ဒီတပတ္လဲအရင္ပတ္လိုပဲ အလုပ္နည္းနည္းမ်ားသြားတယ္ဖိုးခြားေလးေရ။ မင္းပါးပါးက မင္းအတြက္ပံုျပင္ ေရးရင္း ေနာက္ထပ္ေအာက္ဆိုဒ္တခုထပ္တိုးလာတယ္။ ဒါေပမယ့္ ပါးပါးပိုက္ဆံရတဲ့ေအာက္ဆိုဒ္ေတာ့မ ဟုတ္ဘူးကြ။ ကိုယ့္အိပ္ကစိုက္ရမယ့္ဟာေတြခ်ည္းပဲ။ အဲဒီေအာက္ဆိုဒ္ၾကီးအတြက္စာမ်က္နာေပါင္း ၇၀၀ ေလာက္ ပါးပါးဖတ္ေနရၿပီကြာ။ ဒီေန ့ပါးပါးေရးခ်ေတာ့မယ့္ ဖိုးခြားအတြက္ပံုျပင္ထဲမွာေတာ့ ပါးပါးဘ၀မွာ ပထမဦးဆံုး ဗမာေတြမွာနံတဲ့ အနံ ့ရွိတဲ့အေၾကာင္းစတင္သိရွိလိုက္ရတဲ့အခ်ိန္ေလးေပါ့ကြာ။
ခုနစ္အားျဖင့္ေတာ့ ၁၉၈၉ခုနစ္ ေနျခစ္ျခစ္ေတာက္ပူေနတဲ့ မတ္လထဲမွာေပါ့။ ပါးပါး အပတ္စဥ္(၂)သင္တန္း ကိုေပးၿပီးမၾကာခင္ပဲ တပ္ကေပးလိုက္တဲ ့ရိကၡာေငြ ေလးဆယ့္ငါးက်ပ္တန္ကိုးရြက္ကိုပိုက္ၿပီး အျခားရဲေဘာ္ ကိုးေယာက္နဲ ့သံုးညေလးရက္ေလာက္သြားရတဲ ့ေကအိုင္ေအတပ္မဟာသံုးဌာနခ်ဳပ္ရွိရာ နန္ငြန္ပါစခန္းကို ထြက္ခြာခဲ့ၾကတယ္။ လက္နက္ကိုင္ဘ၀ရဲ ့ပထမဆံုးေရွ ့တန္းထြက္ျခင္းပဲေပါ့။ သြားရျခင္းအဓိကအေၾကာင္း က တပ္မဟာကိုလြတ္လိုက္တဲ ့တပ္စုရဲေဘာ္ေတြဟာ မံုးကိုးအေျခစိုက္ကြန္ျမဴနစ္ပါတီကိုကူးေျပာင္းသြားလို ့သြားေရာက္ရျခင္းျဖစ္တယ္ဆိုရင္လည္းမမွားပါဘူး။ အဲဒီနစ္ထဲမွာပဲ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီၿပိဳကြဲတဲ့အခါ သင္တန္း ဆင္းရဲေဘာ္ေတြလည္း သူတို ့အေခၚအရ တန္းျဖဳတ္ခဲ့ၾကရတယ္။
“ဗမာနံ ့နံတယ္၊ ဗမာနံ ့ရတယ္ေဟ့” ေအာ္လိုက္တဲ့အသံေၾကာင့္ တပ္မဟာစခန္းမႉးတဲထဲမွာ အနားယူေနတဲ့ ပါးပါးတို ့ဆယ္ေယာက္စလံုး အသံလာရာဖက္ကိုလွည့္ၾကည့္မိလိုက္တာေပါ့။ အဲ့ဒီလူကလဲ အဲဒါကို တခါထဲ ေအာ္တာမဟုတ္ဘူးကြ။ တဲထဲမ၀င္ခင္ ကိုက္၂၀ေလာက္ကစလို ့ေအာ္လာတာ စခန္းရံုးထဲေရာက္တဲ့အထိ ပဲ။ ၾကားၾကားခ်င္းေတာ့ ပါးပါးလည္း အံ့ၾသတယ္။ ၿပီးေတာ့ေဒါသထြက္တာေပါ့ကြာ။ တဆက္တည္းမွာပဲ အဲဒီလူကိုေျပးၿပီး လက္သီးနဲ ့ဒင္းကနဲပိိတ္ထိုးခ်င္မိေလာက္ေအာင္ျဖစ္သြားတယ္။
