Thursday, October 4, 2012

ABSDF-ေက်ာင္းသားရဲေဘာ္ေဟာင္း စိုးလင္းရဲ႕ ေျမာက္ပိုင္းႏွင္႔ ေတာင္ပိုင္း ခရီး(၆)



by May Thingyan Hein on Thursday, October 4, 2012 at 7:18am ·
  
ေမသၾကၤန္ဟိန္(ျမစ္မခ)
ေအာက္တိုဘာ ၄၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕။

အပိုင္း (၁၁)


က်ေနာ္အရင္နားလည္ထာတာကက်ေနာ့ထြက္ခ်က္နဲ ့ဆရာ့ကိုဖမ္းတာ။ ဆရာေရးတာျပန္ဖတ္မွ လြဲေနတာေတြ ့ရတယ္။ က်ေနာ္မေျပာခင္(မထြက္ခင္)ဖမ္းထားတာပဲ။ က်ေနာ့ကို ရိုက္ႏွက္စစ္ခ်ိန္ဆရာ့ကိုဆြဲျပီးျပီ။ က်ေနာ့ကို ဗဟိုက မင္းလူေျပာဆိုေတာ့မခံနိုင္တဲ့အဆုံးတကယ္မရွိတဲ့ မဲေဆာက္က ကိုဘေအးဆိုတာေျပာတယ္။ ေနာက္မရဘူး အတြင္းလူေျပာလုပ္လာေတာ့မခံနိုင္ပါဘူး။ ဆရာ့ကို ေျပာမိတယ္။ ဆရာေန၀င္းေအာင္ရဲ႕နာမည္ကို ေျပာမိတာပါ။

ေနာက္သူက  ထပ္ေမးလာတာက မိုးသီးဇြန္ေထာက္လွမ္းေရးလားတဲ့။ မဟုတ္ဘူးဆိုေတာ့
မိုးသီးဇြန္ဖက္မွာလည္း မင္းတို ့လူရွိမယ္ဆိုျပီတီိးျပန္ေရာ။ အဲဒီမွာကိုေဌးနိုင္ကိုေျပာမိတာ။ ကိုေ႒းႏိုင္ကိုေျပာမိတာကလည္း ကိုေ႒းႏိုင္နဲ႕ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ျမရဲ႕ အခ်စ္ေတာ္ သန္း၀င္းနဲ႕က ေတာ္ေတာ္တြဲတာဗ်၊ ေ႒းႏိုင္ကို ေျပာလိုက္ရင္ သန္း၀င္းကေတာ႕ ကယ္မွာပဲဆိုတဲ႕ အထင္နဲ႕က်ေနာ္က ေ႒းႏိုင္ကိုေတာ႕ ကယ္မဲ႕ သူ ရွိတယ္ဆုိၿပီး ေျပာလိုက္မိတယ္။

စစ္ေၾကာေရးမွာ ေက်ာ္ေက်ာ္(ကခ်င္)တို႕ ဘာတို႕ဆို လက္သံေတာ္ေတာ္ေျပာင္တာ ေဟ႔ေကာင္စိုးလင္း မင္းလို ေကာင္မေျပာနဲ႕ ထြန္းေအာင္ေက်ာ္လို႕ ဆင္ၾကီးေတာင္ငါတုိ႕က ခုတ္လာတာလို႕ ေျပာေျပာၿပီး ခ်တာ။ အဲလို ေျပာတာ ဆိုတာေတြလည္း အျမဲၾကားရတယ္။

ေနာက္တခါ က်ေနာ္႕ကိုခ်ဳပ္တဲ႕ ေခြးအိမ္ေလးေပါ႕။ အဲဒီအိမ္က ေခြးတေကာင္လိုပဲ အိပ္ရင္ ေျခေထာက္ကို ေခါက္ၿပီး အိပ္ရတာ က်ဥ္းက်ဥ္း ၾကပ္ၾကပ္နဲ႕ ေနရတယ္။ အဲဒီ ေခြးအိမ္ေလးထဲမွာ အေပါ႕အပါးစြန္႕တဲ႕ ဟာေတြေရာ အစားအေသာက္ထည္႕ေကၽြးတဲ႕ ပန္းကန္ေတြေရာ ဘာေတြေရာ အဲလို ကပ္ၿပီး ေနရတာ။

