Wednesday, October 24, 2012

မေနာေျမမွ ေက်ာင္းသားတပ္မေတာ္ အပိုင္း(၆) ... ႏႈတ္ဆက္ခဲ့တယ္မေနာေျမ ..။


by Nang Aung Htwe Kyi on Sunday, October 21, 2012 at 5:13am ·

အခုေရးမဲ့ ခရီးစဥ္မွာ က်မရဲ႕ မွတ္စုတို တခ်ဳိ႕ ေပ်ာက္ဆံုးသြားပါသျဖင့္ ျဖတ္သန္းခဲ့ရတဲ့႕ ရြာအမည္အားလံုးကို
မမွတ္မိေတာ့ပါ.. ထို႕အတြက္ေတာင္းပန္ပါသည္ ။ျမိဳ႕ရြာအမည္မ်ားကိုလည္း ျမန္မာအသံထြက္ျဖင့္ေရးသားရ
မည္ျဖစ္သျဖင့္အနည္းငယ္တိမ္းေစာင္းမႈ႕ရွိႏိုင္ပါသည္။
( နန္းေအာင္ေထြးၾကည္)။

က်မက KIA မွ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေဇာ္မိုင္ကို အကိုေတာ္စပ္သူပီစိုင္းထြန္း ဆီသြားဘို႕ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို
အသိေပးေျပာၾကားခဲ့တယ္။ပီထြန္းကို အေၾကာင္းၾကားေပးမဲ့အေၾကာင္းေျပာခဲ့တယ္ ။ က်မအေနနဲ႕
KIA တပ္မေတာ္မွာ ဆက္လက္တာဝန္ထမ္းေဆာင္လိုေပမဲ့က်မအတြက္မေနသင့္တဲ့အေၾကာင္းတရားကရွိ
လာျပီေလ။ မိေအးႏွစ္ခါနာဘဝမ်ဳိးေတာ့အျဖစ္မခံႏိုင္ေတာ့ပါ ။ တိုင္းျပည္နဲ႕လူမ်ုိးအတြက္ဘဝကိုစြန္႕လႊတ္
မယ္ဆိုတဲ့ က်မကို သတၱိနည္းသူ၊ ရည္မွန္းခ်က္ခိုင္မာမႈ႕မရွိသူလို႕အျပစ္တင္ေဝဖန္ရႈပ္ခ်ရင္လည္းက်မ
ေက်ေက်နပ္နပ္ဘဲခံယူပါ့မယ္။

ဘာလို႕ဆိုေတာ့ က်မျဖတ္သန္းခဲ့ရတဲ့ ေတာ္လွန္ေရးသက္တမ္းဟာ အင္မတန္တိုေတာင္းခဲ့တယ္ေလ။
တိုင္းျပည္နဲ႕လူမ်ဳိးအတြက္သူသူငါငါပါဝင္ခဲ့ၾကတဲ့တပါတီတစနစ္ စစ္အာဏာရွင္ေတြကိုတန္ျပန္တဲ့ေတာ္လွန္
ေရးၾကီးမွာသဲပြင့္ေလးတပြင့္အေနနဲ႕ေပးအပ္တဲ့တာဝန္ထမ္းေဆာင္ဖို႕အတြက္အရာရာကိုေပးဆပ္စြန္႕လႊတ္ခဲ့
ရေပမဲ့ စြန္႕လႊတ္ခဲ့မႈ႕ေတြဟာဘာတခုမွအရာမေရာက္ခဲ့ပါဘူး။ ေအာင္ျမင္မႈ႕ေရာင္ျခည္ေလးမသန္းခင္ တိုေတာင္းတဲ့ေတာ္လွန္ေရးသက္တမ္းကာလမွာဘဲအရာရာကိုအရႈံးမ်ားစြာနဲ႕သိကၡာအခ်ခံ သမိုင္းအဖ်က္ခံခဲ့
ရျပီး အေဖကယ္ပါ အေမကယ္ပါ ဘဝကိုရင္နင့္စြာရင္ဆိုင္ခဲ့ရတယ္။ေနာက္ဆံုးေတာ့လည္း ဆံုးရံႈးမႈ႕မ်ားစြာနဲ႕
ေတာ္လွန္ေရးနယ္ေျမမွေခါင္းငံု႕ထြက္ခြာလာခဲ့ရတယ္။ကိုယ့္ကိုကိုယ္လည္းရွက္မိပါတယ္။

ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေဇာ္မိုင္က ပီထြန္းဆီအေၾကာင္းၾကားပါတယ္။ပီထြန္းမွက်မကိုတလအတြင္းလာေခၚမယ္လို႕ေျပာပါ
တယ္။KIA မွရဲေမေလးေတြကက်မအိမ္ျပန္ခြင့္ရတာကိုဝမ္းသာဝမ္းနည္း ေျပာဆိုၾကပါတယ္။သူတို႕တေတြလည္း
ျပန္ျခင္ၾကမွာေပါ့။ အဲ့ဒီတုန္းက KIA မွာကတာဝန္ထမ္းေဆာင္ရတဲ့ သက္တမ္းရွိပါတယ္။ႏွစ္ျပည့္ရင္အိမ္ျပန္ခြင့္
ရွိပါတယ္။က်မကိုေတာ့ KIA မွာႏွစ္ျပည့္လို႕အိမ္ျပန္ခြင့္ျပဳခဲ့တာမဟုတ္ပါဘူး။
KIAကိုတရားဝင္လႊဲေျပာင္းခဲ့ျပီးတာေတာင္ယခင္က်မတာဝန္ထမ္းေဆာင္ခဲ့တဲ့ ABSDF-NB စစ္ေရးတာဝန္ခံ
သံေခ်ာင္းမွဗိုလ္ခ်ဳပ္ေဇာ္မိုင္ဆီလာျပီးက်မကိုေက်ာင္းသားတပ္မေတာ္ကိုျပန္လည္လႊဲေျပာင္းေပးဖို႕လာ
ေရာက္ေျပာဆိုခဲ့တယ္ဆိုေတာ့က်မရင္ဆိုင္ရပ္တည္ေနရတဲ့အေျခအေနေၾကာင့္တပ္မွထြက္ခြာခြင့္ကိုလူမႈ႕
ေရးရႈ႕ေဒါင့္မွၾကည့္ျပီးေပးခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေျပာထားသလိုဘဲ တလအခ်ိန္အေတာအတြင္းမွာ ဘန္ေကာက္ျမိဳ႕မွာေနထိုင္တဲ့ က်မရဲ႕
အကိုေတာ္စပ္သူ ဦးစိုင္းထြန္းဒုတိယအၾကိမ္ ပါေဂ်ာင္ေဒသ ကိုေရာက္ရွိလာခဲ့ပါတယ္။ ပါေဂ်ာင္ေဒသ KIA
တပ္မွာပီထြန္း ၂ ရက္ခန္႕သာေနထိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႕ပါေဂ်ာင္ေဒသလိုင္စင္ေတာင္တန္းလို႕ဘဲဆိုဆို
ေသာကေတာင္တန္းလို႕ဘဲဆိုဆို က်မအတြက္တိုေတာင္းတဲ့အခ်ိန္ကာလေလးမွာ ေပ်ာ္ရႊင္ၾကည္နူးမႈ႕မ်ားစြာ၊
ရင္နင့္နာက်င္မႈ႕မ်ားစြာေတြၾကံဳေတြ႕ေပးဆပ္ခဲ့ရတဲ့ မေနာေျမမွက်မထာဝရထြက္ခြာရပါေတာ့မယ္။


၁၉၉၃ ခုႏွစ္ ေဖေဖၚဝါရီလ ၁၃ ရက္ေန႕ ( စေနေန႕) ။

ဒီရက္ေတြ လေတြဟာက်မဘဝအတြက္ ဘာလို႕မ်ားထူးျခားမႈ႕ေတြ တိုက္ဆိုင္မႈ႕ေတြနဲ႕ျပည့္ႏွက္ေနရပါသလဲ
လို႕က်မ မၾကာခဏေတြးေတာမိခဲ့တယ္။၁၂.၂.၁၉၉၂ ခုႏွစ္ မွာ ကိုထြန္းေအာင္ေက်ာ္ အပါအဝင္ေက်ာင္းသား
၁၅ ဦးကို ABSDF-NB ေျမာက္ပိုင္းမွေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ေတြက ရက္စက္စြာ ၊ လူမဆန္စြာေခါင္းျဖတ္
သတ္ခဲ့ၾကတယ္။ တႏွစ္တိတိျပည့္ခဲ့တဲ့ေန႕ ၁၂.၂.၁၉၉၃ ခုႏွစ္မွာက်မက ပါေဂ်ာင္ေဒသ နယူးကင့္ KIA တပ္
မေတာ္မွာ ေနာက္ဆံုးညအျဖစ္ျဖတ္သန္းခဲ့ရတယ္။၁၃.၂.၁၉၉၂ ခုႏွစ္မွာ ယိုးဒယား သတင္းေထာက္ ယင္ဒီအ
ပါအဝင္ မေလးရွား ၊ ဂ်ပန္ တို႕မွသတင္းမွတ္တမ္းတင္သူတို႕နဲ႕က်မအပါအဝင္ ၅ ဦး ကိုေက်ာ္ႏိုင္ဦး(ေၾကာင္)။
ကိုတိုးၾကည္။ ကိုညီညီ(စမား)။ ဂ်ဳိးျဖဴ(အမည္အရင္းမမွတ္မိေတာ့ပါ..သိသူမ်ားျဖည့္စြက္ေပးပါ) တို႕ကိုေတြ႕
ဆံုေစခဲ့ပါတယ္။ တႏွစ္တိတိျပည့္ခဲ့တဲ့ ၁၃.၂.၁၉၉၃ ခုႏွစ္ မွာေတာ့က်မပါေဂ်ာင္ေဒသလိုင္စင္စခန္းမွ ထာ
ဝရထြက္ခြာလာခဲ့ပါတယ္။အရံႈးမ်ားစြာနဲ႕ပါ။မေနာေျမမွမထြက္ခြာခင္ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္ေလးမွာ က်မေနထိုင္
တဲ့ KIA စစ္ရံုးခ်ဳပ္ရဲေမေဆာင္ကေန ၁၅ ဦး အသတ္ခံခဲ့ရတဲ့ေက်ာင္းသားတပ္နယ္ေျမအတြင္းရွိ အာဆံကုန္း
ဘဲေခၚေခၚ ဆိုင္းေရာ္ကုန္းဘဲဆိုဆို ၁၅ ဦးကုန္းလို႕အမည္သစ္တြင္ခဲ့တဲ့ လူသတ္ကုန္းရွိရာကိုမွန္းျပီး ေပးထား
ခဲ့တဲ့ဂတိကိုတည္ေစပါ့မယ္လို႕ သစၥာဆိုခဲ့ သစၥာျပဳခဲ့ျပီး ဝမ္းနည္းမႈ႕မ်ားစြာနဲ႕စြန္႕ခြာခဲ့ရပါတယ္။ကိုညီညီ(စမား) ကိုေတာ့လူျခင္းေတြ႕ဆံုႏႈတ္ဆက္ခြင့္ရခဲ့ေပမဲ့ေက်ာင္းသားတပ္အတြင္းမွာက်န္ရွိေနေသးတဲ့က်မနဲ႕ဘဝတူ
ေတြျဖစ္တဲ့ကိုရဲလင္း(ရန္ကုန္)။ကိုဘိုဘို(ရန္ကုန္)။ကိုဝဏၰေဇာ္(ရန္ကုန္)။ကိုမိုးေဇာ္ထြန္းေခၚမိုးၾကီး(ရန္ကုန္)။
ကိုညီညီေအာင္(ဒိုဇာ-ပဲခူး)။ကိုခင္ေမာင္ေဇာ္(ခို -မႏ ၱေလး)တို႕ကိုေတာ့လူျခင္းေတြ႕ဆံုႏႈတ္ဆက္ႏိုင္ျခင္းမရွိခဲ့
ပါဘူး။သူတို႕နားလည္မႈ႕ေတြနဲ႕က်မကိုခြင့္လႊတ္ႏိုင္ၾကပါေစ။

ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၁၃ ရက္ ၁၉၉၃ ခုႏွစ္မနက္ခင္းမွာေက်းဇူးရွင္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေဇာ္မိုင္ရယ္ ပီထြန္းရယ္နဲ႕က်မေနာက္
ဆံုးအၾကိမ္မနက္စာစားျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။အခ်ိန္တန္ေတာ့သြားရေတာ့မွာမို႕ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေဇာ္မိုင္ကို ဘာသာေရး
ကြဲျပားေပမဲ့လည္း ဂါရဝျပဳျခင္လို႕ ပဆစ္တုတ္ထိုင္ျပီးထိျခင္း ၅ ပါးနဲ႕ရွိခိုးဦးခ်ကံေတာ့ခဲ့ပါတယ္။
ေက်းဇူးရွင္ရဲ႕ရိုးသားတည္ၾကည္တဲ့မ်က္ႏွာကိုက်မေမာ္ၾကည့္ခဲ့ျပီးသူ႕ရဲ႕ဆံုးမၾသဝါဒရယ္ သူကေကာင္းမယ္
လို႕ထင္တဲ့ ယူဆခ်က္ အၾကံေပးခ်က္ေတြရယ္ကိုလိုက္နာခံယူသြားဖို႕က်မဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ခဲ့ပါတယ္။
ဒါကေတာ့တျခားမဟုတ္ပါဘူး။အသတ္ခံခဲ့ရသူေတြကိုေပးခဲ့တဲ့က်မ ကတိနဲ႕က်မတို႕အေယာက္ ၁ဝဝ ရဲ႕
သမိုင္းအမွန္ကိုျပန္လည္ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္ဘို႕အတြက္ အခ်ိန္ဆိုတဲ့ ကာလတခုကိုေစာင့္ပါဆိုတဲ့ စကားတခြန္း
ပါဘဲ။ရိုးသားစြာဝန္ခံရရင္က်မအေနနဲ႕လည္းဘယ္အခ်ိန္ကာလအထိေစာင့္ဆိုင္းရမယ္ဆိုတာမသိခဲ့ပါဘူး။
ဒီလိုနဲ႕ဘဲမနက္ ၉ နာရီခန္႕မွာဘဲ KIA မွကားနဲ႕ ပါေဂ်ာင္ေျမမွ စတင္ထြက္ခြာခဲ့ပါတယ္။နယူးကင့္မွထြက္
လာျပီး လိုင္စင္ဂိတ္လမ္းဆံုေရာက္ေတာ့ကားခဏရပ္ပါတယ္။


       ပါေဂ်ာင္ေဒသ ။ ထိုလိုင္စင္စခန္းအဝင္ဂိတ္မွျဖတ္ေက်ာ္လွ်င္ ABSDF-NB စခန္းသို႕ေရာက္ရွိသည္။