သူကဘာသေဘာနဲ ့ေအာ္တာလဲမသိဘူး။ ပါးပါးကလည္း ေျပးထိုးခ်င္မိေလာက္ေအာင္ ဘာစိိတ္ရိုင္းခ်က္ ခ်င္း၀င္ခဲ့သလဲမသိ။ သူေအာ္တာက ဗမာနံ ့နံတယ္လို ့ေအာ္တာေလ။ မင္းပါးပါးက ကရင္။ ကရင္နံ ့နံတယ္ လို ့ေအာ္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ထားအံုး။ ပါးပါးေဒါသထြက္သင့္ရံုမကဘူး..ေဘးနားက ဂ်ီသရီးကိုဆြဲၿပီး တေပါက္ ကုန္ေအာင္ပစ္လိုက္သင့္တယ္။ ပါးပါးတို ့တပ္စိတ္ထဲက က်န္ကိုးေယာက္ကေရာ ဗမာေတြလားဆိုေတာ့လဲ မဟုတ္ျပန္ဘူး။ သူတို ့လည္းေခါင္းထူၾကည့္ၾကၿပီး တင္းကုန္ၾကတယ္။ သူတို ့လည္းပါးပါးလိုပဲ။
အဲ့ဒီလူရဲ ့ေအာ္သံကလည္း တကယ့္မနစ္ၿမိဳ ့စရာအသံစူးရွရွၾကီးကြ။ ေနာက္ၿပီးပါးပါးတို ့အခန္းဖက္ကိုၾကည့္ ၿပီလွမ္းေအာ္ေနတဲ ့သူ ့မ်က္နာကိုေတြ ့ရမွ ပါးပါးတို ့ကို ့တမင္ရည္ရြယ္ေအာ္ေနတာကိုသိလိုက္ရတယ္။ သူကသာ ပါးပါးတို ့ဖက္လွည့္ၿပီး ဗမာနံ ့နံတယ္လို ့ေအာ္ေနတာ။ ပါးပါးတို ့ဆယ္ေယာက္စလံုးမွာ ဗမာ စစ္စစ္ ေတြတေယာက္မွာမပါဘူးကြ။ ပါးပါးကရင္။ ကခ်င္နဲ ့တရုတ္ကတေယာက္စီ။ က်န္ခုနစ္ေယာက္က လည္း ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္လမ္းစဥ္ပါတီေခတ္မွတ္ပံုတင္မွာ စတန္ ့ထြင္ခဲ့တဲ့လူမ်ိဳးေတြလားလို ့ထင္ရတဲ ့ျမန္ မာမူဆလင္ တစ္ေယာက္နဲ ့ကခ်င္ေျမဖြား ရွမ္းလည္းမဟုတ္ ဗမာလည္းမဟုတ္တဲ ့မွတ္ပံုတင္အရ ရွမ္းျမန္ မာလို ့ေခၚသူ ေတြ။ ကိုင္း….ဖိုးခြားေရ ပါးပါးတို ့ဘာနံ ့နံသင့္သလဲ။
