Friday, October 5, 2012

ABSDF-ေက်ာင္းသားရဲေဘာ္ေဟာင္း စိုးလင္းရဲ႕ ေျမာက္ပိုင္းႏွင္႔ ေတာင္ပိုင္း ခရီး(၇)



by May Thingyan Hein on Friday, October 5, 2012 at 8:15am ·
  
ေမသၾကၤန္ဟိန္(ျမစ္မခ)
ေအာက္တိုဘာ ၅၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕။

အပိုင္း (၁၃)

ထိုင္းႏိုင္ငံရဲ႕ ဆီးဂိမ္းဖြင္႔ပြဲေန႕မွာ မွတ္မွတ္ရရ ထုိင္းႏိုင္ငံမွာက်ေနာ္ ေထာင္က်တယ္။  ေထာင္က်ေတာ႕ စား၀တ္ေနေရးကေတာ႕ အဆင္ေျပသြားတာေပါ႕ဗ်၊ အဲဒီမွာ။

၂၈ ရက္ေထာင္က်ၿပီးေတာ႕ ထိုင္းရဲေတြက အနီးဆံုးနယ္စပ္ျမိဳ႕ကို ပို႕တယ္။ ေနာင္အုိ႕ဆိုတဲ႕ ျမိဳ႕ကို ပို႕တယ္ဗ်။ က်န္တဲ႕ သူေတြကဗ်ာ သူတုိ႕ကို နယ္စပ္ျပန္ပို႕ရင္လည္း ေကြ႕ပတ္ၿပီးေတာ႕ ထုိင္းထဲ ျပန္၀င္ၿပီး လုပ္တာပဲ၊ က်ေနာ္တို႕က်ေတာ႕ ဘာလုပ္ရမွန္းမသိဘူး။ သူတုိ႕ကေတာ႕ သူတုိ႕နဲ႕ လုိက္ခဲ႕ လုိက္ခဲ႕လို႕ ေခၚပါတယ္။ 

သူတုိ႕ကေတာ႕ ေျပာတယ္က်ေနာ္တို႕ကေတာ႕ ထိုင္းထဲ ျပန္၀င္ၿပီး အလုပ္လုပ္မွာ က်ေနာ္တုိ႕ အတြက္ ဒီလို လုပ္ေနတာက ရိုးေနၿပီလို႕ ေျပာတယ္။
အဲဒီမွာ ကိုထင္ေက်ာ္က ကိုစိုးလင္း ဘာလုပ္မလဲလို႕ေမးတယ္။ က်ေနာ္ကေတာ႕ အိမ္ျပန္မယ္လို႕ ဆံုးျဖတ္လိုက္ၿပီ။

အဲဒီမွာ ကိုထင္ေက်ာ္က ဘာေျပာလဲဆိုေတာ႕“ က်ေနာ္တို႕ ခင္ဗ်ားတို႕ ထြက္လာတုန္းက စစ္အာဏာရွင္စနစ္ေအာက္ကေန လြတ္ေျမာက္ေရး အတြက္ ထြက္လာခဲ႕တာပဲ၊ ခုလည္း မလြတ္ေျမာက္ေသးဘူး၊ အဲဒါဘာေၾကာင္႕ အိမ္ျပန္မွာလဲ“ တဲ႕…။ သူက အဲလိုေျပာတယ္။

အဲဒီမွာ သူ႕ကိုလည္း က်ေနာ္က ေျပာတယ္။ “ကိုထင္ေက်ာ္…က်ေနာ္တုိ႕က ေထာက္လွမ္းေရးဆိုၿပီးေတာ႕ စြပ္စြဲၿပီးေတာ႕ ခံထားရတာ၊ ဒီအရိပ္ၾကီးက က်ေနာ္တို႕ေနာက္ကို ဘယ္ေလာက္လုိက္ေနမလဲ မသိဘူး။ က်ေနာ္တို႕ ဘယ္ေလာက္ လုပ္ႏိုင္မလဲ၊ တဦးခ်င္းလြတ္ေျမာက္ေရးအတြက္ ႏိုင္ငံေတြ ထြက္လို႕ေတာ႕ရတယ္။ ဒါေပမဲ႕ တဦးခ်င္းလြတ္ေျမာက္ေရး လုပ္တာက ကိုယ္႕ဘ၀အတြက္ပဲ၊ က်ေနာ္ကေတာ႕ ျမန္မာျပည္ ျပန္မယ္ ျပည္သူနဲ႕အတူတူ ေနရင္းနဲ႕ ကိုယ္႔ဘ၀ကိုယ္ျပန္တည္ေဆာက္ယူမယ္၊ ျပည္သူကို လြတ္ေျမာက္ေအာင္ မလုပ္ႏိုင္မွေတာ႕ဗ် ျပည္သူနဲ႕အတူတူ သြားၿပီး အဖိႏွိပ္ခံဦးမယ္“ လို႕ စကာနာေျပာခဲ႕ၿပီးေတာ႕ ျပည္သူနဲ႕အတူတူ ဖိႏွိပ္ခံဦးမယ္ဆိုတဲ႕ စိတ္နဲ႕ ၀င္မွာပဲဆိုၿပီး ၀င္ခဲ႕တာေပါ႕ေနာ။