က်မရဲ႕ညာဘက္ကေက်ာင္းသားတပ္တည္ရာလမ္းကိုေငးၾကည့္မိျပီးဘာမွန္းမသိတဲ့စူးရွတဲ့ေဝဒနာတခုရင္တြင္းမွာ
နင့္ေနေအာင္ခံစားခဲ့ရပါတယ္။ေနာက္ေတာ့ ကားေမာင္းသူျပန္ေရာက္လာျပီး တရုပ္ျပည္ဘက္ဦးတည္တဲ့ ဘယ္
ဘက္လမ္းေပၚကိုခ်ဳိးေကြ႕ေမာင္းႏွင္ခဲ့ရာမွာေတာ့ .. ေအာ္ .. ေဝးခဲ့ၾကရပါျပီေကာ မေနာေျမေရ...။ေသာကေတြ
တေလွၾကီးေသာင္ထြန္းခဲ့ရတဲ့ ၊တန္ဘိုးမျဖတ္ႏိုင္တဲ့ႏုပ်ဳိတဲ့အသက္ေတြမတရားသျဖင့္ေပးဆပ္ခဲ့ရတဲ့ ၊ လူမဆန္
တဲ့ႏွိပ္စက္မႈ႕ေတြေၾကာင့္က်မတို႕ရဲ႕ေသြးေတြေျမခခဲ့ရတဲ့ ပါေဂ်ာင္ေဒသ လိုင္စင္စခန္းက ABSDF-NB ေက်ာင္းသားတပ္မေတာ္ေျမာက္ပိုင္းကိုေနာက္ခ်န္ထားခဲ့ေပမဲ့ျဖစ္ခဲ့တဲ့အတိတ္ဟာအရိပ္လိုက်မနဲ႕အတူထပ္ခ်ပ္
မခြာရွိေနမွာကို က်မသိရွိေနမိတယ္။ေပးခဲ့တဲ့ကတိျပဳခဲ့တဲ့သစၥာကိုတေန႕အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရမယ္
ဆိုတာကိုအေသြးအသားထဲမွာနစ္ေနေအာင္ကိုသိမ္းဆည္းထားခဲ့ပါတယ္။ အခ်င္းခ်င္းသတ္လို႕ေသခဲ့ၾက
ရတဲ့ABSDF-NB ေက်ာင္းသားတပ္မေတာ္ရဲ႕ သမိုင္းကိုျပန္လည္ေဖာ္ေဆာင္ေရးဟာခက္ခဲမႈ႕ရွိေနမယ္လို႕
ဒီကတည္းက်မယံုၾကည္ခဲ့ပါတယ္။

                                           တရုပ္ရြာ ရွာေဟာ့ပါ ။

က်မတို႕မိနစ္ပိုင္းအတြင္းမွာဘဲတရုပ္ျပည္အတြင္းရွိရွားေဟာ့ပါဆိုတဲ့ရြာအေရာက္မွာေတာ့ပီထြန္းဆီခြင့္ေတာင္းပါ
တယ္။က်မတို႕ခ်စ္ခင္ေလးစားခဲ့တဲ့အမႏွင္းေမကိုႏႈတ္ဆက္ကံေတာ့ျခင္လို႕ပါ။ကားေမာင္းသူက အမႏွင္းေမအိမ္
ေရွ႕မွာကားရပ္ေပးခဲ့ပါတယ္။ မိနစ္အနည္းငယ္ခန္႕မႏွင္းေမကိုႏႈတ္ဆက္ခြင့္ရခဲ့ပါတယ္။မႏွင္းေမကေတာ့မ်က္ရည္
ေတြဝဲေနတဲ့မ်က္ဝန္းအစံုနဲ႕မင္းတို႕ဘာေတြျဖစ္ကုန္ၾကတာလဲ မေအာင္.. ငါနားမလည္ႏိုင္ေတာ့ဘူးလို႕က်မလက္
အစံုကိုလႈပ္ကိုင္ျပီးတတြတ္တြတ္နဲ႕ေမးေနလို႕က်မ မ်က္ရည္က်ခဲ့ရပါတယ္။အားလံုးအတြက္ငါစိတ္မေကာင္းဘူး..တဲ့။
မခ်ဳိအတြက္ငါဝမ္းနည္းတယ္..တဲ့ ။အဲ့ဒီအခ်ိန္ကာလမွာက်မဘာေျပာႏိုင္မွာလဲ။က်မငိုေၾကြးမိျပီးတေန႕ေတာ့အမနား
လည္လာမွာပါအမရယ္ဆိုတာထက္ပိုလို႕မေျပာသာေတာ့ဘဲကံေတာ့ခဲ့ပါတယ္။က်မကို မေအာင္ လို႕ေခၚတာအမႏွင္း
ေမတဦးဘဲရွိတယ္။အရင္ကဆိုက်မကို မေအာင္လို႕ေခၚျပီးတိုင္း အားေမာင္ေရ..မင္းကို မေအာင္ ေခၚတိုင္းငါေတာ့
ဆင္ၾကီးဘဲေျပးျမင္ျပီေကာညယ္ .. လို႕စတတ္ေနာက္တတ္တာေလးက်မေတြးမိတိုင္းခုထိျပံဳးမိတယ္။

ေနာက္ေတာ့က်မ အမႏွင္းေမကိုႏႈတ္ဆက္ခဲ့ျပီးခရီးဆက္ခဲ့တယ္။မိနစ္ပိုင္းအတြင္းမွာဘဲ ဆီမားေခၚတဲ့တရုပ္ျမိဳ႕ေလး
ေရာက္ပါတယ္။ေနာက္က်မအတြက္ျဖတ္သန္းခြင့္လက္မွတ္ကေလးလုပ္ျပီးခရီးဆက္ခဲ့ပါတယ္။ KIA မွကားေမာင္းတဲ့
ရဲေဘာ္မွကားကိုျမန္ျမန္ေမာင္းေတာ့ ၂နာရီခန္႕အၾကာမွာ ယင္က်န္းကိုေရာက္ရွိခဲ့ပါတယ္။ပီထြန္းမွ သူ႕ရဲ႕စီးပြားေရး
လုပ္ငန္းအတြက္ေဒသခံတရုပ္ေလာပန္းအခ်ဳိ႕နဲ႕ေတြ႕ဆံုဖို႕ရွိတာရယ္ ၊ အဲ့ဒီအခ်ိန္ကယင္က်န္းမွာ KIA မွပြဲအၾကီးအ
က်ယ္က်င္းပေနတာရယ္ေတြေၾကာင့္ တပတ္ေလာက္ေနခဲ့ၾကပါတယ္။