ေနာက္နည္းနည္းၾကာေတာ့မွ ေအာ္တဲ့လူကိုမွတ္မိတယ္။ ပါးပါးတို ့အဲ့ဒီေန ့လည္ေလာက္က ပေလာင္ ေကာင္ဆိုတဲ့ရြာကိုျဖတ္တဲ့အခါ ပါးပါးတို ့တပ္စိတ္ကိုကြက္ၾကည့္ကြက္ၾကည့္နဲ ့လုပ္သြားတဲ ့အ၀တ္ႏြမ္းႏြမ္း လြယ္အိတ္စုတ္နဲ ့လူျဖစ္ေနပါေရာလား။ စခန္းကကခ်င္ရဲေဘာ္တေယာက္ကိုေမးၾကည့္မွ သူက တပ္ၾကပ္အ ဆင့္ရွိ စစ္ေျမျပင္ေထာက္လွမ္းေရးတဲ့။ အဲ့ဒီတပ္ၾကပ္ဟာ ေနာက္ပိုင္းမွာ ပါးပါးတို ့နဲ ့ေတာ္ေတာ္ခင္တဲ့သူတ ေယာက္ျဖစ္ခဲ့တယ္။
ကဲ…ပါးပါးကဖိုးခြားေလးကို ဗမာအနံ ့ဆိုတဲ့အေၾကာင္းထပ္ေျပာမယ္ကြာ။ ပါးပါးေတာတြင္းကုိေရာက္ဖူးတဲ့ ဆယ္နစ္တာကာလအတြင္းမွာ အကုန္မဟုတ္ေပမယ့္ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးစုလက္နက္ကိုင္ေတြနဲ ့ထိေတြ ့ဆက္ဆံဖူးခဲ့သလို နယ္ေျမခံရြာသူရြာသားေတြနဲ ့လည္း လက္ပြန္းတတီးေနခဲ့ဘူးတယ္။ သူတို ့မွာတူညီတဲ့ အခ်က္တခုကိုတခုထားမိတာရွိခဲ့တယ္။ အဲဒါကဘာလဲဆိုေတာ့ ဗမာလူမ်ိဳးဟာသူတို ့ရန္သူ။ သူတို ့ကိုႏွိပ္ စက္ကလူျပဳသူမ်ား။ ယုတ္မာရိုင္းစိုင္းၿပီး ကလိမ္အက်စ္က်သူမ်ား။ လူသတ္မုဒိန္းေကာင္မ်ားဆိုၿပီးေတာ့ ျမင္ၾကတာပါပဲ။ သူတို ့အဲလိုဘာလို ့ျမင္ေနၾကတာလည္းဆိုတာေတာ့ သူတို ့ရဲ ့သမုိင္းနဲ ့ဘ၀ျဖတ္ သန္းမွဳေပၚမူတည္ၿပီး သေႏၶတည္လာခဲ့ၾကတာပဲလို ့ျမင္မိတယ္ဖုိးခြားေလး။
ပါးပါးျဖတ္သန္းခဲ့တဲ့ လက္နက္ကိုင္ေတာတြင္းကာလမွာေနေတာ့ အရင္နဲ ့မတူတဲ့ ေဒသခံေတြအေပၚနား လည္စိတ္ေပၚလာတာရယ္၊ သူတို ့ရဲ စိတ္ခံစားခ်က္ေတြျဖစ္္ေပၚေစလာတ့ဲ အေျခခံအေၾကာင္းရင္းေတြေပၚပို ၿပီး ကိုယ္တိုင္ျမင္ေတြ ့သိရွိခဲ့ရတယ္။ သူတို ့ကို ကိုယ္ခ်င္းစာစိတ္၀င္မိသလိုပဲ ကြဲျပားစြာမခြဲျခားတတ္မွဳ တခ်ိဳ ့အရာေလးေတြကိုလည္း ျမင္မိတယ္ဖိုးခြားေရ။ တခ်ိဳ ့က ဟိုးအရင္ကနဦးက စတင္ျဖစ္တည္လာမွဳ ကိုထဲထဲ၀င္၀င္သိခဲ့လို ့ခံစားခ်က္နဲ ့စိတ္နာသလို လက္ရွိလည္းခံေနရတုန္းမို ့မုန္းတီးမွဳေတြဆက္လက္ျဖစ္ ေပၚတယ္။ တခ်ိဳ ့ကလည္ းအဲလိုဃဃနနမသိေပမယ့္ လက္ရွိကာလေလာေလာလတ္လတ္ၾကံဳေတြ ့ရတဲ ့အေပၚ အေျခခံလို ့နာက်ည္းၾကတယ္။