က်ေနာ္ အိမ္ကို ၁၉၉၆-မတ္လမွာ ျပန္ေရာက္တယ္။

အစ္မေတြ ႏွမေတြ ဝိုင္းဖက္ၿပီး ငိုလိုက္ၾကတာ အေမကေတာ့ တစ္ေန႔ေန႔ ငါ့ဆီကို ငါ့သားအေရာက္ျပန္လာမွာလို႕ အေမယုံတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေမ ေန႔တုိင္းေစာင့္ေနတာတဲ႕။ ဒီတစ္ခါ ငိုရတာက က်ေနာ္ပါ။

အဲဒီမွာ အိမ္ျပန္ေရာက္ေတာ႕ ေထာက္လွမ္းေရးက ေမးျမန္းတာရွိတယ္၊ ေနာက္ ခရီးမထြက္ဖုိ႕ ေျပာတယ္၊ က်ေနာ္လည္း အေမလည္း စိတ္ခ်မ္းသာေအာင္ ဘယ္မွလည္း မသြားပါဘူး။ ေအးေအးေဆးေဆးပဲ ေနတယ္။ အိမ္မွာပဲေနတယ္။ သူငယ္ခ်င္းေတြကပဲ လာၾကတယ္ဗ်။

အဲဒီမွာ က်ေနာ္ျပန္ေရာက္တယ္ၾကားတာနဲ႕ ေလးေလးဦးမင္းေအာင္လညး္ အိမ္ေရာက္လာတယ္။ သူငယ္ခ်င္းတစ္ခ်ဳိ႕လည္း လာၾကတယ္။ လူရွင္းေတာ့ စက္ဘီးေလးထုတ္ၿပီး က်ေနာ္မစိုးရိမ္တုိက္ေဟာင္းကို ေျပးတယ္။ ဆရာေတာ္ဦးကဝိႏၵဆီကိုေပါ့။ (ဆရာေတာ္ကို မစိုးရိမ္မွာေနခြင့္မေပးတာ ေရႊက်င္ကိုေရာက္ေနတာ မသိဘူး) တိုက္ေဟာင္းေျမာက္ေပါက္ေရာက္ရင္ပဲ တုိက္တုိက္ဆို္င္ဆုိင္ ထြက္လာတဲ့ ဆရာေတာ္နဲ႔ တိုးပါေရာ။ ဆရာေတာ္ကလည္း သတင္းစာကေန က်ေနာ္ျပန္လာၿပီဆုိတာ ဖတ္ရၿပီး လာေစာင့္ေနတာတဲ့။ ႏွစ္ေယာက္စလုံး မ်က္ရည္ေတြ ဝဲလို႔ေပါ့။ လက္ဘက္ရည္ဆုိင္မွာထုိင္ၿပီး စကားေတြ ေဖာင္ဖဲြ႕ၾကတယ္။ ဆရာေတာ္က ေက်ာင္းျပန္တက္လုိ႔ရရင္ ျပန္တက္ဖို႔နဲ႔ ဘဲြ႕ရေအာင္ အရင္လုပ္ဖို႔ေျပာတယ္။ ၁၉၉၈-ၾကေတာ့လည္း အိမ္ကို ဆရာေတာ္တစ္ေခါက္ၾကြလာေသးတယ္။ လက္ထဲမွာ ကၽြဲေကာသီးေလး ဆဲြလို႔။