၁၉၉၃ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၁၉ ရက္ေန႕ (ေသာၾကာေန႕)။

လြန္ခဲ့တဲ့ တႏွစ္တိတိျဖစ္တဲ့ ၁၉.၂.၁၉၉၂ က က်မတို႕ကို ABSDF-NB မွတာဝန္ရွိေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ား
မွမိဘေတြထံစာေ၇းေခၚခိုင္းတယ္။ ကိုစိုးဝင္းသန္း ကိုညၾကီးေဆးရံုကေနလူသတ္ကုန္းေခၚသြားျပီးမ်ဳိးဝင္းအမိန္႕ 
နဲ႕လည္ပင္းခုတ္သတ္ခဲ့တယ္။အဲ့ဒီအခ်ိန္ကေအာင္ႏိုင္ေခၚေရာ္နယ္ေအာင္ႏိုင္ဟာဘာလို႕မသတ္ဘို႕မတားဆီး 
မပိတ္ပင္ခဲ့တာလဲ။ေဘာင္းဘီအိတ္ထဲလက္ႏိႈက္ျပီးျပံဳးျပံဳးဘဲၾကည့္ေနတယ္။ေကာက္က်စ္တဲ့သေရာ္ျပံဳးမ်ဳိးနဲ႕ရင္
နာရပါတယ္။
၁၉.၂.၁၉၉၃ ခုႏွစ္ မနက္ပိုင္း ၈ နာရီခန္႕မွာ  က်မနဲ႕ပီထြန္းနဲ႕ကားတစီးငွားျပီးယင္က်န္းျမိဳ႕ေလးမွထြက္ခြာခဲ့ၾက
ပါတယ္။ေန႕လည္ခင္းပိုင္းအခ်ိန္ေလာက္မွာ ေရႊလီျမိဳ႕ကိုေရာက္ရွိခဲ့ပါတယ္။ေရႊလီျမိဳ႕မွာက်မ SSPP မွဗိုလ္မွဴး
ၾကီးစိုင္းလိတ္ ေနထိုင္ရာမွာဘဲ တည္းခိုခဲ့ပါတယ္။ေရြလီျမိဳ႕မွာ က်မတလနီးပါးခန္႕ၾကန္႕ၾကာခဲ့ပါတယ္။ေရွ႕ခရီး
ဆက္ဖို႕က်မအတြက္ေဘးအႏ ၱရာယ္အကင္းဆံုးနဲ႕အလံုျခံဳဆံုးလမ္းေၾကာင္းအတြက္ဗိုလ္မွဴးၾကီးစိုင္းလိတ္၊
ပီထြန္း နဲ႕ KIA အဆက္အသြယ္ ကခ်င္အမ်ဳိးသားတဦး(အမည္မမွတ္မိေတာ့ပါ) တို႕ေဆြးေႏြးတိုင္ပင္ၾကပါတယ္။
က်မအတြက္ယံုၾကည္စိတ္ခ်ရမဲ့ လမ္းျပအတြက္အလြန္အေရးၾကီးပါတယ္။ပီထြန္းႏွင့္ရွမ္းအမ်ဳိးသားတဦး မန္စီျမိဳ႕
သို႕ခရီးထြက္ခြာသြားပါတယ္။ ၁ဝ ရက္ခန္႕အၾကာေရႊလီျမိဳ႕ကိုျပန္လည္ေရာက္ရွိလာခဲ့ပါတယ္။ယံုၾကည္ရတဲ့
လမ္းျပတဦးေတြ႕ရွိခဲ့ေၾကာင္း ။ လမ္းျပမွာဆစ္ေဆာင္ပန္းနားမွာေနသျဖင့္ထိုေဒသသို႕သြားရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း
ႏွင့္ယူနန္နယ္ေျမအတြင္း တလအခ်ိန္ၾကာသြားလာခြင့္လက္မွတ္အရင္ဆံုးျပဳလုပ္ရပါတယ္။ဒါနဲ႕က်မေရွ႕ခရီး
ဆက္ဖို႕ျပင္ဆင္ရပါတယ္။