အဲဒီ က်ေနာ္႕ကို ထားတဲ႕ အိမ္နဲ႕ သူတို႕ ထမင္းစားတဲ႕ အေဆာင္နဲ႕က မလွမ္းမကန္းဆိုေတာ႕ သူတုိ႕ထမင္းစားေဆာင္က အခ်ိဳ႕အသံေတြကို က်ေနာ္ၾကားရတယ္။

ဘာေတြၾကားရလဲဆိုေတာ႕ ကိုေန၀င္းေအာင္ကို ဖမ္းၿပီးေတာ႕ ေျပာတာေတြ၊ ကိုေ႒းႏိုင္ကိုဟိုဘက္မွာ ဖမ္းတဲ႕အေၾကာင္းေတြ သူတို႕ခ်င္းေျပာတာေတြ က်ေနာ္ၾကားရတယ္။
သူတုိ႕ကလည္းဗ်ာ တေယာက္ဆိုရင္လည္း မေက်နပ္တေယာက္ဆိုရင္လည္း မေက်နပ္ ထပ္ေဖာ္ခိုင္းတာ။အဲဒီမွာ က်ေနာ္ဘ ာစဥ္းစားမိလဲဆိုေတာ႕ ခုလိုပဲ ဆိုရင္ ငါတေယာက္ေျပာ တေယာက္ဖမ္း တေယာ က္ေျပာ တေယာက္ဖမ္းနဲ႕ မေကာင္းေတာ႕ဘူးျဖစ္ခ်င္ရာ ျဖစ္ေတာ႕ကြာ မထူးေတာ႕ဘူး လူအမ်ားၾကီး ငါေျပာလိုက္ေတာ႕မယ္ဆုိၿပီးေတာ႕ အမွန္ေတာ႕ သူတို႕ လူဒီေလာက္မ်ားရင္ မဖမ္းႏိုင္ေတာ႕ေအာင္လည္းပါတယ္။ အဲဒီမွာ က်ေနာ္က ဒု-ဥကၠဌေက်ာ္ေက်ာ္(မင္းသမီး)ကစျပီး ကိုဒီ။ ေအာင္သူစသည္ျဖင့္ထပ္မဖမ္းေတာ့ေအာင္ နာမည္ေတြေလွ်ာက္ေျပာပစ္တာ။ ဘယ္သူေတြကို ေျပာမိတယ္ဆိုတာမွတ္ထားတယ္။

ဂလိုဗယ္ပို႔စ္မွာ ေဒါက္တာႏိုင္ေအာင္ ေျပာခဲ႕သလို ေျမာက္ပိုင္းထက္မ်ားတယ္ဆိုတာမဟုတ္ပါဘူး။ ဘယ္သူေတြကို က်ေနာ္ေျပာခဲ႕တယ္ဆိုတာ က်ေနာ္မွတ္မိပါတယ္။ အထူးသျဖင္႕ ျပည္တြင္းက လူေတြကိုပိုေျပာခဲ႕တယ္။ခ်ိဳတူးေဇာ္ဆိုရင္ က်ေနာ္ေထာက္လွမ္းေရးလို႕ ေျပာခဲ႕တာ သူ႕ကို က်ေနာ္က မင္းကိုငါ ေထာက္လွမ္းေရးလုိ႕ ေျပာခဲ႕တာ ဆိုေတာ႕ ဒီေကာင္က ရယ္ေနတယ္။ေနာက္ ကိုကိုၾကီး(၈၈မ်ိဳးဆက္ေက်ာင္းသား) ဆိုရင္လည္း ေျမာက္ပိုင္းေရာ ေတာင္ပိုင္းမွာေရာ ေထာက္လွမ္းေရး နာမည္ထြက္ၿပီးသား။  ဒါကို ကိုကိုၾကီး မသိဘူး။ က်ေနာ္တုိ႕မွာ အဲလို ထြက္ခဲ႕ရတာေတြ အမ်ားၾကီးပဲ။

တခါတေလက်စဥ္းစားမိတယ္။ လုပ္တဲ့လူေတြထဲမွာ ေထာက္လွမ္းေရးမ်ားပါသလားလို ့အဲလိုကို ေတြးမိေတာ႕တာ။ဆရာ့ဆိုအပိုင္ၾကိဳဖမ္းထားတာ။