အဲဒီမွာ အိမ္ရဲ႕ အေျခအေနကို ေျပာျပဦးမယ္။ က်ေနာ္ ေတာခိုတဲ႕အခ်ိန္တုန္းက အိမ္က လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ေလးဖြင္႔ထားတယ္အဲဒီတုန္းကေတာ႕ အဆင္ေျပတယ္၊ က်ေနာ္လည္း ေတာခိုေရာ အိမ္မွာကလည္း မိန္းမသားေတြပဲ ရွိေတာ႕ ေနာက္ဆံုး အဆင္မေျပျဖစ္ၿပီး ဆိုင္ပိတ္လိုက္ရတယ္။ က်ေနာ္ျပန္ေရာက္တဲ႕အခ်ိန္က်ေတာ႕ ညီမေတြကလည္း အိမ္ေထာင္ေတြ က်ေနၾကၿပီ။ က်ေနာ္နဲ႕ ကပ္ရပ္အမကလည္း အိမ္ေထာင္က်နဲ႕ စီးပြားေရးကလည္း ေတာ္ေတာ္ပ်က္တယ္ဗ်။

အဲဒီတုန္းက က်ေနာ္႕မွာ မနက္လက္ဖက္ရည္ဖိုးေတာင္မရွိပါဘူး။ သူငယ္ခ်င္းေတြ လာေခၚတာေစာင္႔ၿပီး ေသာက္ရတာ ဘ၀ေတြေတာ္ေတာ္ပ်က္ခဲ႕တယ္။ အဲလိုေနရင္းေနရင္းနဲ႕ျမင္႔ေက်ာ္က ျမင္႕ေက်ာ္ဆိုတာက အာအိုင္တီကပါ ေျမာက္ပိုင္း ဗဟိုေကာ္မတီထဲမွာပါတယ္ ျမင္႔ေက်ာ္က အိမ္ေရာက္လာၿပီး အကို ေက်ာင္းျပန္တက္လို႕ရတယ္၊ က်ေနာ္ေတာင္ တက္ေနၿပီလို႕ ေျပာတယ္။ ျမင္႔ေက်ာ္က တတိယႏွစ္နဲ႕ ေတာခိုတာ။အဲဒါနဲ႕ က်ေနာ္လည္း ေက်ာင္းျပန္တက္ဖုိ႕ လုပ္တာေပါ႕ေနာ္။ ေက်ာင္းတက္ေနတုန္း နိုင္ငံေရးမလုပ္ပါဘူး ဆိုတဲ႕ ခံ၀န္ေတာ႕ထိုးရတယ္ဗ်။ က်ေနာ္ မထိုးခဲ႕ဘူး။

က်ေနာ္ ေက်ာင္းတက္ေနသေရြ႕ တက္ႏိုင္သမွ် ႏိုင္ငံေရးနဲ႕ ကင္းေအာင္ေနပါ႕မယ္ ဆိုတဲ႕ ႏႈတ္ကတိေတာ႕ ေပးခဲ႕ရတယ္ေပါ႕ဗ်။ အဲဒါနဲ႕ က်ေနာ္ ေက်ာင္းျပန္တက္ခဲ႕တယ္၊ အေဆာင္လည္း ေနခြင္႔ရခဲ႕တယ္ေပါ႕ဗ်။ အဲဒါနဲ႕ ၁၉၉၆ မွာ ေအာင္မိုး၀င္းတုိ႕ရဲ႕ ၉၆ ကိစၥျဖစ္တာပါပဲ။

ေျပာရရင္ေတာ႕ ေအာင္မိုး၀င္းဆိုရင္ဗ်ာ က်ေနာ႕အခန္းေဖာ္ပါပဲ။ သူ ဘာလုပ္တယ္ဆိုတာက်ေနာ္ အကုန္ျမင္အကုန္သိေနတယ္ဗ်ာ ဒါေပမဲ႕ က်ေနာ္က ဘာမွ ၀င္မပါခဲဲ႕ဖူး။ သူ သိပါတယ္ ေနာက္ဆံုး သူေျပးတဲ႕အခ်ိန္ထိကို။

အဲလိုျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းျပန္ပိတ္ေတာ႕က်ေနာ္က ဘြဲ႕မရေသးဘူးဗ်၊ အဲလုိနဲ႕ ေနာက္ဆံုးႏွစ္ကို ျပည္မွာသြားတက္ခဲ႕ရၿပီး ၂၀၀၀ ခုႏွစ္ၾကမွပဲ ဘြဲ႕ရတယ္။ အဲဒီေနာက္မွာေတာ႕အိမ္မွာကလည္း စီးပြားေရးအဆင္မေျပ၊ ၂၀၀၀-ခုႏွစ္မွာ ေဒဝန္းအိမ္ကိုေရာင္းၿပီး မာလကာျခံကို ေျပာင္းျဖစ္တယ္။ ခုလို အဆက္အသြယ္မေကာင္းေတာ့ ဆရာေတာ္ ဆရာေတာ္ဦးကဝိႏၵ ရန္ကုန္မွာ ပ်ံေတာ္မူူသြားတာေတာင္မွ သူမ်ားျပန္ေျပာလို႔ သိရတယ္။ ရန္ကုန္က ဆရာေတာ္ရုပ္ကလာပ္ကို သယ္ၿပီး ေရႊက်င္မွာ မီးသၿဂၤ ိဳဟ္လုိက္တယ္လို႔ ဆရာေတာ္ ဦးေကာသလႅ(ဗားကရာ၊ အမရပူရ)က ျပန္ေျပာျပတယ္။