၁၉၉၃ ခုႏွစ္ မတ္လ ၁၈ ရက္ (ၾကာသာပေတးေန႕)။

ကားတစင္းငွားျပီးတရုပ္ႏိုင္ငံ ယူနန္ျပည္နယ္ ေရႊလီျမိဳ႕မွ မနက္စာစားျပီး ခရီးဆက္ခဲ့ၾကပါတယ္။လမ္းခရီး
တဝက္မွာကားစက္ခ်ဳိ႕ယြင္းမႈ႕ရွိသျဖင့္ ေတာင္ေပၚရြာေလးတရြာမွာတညအိပ္တည္းခိုခဲ့ရပါေသးတယ္။
ေနာက္တေန႕ ေန႕လည္စာစားအျပီး ကားေမာင္းသမားျပန္ေရာက္လာသျဖင့္ေရွ႕ခရီးဆက္ဖို႕ျပင္ရတယ္။
ညနက္ေတာ့ျမိဳ႕ငယ္ေလးတျမိဳ႕မွာ တညအိပ္ၾကရတယ္။ျပီးမနက္ေစာေစာခရီးဆက္ထြက္ၾကတယ္။
၂ဝ.၃.၁၉၉၃ (စေနေန႕) မြန္းလြဲပိုင္း ၃ နာရီခန္႕မွာ ဆစ္ေဆာင္ပန္းနားကိုေရာက္ရွိခဲ့ပါတယ္။တည္းခို
ခန္းတခုမွာတည္းျပီး က်မကို ယိုးဒယားႏိုင္ငံေခၚေဆာင္သြားေပးမဲ့လမ္းျပအိမ္ကိုလိုက္ရွာၾကပါတယ္။
ငယ္စဥ္ကက်မကရွမ္းျပည္မွာအေနမ်ားျပီး အဖြားကက်မကိုရွမ္းလိုဘဲေျပာဆိုခဲ့တဲ့အတြက္ရွမ္းစကား
ေျပာဆိုႏိုင္တာခုအခ်ိန္အရမ္းအေရးပါသြားပါတယ္။ဒီဆစ္ေဆာင္ပန္းနားျမိဳ႕ကေလးမွာ က်မတို႕ရွမ္း
ႏြယ္ဘြားေတြေနထိုင္တဲ့အတြက္အေတာ္မ်ားမ်ားဟာရွမ္းစကားေျပာဆိုၾကပါတယ္။က်မလမ္းျပဟာ
လည္းရွမ္းလူမ်ဳိးျဖစ္လို႕ရွမ္းစကားေျပာေတာ့က်မအတြက္အေတာ္ဘဲဆက္ဆံေရးလြယ္ကူခဲ့ပါတယ္။

သူ႕ရွမ္းအမည္ကိုစိုင္းခမ္းပမ္းအေနနဲ႕သိရျပီးတရုပ္အမည္ေတာ့မမွတ္မိေတာ့ပါ။ဆစ္ေဆာင္ပန္းနား
ကေနအနီးဆံုးနဲ႕အျမန္ဆံုးခရီးတခုကက်ဳိင္းတံု-တာခ်ီလိတ္လမ္းကတဆင့္ယိုးဒယားနယ္စပ္မယ္ဆိုင္ကိုဝင္
ဖို႕ပါဘဲ။ ဒါေပမဲ့ဒီလမ္းအတြက္ အဲ့ဒီအခ်ိန္ကစစ္အစိုးရနဲ႕အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးယူထားတဲ့ ဝတပ္ကိုျဖတ္ရ
မွာျဖစ္ပါတယ္ ။ဆိုေတာ့ ပီထြန္းနဲ႕သိကၽြမ္းတဲ့ ဆစ္ေဆာင္ပန္းနားမွာေန ေနတဲ့  ဝတပ္မွဗိုလ္ၾကီးတဦးနဲ႕(အ
မည္မမွတ္မိေတာ့ပါ။)က်မတို႕ ဝတပ္စခန္းကိုေရာက္ရွိခဲ့ၾကပါတယ္။ဝတပ္ကိုေရာက္ေတာ့တပ္စခန္းဟာရြာၾကီး
တခုလိုျဖစ္ေနပါတယ္ ။က်မတို႕ KIA ဗဟိုဌာနခ်ဳပ္ထက္ပိုမိုၾကီးမားတာေတြ႕ရတယ္။ ႏွစ္ထပ္ျပင္ေထာင္အိမ္ေတြ ၊
ေစ်းဆိုင္ေလးေတြနဲ႕ေတာ္လွန္ေရးတပ္နဲ႕ေတာင္သိပ္မတူဘဲရြာအၾကီးစားၾကီးတခုလိုျဖစ္ေနပါတယ္ ။က်မကိုယိုး
ဒယားနယ္စပ္ေရာက္ရွိေရးအတြက္တာခ်ီလိတ္လမ္းမွဝင္နိုင္ဖို႕လမ္းေၾကာင္းကိုအနီးကပ္သြားေရာက္ၾကည့္ရႈ႕ခဲ့ၾက
ပါတယ္။ထိုလမ္းေၾကာင္းျဖတ္သန္းႏိုင္ဘို႕ရာ က်မအေနနဲ႕စစ္အစိုးရဂိတ္ႏွစ္ခုကိုျဖတ္သန္းရမွာျဖစ္ပါတယ္။ျပီးသူ
တို႕ပိုင္နက္ထဲမွာ ၅ နာရီခန္႕ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ျဖင့္ျဖတ္သန္းရမွာျဖစ္လို႕က်မေသြးလန္႕တာအမွန္ပါဘဲ။က်မလို
ဘဲပီထြန္းလည္းအေတြးရွိဟန္တူပါတယ္။ပီထြန္းကေတာ့အလ်င္စလိုမဆံုးျဖတ္နဲ႕။တည ႏွစ္ညစဥ္းစားဦးလို႕ဆို
ပါတယ္။ဒါနဲ႕က်မတို႕ဆစ္ေဆာင္ပန္းနားကိုျပန္ခဲ့ၾကပါတယ္။ေနာက္အဲ့ဒီည စိုင္းခမ္းပမ္းနဲ႕ခရီးစဥ္ေမးျမန္းၾကည့္
ေတာ့ တရုပ္နယ္စပ္ျဖတ္ ေလာနိင္ငံထဲဝင္ တဲ့လမ္းေၾကာင္းတခုကိုျပပါတယ္။