ေျမာက္ပိုင္းဗီဒီယိုေခြဆို တမင္ကိုၾကားေအာင္ဖြင့္ျပသလားေတြး မိတာ။ေနာက္ဆုံးအဲလိုမေတြးသင့္ဘူး
သံသယေတြထားလို ့မွားၾကတာ။ဒါဟာ တိုက္ဆိုင္မွဳေတြလို ့ထားလိုက္တယ္။

ေနာက္ က်ေနာ္တို႕ကို ေထာက္လွမ္းေရးလို႕ ၀န္ခံခိုင္းၿပီးမွ ၾကားထဲမွာ ေဒါက္တာႏိုင္ေအာင္က ႏိုင္ငံျခားသူတေယာကို ေခၚလာခဲ႕ေသးတယ္။ ဟိုလိုေပါ႕ဗ်ာ၊ က်ေနာ္တို႕ကို ဗီဒီယိုဖိုင္ရိုက္တယ္ဗ်။ အဲဒီလို ရိုက္ၿပီးေတာ႕ ဟိုဟာေမး ဒီဟာေမးေပါ႕ဗ်ာ။ အဲဒီမွာ က်န္တဲ႕သူ သံုးေလးေယာက္ကိုေတာ႕ ေမးၿပီးရင္ ျပန္ပို႕တယ္ဗ်၊ က်ေနာ္႕ကိုေတာ႕ ေမးၿပီး ေပမဲ႕ ျပန္မပို႕ေတာ႕ဘူး။

ၿပီးေတာ႕ မုန္႕ေတြဘာေတြ ခ်ေကၽြးၿပီး ညီေလးရာ…တဲ႕ …မင္းရင္ထဲမွာ တခုခုေတာ႕ ရွိလိမ္႕မယ္..တဲ႕ရ အဲလို ဆိုၿပီး က်ေနာ္႕ကို စကားေတြဘာေတြေျပာတယ္။ က်ေနာ္႕မွာလည္း မုန္႕လည္း စားတာေပါ႕၊ ၿပီးေတာ႕ ဥကၠ႒ ကိုခုမွ ျပန္ေတြ႕ရတာဆိုေတာ႕ က်ေနာ္ကလည္း ဒါအခြင္႔ေရးပဲလို႕ မွတ္တာေပါ႕။

“ဟုတ္တယ္ က်ေနာ္႕ရင္ထဲမွာ ရွိတယ္ဗ်ာ … က်ေနာ္ မဟုတ္ဘဲနဲ႕ ခံရတာ၊ က်ေနာ္ ရိုက္ႏွက္တဲ႕ ဒဏ္မခံႏိုင္လို႕ ၀န္ခံလုိက္ရတာ တကယ္ေထာက္လွမ္းေရး မဟုတ္ပါဘူး ဗ်ာ“…လို႕ က်ေနာ္က ေျပာတယ္။ အဲေတာ႕ သူက ထြန္းေအာင္ေက်ာ္ေကာ တဲ႕…က်ေနာ္ကလည္း ကိုထြန္းေအာင္ေက်ာ္ကလည္း ေထာက္လွမ္းေရး မဟုတ္ပါ ဘူးဗ်ာ လို႕ ေျပာတယ္၊ အဲေတာ႕ သူက ကိုခ်ိဳၾကီၚေရာတဲ႕….အဲလို အမ်ားၾကီးပဲေမးေတာ႕ က်ေနာ္က မေျပာႏိုင္ေတာ႕ဘူး လို႕ က်ေနာ္က ေျပာေတာ႕ သူက လက္ေဖ်ာက္တီးတာ သူ႕ပံုဆန္ကို က်ေနာ္မွတ္မိေနေသးတယ္။

အဲဒီလို လက္ေဖ်ာက္လည္း တီးလုိက္ေရာ ဒုတ္ေတြ ၀င္လာတာ တန္းစီးၿပီးေတာ႕ စစ္ေၾကာေရးမွာ လက္သံေျပာင္တဲ႕ ရဲေဘာ္ေတြေပါ႕၊ လက္ထိပ္နဲ႕ တန္းလန္းကိုတညလံုး ရိုက္တာဗ်ာ။  တညလံုးကို ရိုက္တာ။