အပိုင္း(၁၄)

တကယ္ေတာ႕ က်ေနာ္တို႕ေတြကို ေထာက္လွမ္းေရးလို႕ သတ္သတ္မဲ႕ စြပ္စြဲၾကတာဗ်၊ က်ေနာ္တုိ႕ေတြက ေထာက္လွမ္းေရးေတြ မဟုတ္ပါဘူး။ ဘယ္သူမွလည္း မဟုတ္ၾကပါဘူးဗ်ာ။

က်ေနာ္တို႕ေတြကို စဖမ္းတုန္းက ေျပးလုိ႕ရတယ္၊ ဒါေပမဲ႕ က်ေနာ္တို႕ေတြ မေျပးခဲ႕ၾကဘူး၊ ငါတုိ႕မွ မဟုတ္တာဆိုၿပီး ေနခဲ႕ၾကတာပဲ။ ေနာက္ သူတုိ႕ ခုေလာက္ၾကီး ရိုက္ႏွက္လိမ္႔မယ္လို႕လည္း မထင္ဘူးဗ်။ ကိုေ႒းႏိုင္နဲ႕ပတ္သက္ၿပီးေတာ႕ က်ေနာ္ ၾကားတာကေတာ႕ဗ်၊ ဒါကလည္းၾကားတာပါ၊ သူတို႕က  ကိုေ႒းႏိုင္ကို သူ႕အရပ္ၾကီးနဲ႕ ေျမၾကီးထဲျမွဳပ္ၿပီးေတာ႕ စစ္တယ္ေျပာတယ္။ေနာက္ဆံုး ရိုက္တဲ႕ ႏွက္တဲ႕ဒဏ္မခံႏိုင္တဲ႕အဆံုးမွာ ေထာက္လွမ္းေရးလုိ႕ ၀န္ခံလိုက္ရတာေပါ႕ဗ်ာ။

အဲလို ၀န္ခံၿပီးလို႕ေတာ႕မွ မာနယ္ပေလာစစ္ပူလို႕ စခန္းေျပာင္းတဲ႕အခ်ိန္မွာ ကိုေ႒းႏိုင္ကို ေခၚမသြားခ်င္ေတာ႕လို႕ ရွင္းခဲ႕တာလို႕ ေပါ႕၊ တခ်ိဳ႕ကလည္း ေသနပ္နဲ႕ပစ္သတ္တယ္လို႕ ေျပာတယ္၊ တခ်ိဳ႕ကလည္း ၀င္းႏိုင္ဦးေပါ႕ ဘီဘီစီက ေမာင္ရင္ေမာင္က ေဆးထိုးသတ္ေပးတယ္ လို႕ေျပာတယ္။ အဲလို အမ်ိဳးမ်ိဳးဗ်။

အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္ကလည္း အဖမ္းခံေနရေတာ႕ ဘယ္သူ သတ္တယ္ဆိုတာ မသိႏိုင္တာေပါ႕ေနာ္။ အဲဒီမွာ ႏွစ္ေယာက္ျဖစ္ေနတယ္ တေယာက္က မိုးသီးဇြန္ဗ်၊ ေနာက္တေယာက္က ကို၀င္းနုိင္ဦးဗ်။ မိုးသီးဇြန္က အမိန္႕ေပးလိုက္တာကို ၀င္းႏုိင္ဦးက မလွန္ရဲဘူးလို႕ေျပာေနတာေပါ႕ အဲဒါကိုလည္း ျပတ္ျပတ္သားသား မသိရဘူးဗ်။ ျဖစ္ေနတာက။

ေနာက္တခ်က္က က်ေနာ္တို႕ သိရသေလာက္အဲဒီတုန္းက စစ္ေၾကာေရးမွာ ေရာက္လာတာေတြထဲက ေျမာက္ပိုင္းက ေထာက္လွမ္းေရးလို႕စြပ္စြဲတာနဲ႕ပတ္သက္တဲ႕ အမႈတြဲက က်ေနာ္ၿပီးရင္ ကိုေန၀င္းေအာင္၊ ကိုေအာင္သူ၊ ကိုေ႒းႏိုင္ပါတယ္ အဲဒါက က်ေနာ္တုိ႕နဲ႕ပတ္သက္တဲ႕အမႈတြဲေတြေပါ႕။