က်မအတြက္စဥ္းစားစရာပါ။စစ္တပ္ဂိတ္ႏွစ္ခုကိုုျဖတ္မလား ၊လမ္းျပရဲ႕လမ္းကိုသံုးမလား ။
ပီထြန္းကိုေျပာလိုက္ပါတယ္။ေလာႏိုင္ငံလမ္းကိုေရြးခ်ယ္မိပါတယ္။တခုကလမ္းျပကအျခားကိစၥရွိေနေသးလို႕က်မ
ကို၂ပတ္ေလာက္ေစာင့္ေစျခင္တဲ့အတြက္ေစာင့္ရပါတယ္။ပီထြန္းအေနနဲ႕ေတာ့က်မအခုျဖတ္သန္းမဲ့လမ္းဟာစိတ္
ခ်ႏိုင္ဘြယ္ျဖစ္တာရယ္ တရုပ္ျပည္ဝင္ခြင့္ဗီဇာရက္ကုန္ဆံုးကာနီး၇ယ္ျဖစ္လို႕က်မကိုဆစ္ေဆာင္ပန္းနားမွာဘဲထား
ရစ္ခဲ့ပါတယ္။ဆိုေတာ့က်မလည္းလမ္းျပအိမ္ကိုမွာဘဲတည္းခိုဘို႕ေရႊ႕ေျပာင္းခဲ့ပါတယ္။စိုင္းခမ္းပမ္းရဲ႕ဇနီးနဲ႕သူ႕သား
သမီးေတြသိပ္ေဖာ္ေရြပါတယ္။စိုင္းခမ္းပမ္းရဲ႕၂ပတ္က လက္ေတြ႕မွာ၃ပတ္ျဖစ္သြားပါတယ္။ဒီလိုနဲ႕က်မလမ္းျပ
စိုင္းခမ္းပမ္းနဲ႕ခရီးထြက္ခြာဖို႕ျပင္ဆင္ရပါေတာ့တယ္။

၁၂.၄.၁၉၉၃ (တနလၤာေန႕)
ဆစ္ေဆာင္ပန္းနားမွကားျဖင့္ထြက္ခြာခဲ့ၾကရာတရုပ္နယ္စပ္မုန္းမန္းသို႕ေရာက္ရွွိတယ္။မုန္းမန္းမွာ ၂ ညေနခဲ့
ရတယ္။ေလာႏိုင္ငံဝင္ခြင့္လက္မွတ္ျပဳလုပ္ရပါတယ္။