အဲဒီေနာက္ေတာ႕ က်ေနာ္႕ကို အျပင္ သိတ္မထုတ္ေတာ႕ဘူးဗ်ာ၊ တိုက္ပိတ္သလို ဒဏ္ေပးတာေပါ႕၊ အဲလိုေပးၿပီး သိပ္မၾကာဘူး က်ေနာ္တို႕ကို လာေျပာတယ္ မင္းတုိ႕ကို တရားရံုးထုတ္ေတာ႕မယ္ ရီးတီးရားတား သိပ္မလုပ္နဲ႕ ရံုးထုတ္မယ္ဆိုေတာ႕လိုက္သြားရတာပဲ။

အဲဒီမွာ မွတ္မွတ္ရရ ေျပာစရာရွိေသးတယ္။ က်ေနာ္တို႕ကို ရံုးထုတ္တဲ႕ ေနရာနဲ႕ ထားတဲ႕ ေနရာနဲ႕ နည္းနည္းလွမ္းတယ္ ဒါးဂြင္ကိုသြားတာ စက္ေလွေပါၚတက္တက္ျခင္း စစ္ေရးေလ႕လာသူ ကိုေ႒းေအာင္ က်ေနာ္႕နား ကပ္ၿပီး ေခြးမသားတဲ႕  ရီးတီးယားတားေတာ႕ မလုပ္နဲ႕တဲ႕ …ေကာင္းေကာင္းေျဖတဲ႕ ဒီတခါ မဟုတ္ဘူးေျပာရင္ မင္းျပန္လာရင္ အသက္မပါေစရဘူးတဲ႕…သူ က်ေနာ္႕ကို ကပ္ေျပာတဲ႕ စကား မွတ္မိေနပါေသးတယ္။

တရားရံုးေရာက္ေတာ႕ဗ်ာ မွန္ကန္စြာထြက္ဆိုပါမယ္ ဘာညာဆိုခိုင္းတယ္။ ဘာမွကို ေခ်ပခြင္႔မရဘူး။ ဟုတ္သလား ဆိုရင္ ဟုတ္ပါတယ္ ခင္ဗ်ာ႕ပဲ ေျဖရတယ္။

တကယ္ေတာ႕ က်ေနာ္အပါအဝင္ စြပ္စြဲအဖမ္းခံရသူအားလုံးဟာ မွ်တတဲ့တရားစီရင္မႈကို မရခဲ့ၾကပါဘူး။ အတင္းရိုက္ႏွက္ဝန္ခံခို္င္း အတင္းဗြီဒိယုိရိုက္၊ အတင္းေထာင္ခ်၊ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ျပည္တြင္းက စစ္အစိုးရလက္ထပ္မွာ မတရားစြပ္စြဲၿပီး အျပစ္ေပးခံခဲ႕ရတဲ႕  ကိုသန္းေဇာ္(သံလ်င္)ကုိျမင့္ေအး၊ ကိုၿဖိဳးေဝေအာင္တို႔နဲ႔ ဘဝတူေတြပါ။ ဘာရွင္းျပခြင့္ ဘာေခ်ပခြင့္မွ မရခဲ့ၾကပါဘူး။

အဲဒီမွာ က်ေနာ္႕ကို ေထာင္ ၁၀ ႏွစ္ ခ်လိုက္တယ္ေပါ႕ဗ်ာ။

အပိုင္း(၁၂)

ဒီေနရာမွာ တစ္ခုေျပာခ်င္တာက ဒီအျဖစ္ပ်က္ေတြဟာ ဦးေဆာင္သူ တစ္ခ်ဳိ႕ရဲ႕ ညံ့ဖ်င္းမႈေၾကာင့္ ျဖစ္ခဲ့ရတာ။ အဖဲြ႕အစည္းနဲ႔ လုံးဝမဆိုင္ဘူး။ ေအဘီဆိုတာ ေက်ာင္းသားသမိုင္းမွာ လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရးလမ္းစဥ္ကို ရဲရဲဝံ့ဝံ့ ေရြးခ်ယ္ခဲ့တဲ့ အဖဲြ႕အစည္း၊ ယုံယုံၾကည္ၾကည္ ေလွ်ာက္လွမ္းခဲ့တဲ့ အဖဲြ႕အစည္း၊ ေမာ္ကြန္းသစ္ေရးထိုးခဲ့တဲ့ အဖဲြ႕အစည္းပါ။ အဲဒါကိုေတာ႕ ခြဲျခားၿပီး ျမင္ဖို႕ က်ေနာ္ေျပာခ်င္ပါတယ္။