ဟိုးအရင္ကနဦးကတည္းကစလို ့ဆိုတဲ့စကားကို ဖိုးခြားေလးကသေဘာေပါက္ႏိုင္အံုးမွာေတာ့မဟုတ္ဘူး။ ဒါေပမယ့္ တခုေတာ့ သဲလြန္စေပးထားမယ္။ အဲဒီသဲလြန္စကိုဆြဲၿပီး ဖိုးခြားၾကီးလာတဲ့အခါ ျပန္ေလ့လာေပါ့ သားရယ္။ မွတ္ထားေနာ္…ပင္လံုစာခ်ဳပ္နဲ ့ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေပးတဲ ့ကတိတဲ ့။ ေပးထားတဲ့ကတိအတိုင္းမခံစားရတဲ့ အျပင္ ရန္သူအသြင္နဲ ့ႏွိပ္စက္ညင္းပန္း၊ ခြဲျခားႏွိမ့္ခ်ခံရတဲ့လူတိုင္းဘယ္သူမဆို ခံစားရတာ အဆန္းေတာ့ မဟုတ္ေပမယ့္ တကယ္လက္ေတြ ့ခံရတဲ့သူေတြအတြက္ အိပ္မက္ဆိုးရွည္ရွည္ၾကီးေတြေပါ့ကြာ။ နယ္ေဒသ ေတြက တိုင္းရင္းသားအမ်ားစုရဲ ့ခံစားခ်က္က သူတို ့ဟာ ကတိဖ်က္ျခင္းခံခဲ့ရသူမ်ားေပါ့။
ေနာက္ၿပီး ဗမာမဟုတ္တဲ့တုိင္းရင္းသားေတြရဲ ့ဘာသာစကားေ၀ါဟာသံုးႏွဳန္းမွဳေပါ့။ ကခ်င္စကားနဲ ့ဗမာလူ မ်ိဳးကို ျမင္န္ Myan လို ့ေခၚၿပိီး..ရွမ္းေတြကေတာ့ မန္ manတဲ့။ ကရင္ကေတာ့ ပေရာလို ့ဆိုျပန္တယ္။ ဒါက ဘာသာစကားအရေခၚေ၀ၚတာေလ။ အဲ….သူတို ့နဲ ့စစ္ခင္းၾကတဲ ့သူတို ့ရဲ ့ရန္သူေတြကိုလည္း ေ၀ါဟာရ သီးသန္ ့မထားပဲ ဗမာဆိုတဲ့ဟာကိုပဲသံုးႏွုန္းေခၚဆိုၾကျပန္တယ္။
ပါးပါးတို ့ကခ်င္လူမ်ိဳးစုေတြနဲ ့အတူတုိက္ပြဲ ၀င္တဲ့အခါ ျမင္န္..ျမင္န္ ဆိုၿပီး ရန္သူေတြကိုေခၚဆိုတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူတို ့မွာ ရန္သူစစ္တပ္ကို ဖ်န္ဖုန္ phyen phung လို ့အေခၚအေ၀ၚရွိတာေတာ့ေတြ ့ရတယ္။ အဲဒီေတာ့ ျမင္န္၊ မန္နဲ ့ပေရာလို ့ေခၚတဲ့ အဲဒီလူဗမာမ်ားဟာ သူတို ့ရဲ ့မဟာရန္သူေတြပဲေပါ့။
ကခ်င္ပဲလားဆိုေတာ့လည္းမဟုတ္ဘူး။