မေနာေျမမွေက်ာင္းသားတပ္မေတာ္ အပိုင္း(၇) ဆက္ေရးပါမည္ ။

ေက်းဇူးအမ်ားၾကီးတင္ပါသည္။
နန္းေအာင္ေထြးၾကည္ ။






Unlike ·  · Share
  • You, Nyi Nyi ThanThet ZawAung Khing and 39 others like this.
  • Robina Lwin အမတုိ ့က ေအဘီ ေတာင္ပုိင္းမွာေနျပီး..ေအဘီ ေျမာက္ပုိင္း ျဖစ္ရပ္မွန္ေတြကုိ..အနွစ္ ၂၀ ၾကာမွ သိရေတာ့တယ္..အခုလုိ မွတ္မိသေလာက္ေတြ ျပန္ေရးျပေပးလုိ ့သိရတာ..ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ မငယ္
  • Nang Aung Htwe Kyi ဟုတ္..အမ ။ Notes ေတြဘယ္ေရာက္သြားမွန္းမသိလို႕ ေဒါကန္ေနတာ.. :( ရြာေတြ လူေတြနာမည္ မမွတ္မိေတာ့ဘူး ။ :3
  • Robina Lwin နွစ္ေတြ ၾကာသြားျပီေလ..အမဆုိ ေရွ့တန္းကုိသြားခဲ့တဲ့ ရြာေတြ..မွတ္တမ္းစာအုပ္ေလးထဲ မွာ ျပန္ၾကည့္မွ မွတ္မိတာ..ဆက္ေရးပါအံုး.
  • Thi Han go ahead Aung Htwe.
  • Aung Myint Han ေက်ာင္းသားတပ္တည္ရာလမ္းေငးျကည္႔မိျပီး ဘာမွန္းမသိတဲ႕ စူးရွတဲ႕ ေဝဒနာ
    တဲလား!!!!
    အျခင္းျခင္းက လုပ္ရက္ေလျခင္းေပါ႔...
    သူတို႔က အျခင္းျခင္းမွမဟုတ္တာ
    Sunday at 11:30am via mobile · Like · 1
  • Nang Aung Htwe Kyi Thi Han >> ကိုုငယ္ ခုုဘယ္မွာလဲ ။ US မွာလား ။
    ပါၾကီး ကမဲေဆာက္မွာ ။ကိုုကံညြန္႕ ေျပာေတာ့ ကိုုစိုုး
    သိမ္း NLD Youth ကေထာင္ကလြတ္ျပီး ဒဏ္ေတြနဲ႕
    ေသျပီတဲ့ ။ကိုုသားၾကီးနဲ႕ တျမိဳ႕ ထဲေနတာလား ။
    သတိရတယ္။
  • ဘရာဇီး ငွက္ရိုး မနန္းေအာင္ေထြးၾကည္၏ မေနေျမမွ ေက်ာင္းသားတပ္မေတာ္ ၁,၂,၃,၄,၅,၆...See More
  • Myo Myint Thwe မမငယ္ေရးတာေတြဖတ္ရတိုင္း - ခံစားရပါတယ္ --:'(
  • Maung Myintအကိုတို.လဲေတာ္လွန္ေရးထဲမွာ၁၉၉၀ေရြးေကာက္ပြဲျပီးကထဲက၂၀၀၀ခုနွစ္အအထိလုပ္လာခဲ့တာအခုငါ့ညီမေရးမွဘဲေျမာက္ပိုင္းABမွာအသတ္ခံရတဲ့ေက်ာင္းသားေတြအေျကာင္းအေသးးစိတ္သိရတာ။ေက်းဇူးအမ်ားျကီးတင္ပါတယ္။သန္းထြန္စိုးလြတ္ေျမာက္ထြက္ေျပးသြားျပီးသတင္စာရွင္းလင္ပပြဲလလုပ္ေတာ့အကိုအေနနဲ.ဒီေကာင္ရန္သူ.ထံအညံခံျပီးအပိုေတြေလွ်ာက္ေျပာတယ္လို.ထင္ခဲ.တာ။သန္းထြန္းစိုးနဲ.ျမန္မာျပည္တြင္မွာထဲဲကရင္းနွီးပါတယ္ သူဟာေထာက္လွန္ေရးမဟုတ္တာေတာ့ေသခ်ာပါတယ္။
  • Kyawnaing Oo ဂ်ိဳးျဖဴ က ႏိုင္ ၀င္း ေအာင္ ထင္ ပါ တယ္ အက်ီၤ အျဖဴ နဲ႔ အနက္ အကြက္ က ကၽြန္ ေတာ့္ ဆီ ဘယ္ လို ေရာက္ လါ လဲ ေတာ့ မမွတ္ မိ ဘူး စုတ္ ျပတ္ သတ္ ေန တဲ့ အထိ ၀တ္ ျဖစ္ တယ္
  • Nang Aung Htwe Kyi ကို Maung Myint >>သန္းထြန္းစိုးနဲ႕ ပက္သက္လို႕ ဒီလင့္ပါ နံပါတ္ ၆ မွာ ရွင္းထားပါတယ္ .. ဖတ္ၾကည့္ပါ ။။...See More


    ABSDF ( NB ) ေက်ာင္းသားရဲေဘာ္ေဟာင္းမ်ားႏွင့္ အျဖစ္မွန္ေပၚေပါက္ေရးႀကိဳးပမ္းေနၾက...See More
  • Sein Than nyi ma nge,thank you so much for post no (6),waiting for post (7)
  • Maung Myint သန္းထြန္းစိုးနဲ.ပါတ္သက္ျပီးAustralia ကခ်စ္ကိုေရးသလိုမဒမ္သံခဲေရးတဲ.ထဲမွာတိုက္ပိတ္(ေခါ)
  • Maung Myint (ေခၚ)သန္ထြန္စိုးဟာရန္ကုန္ဆင္ေျခဖုန္းမွာေနတယ္။အခုေတာ့က်ၽၽးွေက်ာ္ဆိုျပီးအဖ်က္ခံရတဲ့အထဲပါသြားျပီဆိုဘဲ။ရႏ္းတုတ္မွန္းသိသာတယ္။သန္းထြန္းစိုးဟာရန္ကုန္မွာေနတာမဟုတ္ဘူး က်ိုၽက္ထိုျမို.နယ္သိမ္ဇရပ္မွာေနတာ။ျပီးေတာ့သူဟာေတာသားဘဲ။၁၉၈၉မွ၁၀တန္းေအာင္တာပါ။UGလုပ္တာဘဲက်ေနာ္နဲ့.အတူတူပါ။က်ေနာ္ကမာနယ္ပေလာကေနတိုက္ရုိက္လုပ္တာ။မဒမ္သံခဲကိုေတြ.တဲ.သူေတြေျပာေပးျကပါသန္ထြန္စိုးနဲ.ပါတ္သက္လို.အေသးစိတ္သိခ်င္ရင္က်ေနာ့ဆီဖုန္ဆက္ပါလို.။ဖုန္နံပါတ္ကေတာ့ ၁၈၀၆ ၄၁၆ ၂၇၂၉ skype account maungmyint321ပါ
  • Ko Lin Wai Aung သက္ေသေတြကေတာ့ အခမဲ့၀န္ေဆာင္မယ္ဆိုတာေတြပဲ ... ေက်းဇဴးတင္...၀မ္းသာစရာေတြပါ....
  • Nang Aung Htwe Kyi ေက်းဇူးအမ်ားၾကီးတင္ပါတယ္ကိုု Maung Myint ရွင္ ။
    8 hours ago via mobile · Like

No comments:

Post a Comment