အဲဒီမွာ က်ေနာ္႕ကို ေထာင္ ၁၀ ႏွစ္ခ်လိုက္ၿပီးေတာ႕ေပါ႕ဗ် …အဲဒီ ဒါး၀န္ကေန စစ္ထပ္ပူတယ္ဗ်။ မာနယ္ပေလာက်သြားေတာ႕ စစ္ပူၿပီးေတာ႕ က်ေနာ္တို႕ ဘယ္ကိုေျပာင္းရလဲ ဆိုေတာ႕ ကရင္နီနယ္ကို ေျပာင္းရတာေပါ႕။ ေျပာင္းရေတာ႕ က်ေနာ္တုိ႕ရက္ေတြ လေတြေတာ႕ မမွတ္မိေတာ႕ဘူးဗ်။ က်ေနာ္တုိ႕က ေထာင္က်ေနေတာ႕ အကုန္လုပ္ရတာဗ်။
အိ္မ္ေတြဘာေတြ ေဆာက္တာတို႕ ဆရာေန၀င္းေအာင္ကေတာ႕ ထမင္းဟင္း ခ်က္ေပးရတယ္ သူတို႕ကို က်ေနာ္က်ေတာ႕ သူတုိ႕ရဲ႕ဲအက်ီာၤေဘာင္းဘီ…ဒိုင္ခံၿပီးေတာ႕  အကုန္ေလွ်ာ္ေပးရတယ္။ ကိုျမင္႔ဦးတို႕  ကိုထင္ေက်ာ္တုိ႕ကိုလည္း သူတုိ႕အဲလိုပဲ ဟိုခိုင္း ဒီခိုင္း ခိုင္းတာေပါ႕ဗ်ာ။

အဲဒီမွာ သစ္ပင္လွဲတာ၊ လႊဆြဲတာ၊ ေျမေပါက္တာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား က်ေနာ္ လုပ္တတ္သြားတယ္။ အဲလုိ လုပ္ရင္းနဲ႕ အသားက်သြားေတာ႕ သူတို႕က က်ေနာ္တို႕ကို မေျပးေလာက္ဘူးလို႕ ထင္ပံုရပါတယ္။ သိပ္မၾကပ္ေတာ႕ဘူး ေနရတာ။ အရင္တုန္းကေတာ႕ သူတုိ႕က အေဆာက္အဦးေတြကို အခိုင္အခန္႕ေဆာက္တာဗ်၊ ကရင္နီနယ္ကို ေျပာငး္ရေတာ႕ သူတုိ႕က ကိုယ္ေနမဲ႕ အေဆာက္အဦး ကိုယ္ေဆာက္ဆိုၿပီး က်ေနာ္တုိ႕အတြက္ အခ်ဳပ္ခန္းကို ကိုယ္႔ဟာကိုယ္ေဆာက္ရတယ္။

အဲဒီမွာ က်ေနာ္က ဘုရားတရားရွိတာေတာင္မွ ဒီေလာက္ ပရိတ္ရြတ္တာေတာင္မွ ငါ ဒီလို ခံရတာ၊ ဒါဟာ ၀ဋ္ပဲ၊ အဲေတာ႕ သူတို႕ လႊတ္တဲ႕ေန႕ ငါျပန္မယ္ဆိုၿပီး ေေျပးဖို႕ကို မၾကိဳးစားခဲ႕တာ။ သူတို႕ ခိုင္းရင္ လုပ္ေပးတယ္၊ ေဒါသလည္း မျဖစ္ဘူး။ ကိုထင္ေက်ာ္တို႕ ဆရာတို႕တခါတေလ ေဒါသျဖစ္တယ္၊ က်ေနာ္ မျဖစ္ဘူး။ အဲလို ဆိုေတာ႕ သူတုိ႕ ေျပးဖို႕ၾကံေတာ႕ က်ေနာ္႕ကို မတိုင္ပင္ဘူး။ သူတုိ႕ကလည္း က်ေနာ္႕ကို ဒီေကာင္က အဖြဲ႕အစည္းကို စိတ္မနာဘူး ေျပးဖို႕ တုိင္ပင္ရင္ ေပါက္သြားလိမ္႕မယ္ဆိုၿပီး မတိုင္ပင္ခဲ႕ၾကဘူး။