ပါးပါး၂၀၀၂ခုနစ္ေလာက္က ထိုင္းျမန္မာနယ္စပ္က SSA လို ့ေခၚ တဲ ့ရွမ္းျပည္တပ္မေတာ္နယ္ေျမကိုေရာက္ေနတဲ ့ပါးပါးတို ့ရဲေဘာ္သူငယ္ခ်င္းေတြဆီသြားလည္တယ္။ အဲဒီ အခါပါးပါးၾကားရတာက ရွမ္းေတြကလည္ ရန္သူကို မန္….လို ့ေခၚၾကတာပဲ။ ပါးပါးရဲ ့သူငယ္ခ်င္းေတြေျပာ တဲ ့စကားေတြမွာေတာင္ မန္စစ္ ဆိုိတဲ ့အသံုးအႏွဳန္းေတြပလူပ်ံ၀ဲေနတာကို ၾကားခဲ့ရဘူးတယ္။ ေဟာ ဟိုးေတာင္ဘက္ပိုင္းက KNU လို ့ေခၚတဲ ့ကရင္အမ်ိဳးသားအစည္းအရံုးဘက္မွာလည္း သူတို ့သံုးတဲ့ေ၀ါဟာ ရက ဗမာနဲ ့ရန္သူက ထပ္တူက်လို ့ပေရာလို ့ပဲေခၚျပန္သကြဲ ့။ လက္နက္ကိုင္အဖြဲ ့အစည္းေတြပဲလားဆို ေတာ့ မဟုတ္ျပန္ဘူး။ ေဒသခံလူထုကပါ ဒီလိုပဲေခၚဆိုသံုးႏွဳန္းၾကတာပါပဲဖိုးခြားေရ။
ပါးပါးေျပာခ်င္တာက ျပည္နယ္တိုင္းရင္းသားေတြက ျပည္မဗမာေတြကို သိစိတ္ေရာ မသိစိတ္ပါေတြကပါ ရန္သူလို ့စြဲထင္ေနတဲ့အခ်က္ပါ။ သူတို ့က စစ္ပြဲေတြထဲမွာၾကီးျပင္းရတယ္။ သူတို ့မ်က္ေစ့ေရွ ့မွာပဲ သူတို ့ေသြးသားညီအကိုေမာင္နမနဲ ့မိဘေတြကို ႏွိပ္စက္ညင္းပန္း၊ မုဒိမ္းက်င့္ၿပီးသတ္ျဖတ္တာကိုေတြ ့ရသလို ့ရိတ္သိမ္းခါနီးမွာ မီးရွို ့ခံလိုက္ရတဲ ့ မီးခိုးေငြ ့တလူလူၾကားက သူတို ့ေတာင္ယာေတြ၊ စိုက္ခင္းေတြ။ ပ်ာပံုျဖစ္ သြားတဲ့ နစ္ေပါင္းမ်ားစြာကတည္းက ေနထိုင္လာတဲ ့ ေက်းရြာထဲက တဲအိမ္ေလးေတြ။ ဒါေတြကို ပါးျပင္မွာ မ်က္ရည္စိုတြဲလြဲနဲ ့ ရင္ကြဲစြာျမင္ခဲ့ရသူေတြေပါ့ ဖိုးခြားေရ။
ပါးပါးအခုေျပာေနတာထက္ သူတို ့ေတြကိုယ္တိုင္က အဆေပါင္းမ်ားစြာ ေၾကကြဲနာက်ည္းစရာေတြကို ေျပာ ျပေပးႏိုင္တယ္ဖိုးခြား။ ဒါေၾကာင့္သူတို ့နယ္ထဲ၀င္လာၿပီး မတရားမွဳေတြလုပ္တဲ ့အစိုးရစစ္သားေတြကို သူတို ့ကဗမာရန္သူအျဖစ္ရွုျမင္တယ္။ ဗမာဟာ သူတို ့ရဲ ့အေသြးအသားကိုဖ်က္ဆီးတယ္။ မိရိုးဖလာယဥ္ေက်းမွဳ ေတြကိုလည္း ပ်က္သုန္းေအာင္လုပ္တယ္။ ဓေလ့ထံုးတမ္းေတြကိုလည္းေစာ္ကားၾကတယ္ေပါ့။ ဒါေတြ ေၾကာင့္ပဲ ဗမာဆိုတဲ ့ျမန္မာျပည္လူသားတမ်ိဳးဟာ ျပည္နယ္ေဒသက တုိင္းရင္းသားလူနည္းစုေတြအတြက္ ေတာ့ မခံႏိုင္တဲ ့အနံ ့ဆိုးဆိုးေတြနဲ ့ သတၱ၀ါေတြပဲေပါ့။ အထက္ကတပ္ၾကပ္ေျပာသလို အနံ ့ဆိုးနဲ ့ဗမာေပါ့။