ေနာက္တခါ ရြာသားကိုျမင္႔ဦးရွိတယ္၊ ေနာက္တပ္ရင္း ၂၁၀ ကိုထင္ေက်ာ္၊ ေနာက္ အန္အယ္ဒီကေနၿပီးေတာ႕ ေက်ာင္းသားအလြဲအေျပာင္းေတြ လုပ္ေပးတဲ႕ ေကာင္မေလး မီမီခိုင္ ဆိုတာရွိတယ္။ အဲဒါလည္း က်ေနာ္တုိ႕ စခန္းေျပာင္းေ၇ြ႕ေတာ႕မွ သိရတာပါ မိန္းကေလးတေယာက္ပါတယ္ဆိုတာေလ။ မီမီခိုင္နဲ႕ပတ္သက္ၿပီး ဘာေတြ ဘယ္လိုလုပ္ၾကတာဆိုတာကို ေျပာလည္း မေျပာခ်င္ဘူးဗ်ာ လူတေယာက္ဂုဏ္သိကၡာဗ်ာ၊ စစ္ေဆးၾကတယ္ အဲေလာက္ပဲ ေျပာခ်င္ပါတယ္။

တကယ္ေတာ႕ဗ်ာ က်ေနာ္ကလည္း ခုေလးဆယ္ေက်ာ္ေနာက္ပိုင္းေမ့တာမ်ားလာ တယ္။ ဒဏ္ရာဒဏ္ခ်က္ေတြေၾကာင့္လည္းပါမွာေပါ့ဗ်ာ။


ေနာက္အခုအခ်ိန္မွာေတာ႕ဗ်ာ ေျမာက္ပိုင္း ကိစၥေတြ၊ ေတာင္ပိုင္းကိစၥေတြမွာ တရားစြဲဆိုေရးနဲ ့ပက္သက္ရင္တဦးခ်င္းလုပ္ဖို ့မရွိပါဘူး။ ေျမာက္ပိုင္းျပန္အားလုံးကသေဘာထားေၾကညာခ်က္၂/၂၀၁၂အတိုင္းရပ္တည္မယ္။

က်ဆုံးမိသားစုေတြအတြက္အျပည့္အ၀ရွိေနမယ္။ လိုအပ္တဲ့အခ်ိန္သက္ေသလိုက္ေပးမယ္။ တရားစြဲဆိုတာကရွိေနမွာပဲ။ ဥပေဒဆိုတာအျပစ္ရွိသူကိုအျပစ္ေပးဖို ့။တနည္း မေကာင္းမွဳ လုပ္သူကိုမေကာင္းတဲ့အေလ်ာက္ဆုံးမတာ။ ဘုရားေဟာထားတာ ရွိပါတယ္။(ရႊံ ့ညႊန္သည္ေရေၾကာင့္ျဖစ္ရ၏။ထိုေရျဖင့္ပင္ေဆးေၾကာရာ၏။)

အဲလိုပါပဲ၊ မေကာင္းတဲ့အျပစ္လုပ္သူကိုမေကာင္းတဲ့အေလွ်ာက္မေကာင္းဘူး ဆိုတဲ့အျပစ္ေပးျခင္းနဲ ့ေဆးေၾကာ ေပးရတာ။ ဒီထက္ပိုေတြးလိုက္ရင္ ဥပေဒဆိုတာအျပစ္ရွိသူကိုအျပစ္ေပးျခင္းျဖင့္အျပစ္မရွိသူေတြကိုလြတ္ လြတ္လပ္လပ္ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းေနနိုင္ေအာင္အကာအကြယ္ေပးထားတာ။  ေနာက္ေနာင္အျပစ္ေတြ ထပ္မက်ဴးလြန္ျဖစ္ေအာင္ဥပေဒကဆုံးမေပးတာ။

က်ဆုံးမိသားစုေတြကတရားစြဲဆိုတာကေတာ႕ တရားပါတယ္ဗ်ာ။

ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

မိတ္ေဆြမ်ားအားလံုးကို ေလးစားခင္မင္လ်က္ပါ။

ေမသၾကၤန္ဟိန္(ျမစ္မခ)
Unlike ·  · Share

No comments:

Post a Comment