ဆရာေန၀င္းေအာင္ကိုေတာ႕ သူတုိ႕က ခၽြင္းခ်က္အေနနဲ႕ ၂ လတခါ ဆရာကေတာ္ ဆရာမနဲ႕ ေတြ႕ခြင္႔ေပးတယ္။ေျပးဖို႕ ဆရာမကလည္း ၾကံစည္တာေပါ႕ေနာ္။ ဘယ္ေရာက္ဘယ္ေန႕ ဘယ္ေနရာက ေစာင္႕မယ္ဆိုၿပီးေတာ႕ေပါ႕ေနာ။

ေျပးမဲ႕ ေန႕မွာ ဆရာက ထမင္းခ်က္ေတာ႕ အဲဒီေန႕က ငါးသေလာက္ဟင္းခ်က္တယ္။
 ဆရာက က်ေနာ္႕ကို ေျပာတာ က်ေနာ္တို႕ ေျပးေတာ႕မယ္တဲ႕…ခင္ဗ်ားကို ၾကိဳမတိုင္ပင္မိတာေတာင္းပန္တယ္တဲ႕…ဘာေၾကာင္႕လဲဆုိေတာ႕ ခင္ဗ်ားဆီကေန ပြင္႔မွာေၾကာက္တယ္၊ ခင္ဗ်ားက အဖြဲ႕ကိုသြားေျပာမွာလည္း ေၾကာက္တယ္တဲ႕။ ခုက်ေတာ႕လည္း မထားခဲ႕ရက္ဘူးတဲ႕။ အဲေတာ႕ခင္ဗ်ားလိုက္မွာလားတဲ႕…။ လိုက္မွာလား မလိုက္ဘူးလား ဆိုတာ တထိုင္တည္း ဆံုးျဖတ္တဲ႕…။

၄ ေယာက္ခ်ဳပ္ထားတာ ၃ ေယာက္ထြက္ေျပးရင္ က်န္တဲ႕ တေယာက္က ေသမွာ ဆိုေတာ႕ က်ေနာ္လည္း လိုက္မယ္ဆိုၿပီးေတာ႕ အက်ီာၤအ၀တ္အစားေလး ေကာက္ယူၿပီးေတာ႕ လိုက္တာေပါ႕ေနာ္။

က်ေနာ္တို႕မွာ ျပႆနာက ဘာလဲဆုိေတာ႕ ကရင္နယ္ေျမဆိုရင္လည္း ကိုျမင္႔ဦးတို႕  ကိုထင္ေက်ာ္တုိ႕က ကၽြမ္းတယ္ဗ်။ ျပႆနာမရွိဘူး။ ခုဟာက ကရင္နီ နယ္ေျမျဖစ္ေနေတာ႕ က်ေနာ္တို႕ အကုန္လံုးအတြက္ အသစ္ျဖစ္ေနတာ။ကံေကာင္းတာက ျမင္႔ဦးက ရြာသားေလးဗ်။ ျမန္မာစာကို မေရးတတ္ဘူး။

သူက လေမွာင္ရင္လည္း သူသြားတတ္တယ္ဗ်။ အဲေတာ႕ သူ ဦးေဆာင္တာပါပဲ။ သူက ေရွ႕က သူ႕ေနာက္က ဆရာေန၀င္းေအာင္ ၿပီးေတာ႕ကိုထင္ေက်ာ္၊
ကိုထင္ေက်ာ္က ေျခေထာက္မသန္ဘူး။ က်ေနာ္က ကိုထင္ေက်ာ္ကို ခဏခဏ ေစာင္႔ေစာင္႕ေခၚရတယ္ သူက ခဏခဏလဲတယ္။