ဒါေၾကာင့္လဲ ရွမ္းအမ်ိဳးသမီးေတြျပဳစုတဲ့ License to Rape လိုစာတမ္း၊ ကရင္အမ်ိဳးသမီးေတြေဖာ္ထုတ္တဲ့ Shattering the Silences ဆိုတဲ ့အစီရင္ခံစာ ေတြေပၚထြက္လာခဲ့တယ္ဖိုးခြား။ အဲဒီထဲမွာဗမာလူမ်ိဳး ၾကီးစိုး တဲ့စစ္တပ္ရဲ ့က်ဴးလြန္ေစာ္ကားမွဳေတြကို အေထာက္အထားခိုင္ခိုင္လံုလံုနဲ ့ေတြ ့ရတယ္။ ဒါေတာင္လက္ လွမ္းမီသေလာက္ပဲျပဳစုထားတာတဲ ့။ ဖိုးခြားၾကီးလာရင္ဖတ္ၾကည့္ေပါ့ကြာ။ ၿပီးရင္ သူတို ့ေတြဘာေၾကာင့္ ဗမာနံ ့ဟာနံတယ္လို ့ေျပာရသလဲဆိုတာကို စဥ္းစားေ၀ဖန္ သံုးသတ္လို ့ဆံုးျဖတ္ေပေတာ့။
ပါးပါးအေနနဲ ့ဖိုးခြားကိုမွာခ်င္တာကေတာ့ အစြန္းေရာက္မွဳဆိုတာဘယ္အရာမွမေကာင္းဘူး။ ဘာသာေရးကို အစြန္ေရာက္သူပဲျဖစ္ျဖစ္၊ လူမ်ိဳးေရးကိုအစြန္းေရာက္သူပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အစြန္းကိုေရာက္လြန္းေနတဲ့သူတေယာက္ ဟာ ပကတိအေျခအေနမွန္ကို ျမင္ရဖို ့အလြန္ခက္ေနတတ္တယ္။ အစြန္းေရာက္ေနတဲ့ကာလပတ္လံုး ေရာက္ေနတဲ ့အစြန္းတဖက္ကိုလြဲလို ့က်န္တဲ့ဘက္ကိုျမင္ေတြ ့ႏိုင္စြမ္းနည္းလိမ့္မယ္ဖိုးခြား။ ကိုယ္ယံုၾကည္ သက္၀င္ရာကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုင္တဲ ့အခြင့္အေရးေတြရွိေပမယ့္ အစြန္းေရာက္ေအာင္မလုပ္နဲ ့ေနာ္။ ေျခေခ်ာ္လက္ေခ်ာ္ျဖစ္လိမ့္မယ္ဖိုးခြား။
မွတ္ခ်က္။ ျပည္နယ္ေဒသတြင္းမွ လူမ်ိဳးနည္းစု လူမ်ိဳးစုငယ္မ်ားရဲ ့ခံစားမ်ားကိုကိုယ္တိုင္လက္ေတြ ့သိျမင္ခံ စားဘူးသူတေယာက္ရဲ ့ရင္ထဲကစာနာစိတ္ကို က်ေနာ္သိသေလာက္ ျမဴမွဳန္တမွဳန္စာမ်သာ ျပန္လည္ေ၀ငွရ ျခင္းသာ…….
No comments:
Post a Comment