေနပါက မိမိထက္ အသက္ႀကီးသည္ျဖစ္ေစ၊ ငယ္သည္ျဖစ္ေစ ကခ်င္အမ်ဳိးသမီးမ်ား သည္ ေရွ႕မွျဖတ္မေလွ်ာက္ဘဲေနာက္မွ ေကြ႕၀ိုက္ၿပီးသြားၾကသည့္ အျပဳအမူ ေလးသည္ အလြန္ျမတ္ႏိုးစရာ ေကာင္း လွပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ အလြန္ နက္႐ိႈင္းေသာ ေတာထဲ ေတာင္ထဲတြင္ ျဖဴစင္႐ိုးသားေသာ ကခ်င္လူမ်ဳိး၊ ရွမ္းလူ မ်ဳိး၊ လီဆူးလူမ်ဳိး စသည့္ တိုင္းရင္းသား မ်ားကို ႀကံဳေတြ႕ ခဲ့ရပါသည္။

အပိုင္း(၃) ဆက္ရန္
14Unlike ·  · 
  • မိုး စဲ ေတာ္ေတာ္စိတ္၀င္စားစရာေကာင္းပါတယ္ ရဲေဘာ္ေတြရဲ့ ေနထိုင္စားေသာက္ရတဲ့အခက္အခဲ ေတြ စစ္ရဲ့ အနိဌါရုံေတြကိုလဲ ျမင္ရပါတယ္..၀ထၳဳရွည္ႀကီးတပုဒ္လို ဖတ္ခ်င္ပါတယ္.ဗ်ာ..မ်ားမ်ား ၾကာၾကာေရးပါ..လို႔ တိုက္တြန္းပါတယ္..
  • Htein Lin ထြန္းဦးခိုုင္ တိုု႕ တေယာက္ကိုု ေက်ာမွာ မိုုင္း ၃လံုုးစီလြယ္ျပီး ေသနတ္တလက္မွ မပါပဲ ေရြ႕ေနတဲ႕ ေကအိုုင္ေအ စစ္ေၾကာင္းေနာက္ကိုု ေတာၾကီးမ်က္မည္းထဲ မွန္းျပီး ရမ္းလိုုက္ေနရတဲ႕ ကာလေတြသတိရပါ႕

No comments:

Post a Comment