အဲဒီမွာ ေျပးရင္းေျပးရင္း သြားရင္းနဲ႕ပဲ ဆရာ႕အမ်ိဳးသမီးနဲ႕ ခ်ိန္းထားတဲ႕ ေနရာကို ေက်ာ္ၿပီးေတာ႕မွ က်ေနာ္တို႕က ထိုင္းႏိုင္ငံအတြင္းပိုင္းထဲအထိ ေရာက္သြားတာ။ ေရာက္သြားေတာ႕ က်ေနာ္တုိ႕မွာ ပိုက္ဆံလညး္ ပါမလာၾကဘူး၊ ဆရာမေပးသြားတဲ႕ ၁၀ ဘတ္ေက်ာ္ေက်ာ္ေလာက္ပဲ ဆရာ႕မွာပါလာတယ္။ အဲေတာ႕က်ေနာ္တို႕ကားလမ္းၾကီးတခုရဲ႕ ေအာက္ကေရေျမာင္းေလးနားမွာ ပုန္းၿပီးေတာ႕ မုန္႕စားၿပီးေတာ႕ တုိင္ပင္ၾကတာေပါ႕ဗ်ာ။
ေနာက္အဲဒီေခ်ာင္းေလးထဲ ေရခ်ိဳးၿပီးေတာ႕ ကားတကားေတြ႕တာနဲ႕တက္စီးလာၾကတာ မယ္ေဟာင္ေဆာင္သြားတဲ႕ ကားျဖစ္ေနတယ္။ အဲေတာ႕ က်ေနာ္တို႕ကမယ္ေဟာင္ေဆာင္ၿမိဳ႕ေပၚထိ မလိုက္ရဲဘူး။ ေက်ာင္းသားက မဲေဆာက္တုိ႕ မယ္ေဟာင္ေဆာင္တုိ႕ထိ လက္တံရွည္တယ္ေလ။ အဲေတာ႕ ၿမိဳ႕ေပၚမေရာက္ခင္မွာ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းေလးတေက်ာင္းနားမွာ ဆင္းေနခဲ႕ၾကတယ္။

အဲဒီဘုန္းၾကီးေက်ာင္းမွာ တည တည္းခိုခဲ႕ၾကၿပီးေတာ႕ ဘုန္းၾကီးကလည္း အလုပ္ရွာခ်င္ရင္ ဒီအခ်ိန္ကစပါးရိတ္ခ်ိန္တဲ႕  အလုပ္လိုခ်င္ရင္ ဒီေရွ႕ကေနဆက္သြားရင္ ထိုင္းလယ္ကြင္းေတြ ရွိတယ္။ အဲဒီမွာ အလုပ္သြားေတာင္း အလုပ္သြားရွာဆိုလို႕ က်ေနာ္တို႕ကလည္း အဲဒီကို သြားၾကတာေပါ႕ေနာ။

အဲဒီမွာ မ်က္စိတဆံုး လယ္ကြင္းေတြ ခ်ည္းပါပဲ ရင္ေခါင္းေလာက္ရွိတဲ႕ ေခ်ာင္းကို ျဖတ္ၿပီးေတာ႕မွ ကရင္အဖိုးၾကီး အဖြားၾကီး လင္မယားနဲ႕ ေတြ႕ၿပီး အလုပ္ေပးတယ္။ အဲဒီမွာ က်ေနာ္တို႕ ၄ ေယာက္ စပါးေခၽြရတာေပါ႕။ တထံုးကို တစ္ဘတ္ရတာေပါ႕။ အဲလို စပါးေခၽြရင္းနဲ႕ပိုက္ဆံရေတာ႕ ေနာက္တဆင္႔တိုးမယ္ေပါ႕ဗ်ာ။ ဒီကေန အနီးဆံုးၿမိဳ႕ ခ်င္းမိုင္ကိုသြားမယ္ေပါ႕။ ခ်င္းမိုင္မွာ ဆရာမ(ဆရာေန၀င္းေအာင္ရဲ႕ ဇနီး)ေပးထားတဲ႕ ဖုန္းနံပတ္လည္းရွိတယ္။

ဆရာက ကိုစိုးလင္း ဒီဖုန္းနံပတ္ကို ခင္ဗ်ားလည္း အလြတ္က်က္၊ က်ေနာ္လည္း အလြတ္က်က္မယ္၊ ခင္ဗ်ားနဲ႕ ကိုထင္ေက်ာ္က တတြဲ၊ က်ေနာ္နဲ႕ ျမင္႔ဦးက တတြဲ႕ ကားလည္း ခြဲစီးမယ္ဆို တကယ္လို႕ အဖမ္းခံရရင္လည္း ဘယ္သူ႕ကို ဖမ္းဖမ္း မသိခ်င္ေယာင္ေဆာင္ ခ်င္းမိုင္ကိုေရာက္ေအာင္သြား ခ်င္းမိုင္ကိုေရာက္ရင္ ဖုန္းဆက္ ဆိုၿပီးေတာ႕ အဲလိုနဲ႕ က်ေနာ္တို႕ လူစုခြဲၿပီးေတာ႕ ကားတက္စီးတာေပါ႕။

အဲဒီမွာ ကားခြဲစီးၿပီး လူခြဲလိုက္ေပမဲ႕ ပိုက္ဆံ မခြဲလိုက္မိဘူး ဆရာ႕ထဲမွာပုိက္ဆံပါသြားတာ။ က်ေနာ္နဲ႕  ကိုထင္ေက်ာ္မွာ ၁၀ ဘတ္လားမသိဘူး အဲေလာက္ပဲ ပါတယ္။ အဲဒါနဲ႕ စြန္႕ၿပီးေတာ႕ ဖုန္းဆက္မယ္ဗ်ာ ဆုိၿပီးေတာ႕ ဖုန္းဆက္ေပမဲ႕ ဆရာမလည္း လြဲတယ္ဆုိေတာ႕ စိတ္ပူၿပီး ျပာေနလားမသိဘ ူး။ ဖုန္းမကိုင္ဘူး။ အဲဒါနဲ႕ က်န္တဲ႕ ပိုက္ဆံနဲ႕ က်ေနာ္နဲ႕ကိုထင္ေက်ာ္ ေကာက္ညင္းေပါင္းနဲ႕ အေၾကာ္၀ယ္စား ၿပီးေတာ႕ လမ္းေဘးကတဲထဲမွာ ေရေသာက္ေနၾကတယ္။အဲဒီတဲမွာပဲ ဒီညအိပ္မယ္ မနက္ျဖန္ေတာ႕ အလုပ္လိုက္ရွာမယ္ဆိုၿပီး အဲဒီတဲမွာပဲ အိပ္ၾကတယ္။

က်ေနာ္တုိ႕ အလုပ္လုိက္ေတာင္းတယ္ဗ်။ လိုက္ေတာင္းေပမဲ႕ ေမာင္းထုတ္တယ္ က်ေနာ္တို႕ကို။ က်ေနာ္တုိ႕က သူမ်ားသာ ေျပာေနတာ ကိုယ္႕ကိုယ္ကို ျပန္မၾကည္႔မိၾကဘူး။ မွန္လည္း မရွိဘူးေလ။ ဘယ္မွာမွ  ကိုယ္႕အေျခအေနကိုယ္သိလဲဆိုေတာ႕ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းတေက်ာင္း၀င္ေတာ႕ ကိုရင္ေလးေတြက တံျမက္စည္းနဲ႕ လိုက္ရိုက္တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က်မွ က်ေနာ္တုိ႕ ရုပ္ေတြ ေတာ္ေတာ္စုတ္ျပတ္ေနၿပီဗ်ာ၊ ဘယ္ကမွလည္း အလုပ္မရႏိုင္ေတာ႕ဘူး။ ေနာက္ဆံုး စားဖို႕အတြက္ က်ေနာ္တုိ႕ ထိုင္းရဲ ဖမ္းတာ ခံလိုက္ေတာ႕မယ္ဗ်ာလို႕ ကိုထင္ေက်ာ္ကို႕ညည္းမိတယ္။

အဲဒါနဲ႕ ထိုင္းလ၀က မွာ ဥပေဒရွိတယ္ လူ၀င္မႈနဲ႕ ဖမ္းလို႕ရွိရင္ ၂၈ ရက္ေထာင္ခ်တယ္။ ဘတ္ ၂ ေထာင္ေပးရင္ လြတ္တယ္။ က်ေနာ္တုိ႕က စားစရာလည္း မရွိေနစရာလည္း မရွိေတာ႕ ေထာင္က်ခံလိုက္တယ္။

မွတ္မွတ္ရရ က်ေနာ္တုိ႕ ခ်င္းမိုင္ေထာင္မွာပဲ ေထာင္အက်ခံတဲ႕ေန႕က တျမိဳ႕လံု းမီးရူးမီးပန္းေတြနဲ႕ တဒိုင္းဒိုင္းနဲ႕ လႊင္႔ေနတာ ဘာလဲ…လို႕ က်ေနာ္တို႕က ေမးေတာ႕၊ ေရွ႕မွာ ေထာင္က်တဲ႕ သူေတြက ေျပာတယ္။

ဆီးဂိမ္း…တဲ႕ဗ်။


ေရွ႕ဆက္ေဖာ္ျပေပးပါမည္။
မိတ္ေဆြမ်ားအားလံုးကုိ ေလးစားခင္မင္လ်က္ပါ။
ေမသၾကၤန္ဟိန္(ျမစ္မခ)

Unlike ·  · Share

No comments:

Post a Comment